Roos gaat om de dag in het grote bad (in een badring) of met papa onder de douche.. Het kan ook weleens voorkomen dat ze een keertje extra in bad gaat,gewoon omdat ze het zo leuk vindt!
Onze zoon is altijd al dol geweest op douchen/in bad. Toen hij nog heel klein was ging hij met mij of met mijn vriend onder de douche en soms samen in het grote bad. Toen hij goed kon zitten mocht hij zelf in het kleine badje en later in het grote bad. Momenteel is hij dol op douchen: als we 's avonds aan het eten zijn en hij heeft z'n yoghurt bijna op begint hij al aan z'n kleren te trekken en roept hij 'does, does'. Uiteraard laten wij ons kind niet alleen in bad of onder de douche, maar je zou hem zo een uur kunnen laten zitten, zo leuk vindt hij het! Toen hij ongeveer 1 jaar was ging hij 2/3 keer per week in bad. In de zomer ging hij elke dag, van het buitenspelen worden ze toch best vies en daarbij ook nog de zonnebrand-creme die je dan gebruikt. Nu gaat hij ongeveer 4/5 keer per week onder de douche.
Om de dag. Me dochter van 3ook. Soms als ze echt vies zij (veel gepoept of buiten gespeeld gaan ze vaker
Hier ook om de dag... Ook nu hij begint met kruipen echt vies wordt hij niet. Alleen zijn kleren worden af en toe wat smoezelig...
Mijn dochter van 16 maanden gaat om de dag in bad. Soms als ik het nodig vind iets vaker. Als ze bijvoorbeeld dunne ontlasting heeft stop ik haar namelijk graag even in bad na zoeen luier want het gaat overal tussen zitten. Toen ze kleiner was minder vaak omdat ze een extreem droge huid had en een beetje exceem. Toen was het alleen wanneer echt nodig met haver zemelen, ook geen zepen of olie dus..
Wij gaan 3x per week samen in het grote bad, andere dagen gebruik ik een vochtig washandje...echt vies wordt ie nog niet, z'n kleren viezer.
Onze oudste van 3,5 jaar douched elke avond, hoort bij zijn bedritueel. Hij geniet daar zo ontzettend van, ook al is het niet nodig elke dag. Onze jongste van 3 maandjes gaat 3 per week douchen/bad. En de andere dagen wassen met washandje. Hij vind het heerlijk, maar heeft een droog huidje en beginnende berg. ALs ik vaak douche of badder met hem dan droogt alles nog meer uit. Als hij ouder is en hij minder droog huidje heeft gaat hij denk ik mee in het ritme en zla hij elke avond wel douchen of badderen. (wij hebben geen groot bad trouwens.)
2x per week in het grote bad Iedere ochtend wel even met een washandje En als hij echt smerig is ( buiten spelen ) dan gaat hij nog een keer extra in bad
Ons zoontje van 13 maanden gaat elke dag in het grote bad. Niet omdat hij zo vies is of dat ik het nodig vind, maar puur omdat het bij het "naar bed gaan ritueel" hoort. Ik doe een klein laagje water in bad zodat hij nog even lekker kan spetteren. Zeep gebruik ik dan om de dag. Dus de ene dag met water wassen en de andere dag met zeep. Hij vind het helemaal geweldig in bad dus laat ik het maar zo. S'morgens was ik dan zijn gezichtje en billetjes met een washandje en water. Dat is wel net zo fris vind ik na een nacht in een plasluier te hebben gelegen.
bijna elke dag, er wordt veel buitengespeeld, en ze kruipt elke dag wel een keer door t kippenhok, achter de bosjes, zit op de pony, rolt onder de hond door de modder in.... om over t avondeten maar te zwijgen... meestal om de dag in t grote bad lekker spelen (met eucerin badolie of iets anders huidvriendelijks) en de andere dagen gezellig met papa 'does' (douchen...) zonder zeep, meestal.
3x per week ongeveer, en dan onder de douche mee. Hij speelt zelf onder de douche als ik douche ( regen inloop douche) dus hoef hem aan het eind alleen nog even te soppen en haren te wassen en klaar. Tenzij hij een keer lekker buiten met aarde of zo heeft lopen spelen dan gaat hij extra onder de douche natuurlijk.