Ik snap er niks van.

Discussion in 'Voeding' started by WesDaan, Jan 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Laatst was ik op het CB bureau en toen vroegen ze hoeveel flesvoeding ons zoontje kreeg.
    Ik vertelde dat hij nu op 4 flessen van 210/7 zit, en dit allemaal leeg drinkt.
    Volgens haar was het erg weinig? :(
    Toen ik vroeg over bijvoeding vertelde ze datik beter kon wachten tot 6 maanden maar als hij toch zijn flessen leeg dronk kon ik beginnen met een groente hap aan het eind van de middag ( één eetlepel).
    Dit ben ik toen gaan doen maar na die ene eetlepel begint hij te huilen.
    Ik ben toen een half potje gaan geven en dit ging goed, na een aantal dagen begon hij ook hierom te huilen en nu krijgt hij dus een heel potje groentje ( overigens zijn zijn flessen van 210/7 naar 2x 180/6 en 2 x 210/7 gegaan.

Hij slaapt ook veel minder overdag wat ook logisch is want hij wordt ouder.
    Nu is mijn vraag of ik nu ook in de ochtend een fruithapje kan geven? een paar hapjes. Of wordt het dan te veel?
    HEt belagnrijkste is natuurlijk de melk, dus ik neem aan zolang hij deze goed drinkt dat bijvoeden dan mag toch?
    WEet iemand ook hoeveel hij minimaal moet binnen krijgen nu qua melk naast de bijvoeding?

het is altijd al een vreedzakje geweest want hij krijgt ook de forte voeding.

HIj is klein geboren ( 2550gram en 46 cm) en hij is nu ruim 7,5 kilo en 70cm.

Hoe zag jullie schema er rond deze tijd uit?

Bij mij is het nu :
    tussen 8.00-9.00 210/7
    tussen 12.00-13.00 180/6
    tussen 16.00-17.00 180/6
    rond 18.00/ 18.30 potje groente 125gram
    20.00-21.00 210/7 met 4 schepjes rijstebloem.

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    niemand??

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Het zal per kind verschillen de 1 heeft nou eenmaal meer nodig dan de ander. Heb even terug gekeken en wij zaten toen op 4 flessen van 180/6 waarvan hij niet altijd alles leeg dronk. Met 5 maanden zijn we met fruit begonnen. Toen hij daar aan gewend was en dus meer fruit at viel er een fles vanaf en zat hij op 3 flessen van 180/6. Met 6 maanden langzaam aan met groente begonnen.

Ik vind het moeilijk om aan te raden wat je moet doen. Ik zelf zou nog even wachten met teveel bijvoeding geven. Wat je zelf zegt melk is nu het belangrijkste en eigenlijk ook het enige wat hij nodig heeft nu. Maar ja als je kindje aangeeft meer te willen....... lastig!!

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter heeft vanaf 10 weken op 4 flessen gezeten van 200. Flessen van 240 heeft ze nooit gehad. Ze was wel erg vroeg hoor, met die 4 flessen.
    Maar qua hoeveelheid melk is het volgens mij prima bij jullie! Flessen van 240 zijn in theorie ook helemaal niet nodig zover ik weet. Bij jullie is het dus wel nodig, omdat je een hongerig kindje hebt.
    In principe mag je vanaf 4 maanden beginnen met bijvoeding. Maar het is dan nog wel BIJvoeding. Wanneer je allergieen in de familie hebt etc, dan wordt 6 maanden geadviseerd.
    Wij zijn ook met 4 maanden gestart. Alleen had ik niet zo'n grote eter. Het duurde ook even voor ze het doorhad.

Ik zou denk ik in jullie situatie lekker starten met fruit, en dan kijken of je nog een fles kan minderen wanneer hij ook dat potje helemaal op eet. Hoewel ik me voor kan stellen dat juist die 1e en die laatste fles, nodig zijn, zo voor en na de nacht.

Wanneer je kindje met 6 maanden eenmaal naar opvolgmelk gaat, gaat er straks vanzelf een hele fles vanaf waarschijnlijk. Het maximum wordt dan ook 800 cc per dag, in plaats van de 1000 cc die je hebt met nr1 voeding.

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Mijn zoontje zat ook al vrijsnel op 4 flessen ik denk dat hij net 3 en een halve maand oud was, maar hij gaf het zelf aan.
    Nu hij die groente krijgt drinkt hij netjes 2 flesjes van 180/6 wat natuurlijk beter is als een hele plons van 210/7.

Hij zit nu denk ook weer in een sprongetje want vandaag heb ik geen groente gegeven want hij drinkt maar kleine beetjes melk, huilt veel en komt wel bijna voor 6 a 7 flesjes. en drinkt iedere keer maar 100 cc.
    Dit had ik vorige maand ook en na 3 dagen was hij weer terug in zijn ritme, dus dan zal het nog één dagje duren.

Soms krijgt hij zijn laatste fles ook eerder als hij dit aangeeft. overigens had hij hem vanavond om 19.30.
    Want ze gaan pas op 3 flessen als ze 6 maanden zijn en opvolgmelk drinken?

Nu hij nog gewoon genoeg heeft aan het groente potje blijf i kdit wel even doen totdat hij weer meer honger aan gaat geven en dan kan ik altijd rond een uur of half 11 wat fruit aanbieden.

bedankt ieder geval,
    Maar ik was vooral benieuwd hoe jullie schema's eruit zagen in deze periode.

Overigens komen er geen allergieen voor in de familie bij mij, en tot nu toe heeft hij ook nog nergens op gereageerd ( wortels, sperzieboontje en bruine bonen). Dus dat is ook wel prettig.

Share This Page