Hoi meiden, Ik had even een vraagje, hoe vaak gebruiken jullie de doppler/ angelsound? Ik heb hem gister gekocht en gister 1 keer geluisterd en vanmorgen nog een keer...maar wil straks nog een keer hahaha. Mag/ kan dat? En hoe vaak luisteren jullie? xxx
Ik heb hem ook! Moet zeggen dat ik ook wel elke dag wil luisteren , maar dat doe ik niet ! Ik heb her en der gelezen dat het vrij intensief is voor de baby! Maar goed geen idee of dat zo is! Dus probeer het te beperken tot 2 keer
Hoi meiden, ik heb er lang over nagedacht om ook zo'n ding aan te schaffen en er vanaf gezien nadat ik de film "in the whomb" had gekeken. Daaruit kwam naar voren dat baby's die geluidsgolven heel erg naar vinden en dat was op beeld te zien doordat de baby een gezichtje trok alsof het pijn had. Bij mij gebruikte de verloskundige het ook om de baby 'te pesten' zoals ze zelf zei toen hij niet goed voor het beeld lag. Ze verwachtte dat de baby dan zou draaien. Ondanks dat het geweldig is om naar de baby te luisteren zou ik er dus nog wel even goed over nadenken!
Om de dag tot de 16 weken (avanf de 10 weken). Toen voelde ik haar en gebruikte ik hem sporadisch als ik haar even niet gevoeld had en onzeker was..
Ja het komt denk ik ook omdat um net heb....maar ik wil idd ook niet elke dag gebruiken misschien 1 a 2 keer in de week. Straks komt mijn mannetje weer thuis na een week weggeweest en die heeft het nog niet gehoord dus dan wil ik nog wel even kijken of we die kleine kunnen vinden. @ nalaco, ik schrik wel een beetje van jouw verhaal...wist dat niet (kon dat nergens vinden namelijk) maar nu ga ik zeker niet elke dag luisteren want ik wil die kleine niet pesten bedankt voor je reactie.
M'n dochter vond het inderdaad op een gegeven moment merkbaar niet meer leuk: dook er voor weg en heeft er ook wel eens tegen getrapt. Toen hebben we hem ook nauwelijks meer gebruikt, maar haar kunnen voelen was ook veel leuker dus dan wordt de zin om te luisteren al snel minder groot. Bij de VK dook ze ook altijd weg. Maar dit was pas vanaf dat de oortjes het 'deden' daarvoor leek ze het niet te merken. Dus het kan heel goed dat ze het niet zo leuk vinden en er wat 'last' van hebben dus ik ben van niet te lang en niet te vaak: paar keer per week, hoogstens 1x per dag en zodra het hartje gevonden is hoogstens een paar minuutjes luisteren en dan uit. Maareh die babies die je bij "in the womb' ziet zijn niet echt, dat zijn computeranimaties, dus dat pijnlijke gezichtje is door een computerprogrammeur 'getrokken'. (want niet weg neemt dat ik dus uit ervaring weet dat ze het wel echt een vervelend geluid kunnen vinden)
Ik heb vanaf 10 weken 1 x in de week geluisterd, blijft het ook een beetje speciaal. Ik keek er elke keer naar uit om weer even zijn hartje te horen. Nu voel ik m sinds een paar weken lekker trappelen en heb m eigenlijk niet meer gebruikt. En bij de VK luisteren we ook altijd even naar het hartje.
Ik vraag me altijd af wat de redenen zijn om zo'n angelsound of doppler zelf aan te schaffen? Is het onzekerheid? Voelen jullie door het luisteren meer band met je kind? Word je er niet juist onzekerder van als je m een keer niet kan vinden? ik krijg sinds een week of 11 genoeg andere signalen dat het goed gaat met beebje. BM groeit lekker door (moet wel zeggen dat ik ervaring heb met palperen) en de vlinders kriebelen al sinds een week of 14,15 af en toe, sinds een paar dagen aangevuld met plopjes (nu 18 weken). Op dit moment heb ik om de paar uur een andere buikvorm meneer/mevrouw oefent de koprol blijkbaar. Het op deze manier op mijn lichaam letten geeft me een veel betere band met beebje dan het luisteren naar het hartje, en ik heb geen enkele behoefte aan "extra controles" van het hartje. Om de 4 weekjes bij de VK vind ik meer dan genoeg. Als je in je tweede trimester niks vindt, ligt het met 99% zekerheid aan jezelf of het apparaat. Iets als een te weinig variabele hartslag of andere alarmsymptomen hoor je toch niet als leek. Mij lijkt het alleen maar onnodige stress.
ik gebruik hem heel soms nog, ik voel de baby nu sommige dagen en als ik haar twee dagen niet heb gevoeld luister ik heel ff of alles nog goed is maar echt maar een halve minuut ofzo... toen ik hem net had deed ik t vaker,maar de vk zei dat het niet zo heel best is en dat je het best kan beperken tot 2,3 keer in de week een of twee minuutjes..
@madeinusa, ik ben totaal niet onzeker hoor maar ik heb nu voor het eerst het hartje gehoord en vond dit heel bijzonder, vind het zoiezo heel bijzonder om af en toe het hartje te horen i.p.v. om de 5 weken. Ik raak ook niet in paniek als ik het niet hoor omdat ik weet dat die kans erin zit. Ik kan op het moment nog niet de kleine voelen omdat ik 12 weken ben en vind het daarom zoooo bijzonder om de hartslag te horen. Dus dat is ieder voor zich, jij maakt je meteen zorgen zeg je als je het hartje niet hoort, ik niet. Iedereen is verschillend.
Dat is heel goed Meerie, dat je je niet druk maakt, maar dat is niet wat ik van veel andere meiden hier lees. Ik heb t hartje tot nu toe 3x gehoord: bij beide afspraken bij de vk en bij de termijnecho, en heb t tussendoor niet zelf gezocht.
Ik ben juist helemaal niet onzeker, deze zwangerschap was ook niet gepland, maar nu wel heeel gewenst, daardoor sta ik er misschien ook wat nuchter in. Maar het leek mij gewoon leuk om iets meer bevestiging te krijgen. Voel amper wat van de zwangerschap. Ja ik ben wel erg moe, maar verder geen pijntjes, zere borsten, misselijk of wat dan ook. Nu vind ik het toch wat echter, en denk ik daarna meer van. "Ja er groeit echt iets!" Toch heb ik dat eigenlijk pas sinds een week. Daarvoor natuurlijk ook de 12 weken echo gehad, en zelfs dan kon ik niet echt een verband leggen dat wat op beeld te zien was zich in mijn buik bevond. Maar goed, dat gevoel komt wel steeds meer. Trouwens tipje, ik heb vandaag ook geluisterd en heb het hartje opgenomen. Dan hoef je ook iets minder vaak te luisteren. Je slaat het gewoon op in je telefoon, en kunt luisteren wanneer je wilt
De angelsound hebben wij hier rond de 13 weken aangeschaft.. Ik deed het toen om 2 a 3 dagen en dan even een minuut of 2 luisteren. Ik had begrepen dat de angelsound niet van die geluidsgolven afgeeft zoals bij de VK. Nu voel ik al een tijdje de kleine in mn buik en daardoor gebruik ik het ook niet meer.. Maar ik vond het wel altijd zoo bijzonder dat ik gewoon thuis het hartje kon horen of de bewegingen van de kleine!! Nu hoef ik de bewegingen niet te horen maar kan ik ze voelen, geweldig!