hoe vaak geven jullie ongezonde tussendoortjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Heb niet het hele topic gelezen, maar wat zou je dan over je heen moeten krijgen?

Laat die kinderen toch genieten van een magnum of smurfenijsje (?) zo op zijn tijd haha.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zucht...ik zeg helemaal niks over je kind...heb het over JOU!

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Jeetje deze topic is nog leuker dan een oorbellen topic ;) Cola en chips er bij naast de computer :D

Wat zitten we weer lekker te vitten op elkaar :(. Het gaat niet eens meer over het onderwerp op zich. Weet je, niemand heeft de waarheid in pacht. Ook 'Zogelukkig' niet, ook al heeft ze ervoor geleerd. Dat wat 'de alternatieven zeggen' staat lijnrecht tegenover de 'reguliere' denkwijzen en andersom. Dus wie heeft het bij het juiste eind?

Iedereen weet het toch ook wel. Waar discussieren we eigenlijk over? Vlees en vette vis afwisselen en lekker veel groente en fruit. Af en toe snoep, chips en ijs, zolang het maar een traktatie blijft en geen gewoonte wordt om dit iedere dag te eten. En ik vind ook dat als je over ALLES na moet denken je er ook niet gelukkiger op wordt. Een blij mens leeft langer dan een zuurpruim zullen we maar zeggen ;).

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Idd....Juul wil altijd aardbeien en laatst bij de groenteboer (!!!) aardbeien gehaald en die waren niet te eten! Geen smaak aan en leek wel een bommetje water! In de winter blijft het hier bij appels, bananen en manderijnen

5. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Aardbeien en druiven zijn de ergste "gifbommetjes". Ze doen meer slecht dan goed als ze niet biologisch zijn. Dus lekker laten liggen inderdaad! Ze halen hun vitamientjes wel uit ander fruit. :)

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Druiven zijn zo van het land zo vreselijk lekker. Nu kreeg ik laatst druiven van een kennis uit de supermarkt. Kinderen blij tot dat ze één geproeft hadden. Ze waren gewoon teleurgesteld. Mama, deze smaken niet naar druiven.... zei mij genoeg.;)

7. fafje

fafje Niet meer actief

Belachelijke discussie

Neem je serieus nog de schuld en verantwoordelijkheid op je sla blijkt dat j kind , inmiddels volwassen oid, iets heeft opgelopen van al die 'troep' ?

Nee dat doe je niet .. Dan bn j zelf al bejaard en dan is t mss toeval???

Gevallen obesitas en d gevolgen daarvan als j kind al in de 40/50 is ... Ga j dan nog denken,,,,Hmm mss heb IK daar wel een aandeel in gehad? Neeeee dat doe j dan niet meer dannnn is t al te laat ..

Dus nu allemaal makkelijk roepen dat j kind er niet dood aan Gaat vind k heel raar. Wat weet j daar nou van?

Voorbeelden als oma's die kerngezond zijn en altijd rookten

Tja zonder te roken kan j ook longkanker krijgen of onder de bus komen ... Echt een vergelijking van niks

Ik vind de aanvallen op Zg echt nergens op slaan en Nee Ik leef niet zoals zij dat doet maar ik Begrijp haar taal wel en dat terwijl mijn kind ook smeerworst krijgt

Oh en ik zeg dit ook niet om bij haar te slijmen mocht daar alweer mee gemodderd worden pf

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    En wederom maakt het geen hol uit wat een ander doet, als je er zelf maar achter staat. En ga een ander niet veroordelen.
    Het is zo simpel:)

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier gaat tim 2 volle dagen naar het kdv en krijgt hij daar fruit. Hier thuis was het erin geslopen dat hij weinig tot geen fruit at (het is hier wel voorhanden). Nu heb ik geprobeerd om dit weer meer in te voeren, en dat is behoorlijk goed gelukt eigenlijk.

Tim eet geen chips, tenzij bij verjaardagen. dan krijgt hij een bakje met iets in zodat ik kan zien hoeveel hij eet, en op = op. hij drinkt overdag bio diksap en 's avonds een glas fris (sap). voor bij de lunch drinkt hij melk. In het weekend krijgt hij soms chocolademelk als ik daar ook zin in heb. Daar heb ik nesquick poeder voor, en dan doe ik bij hem een half schepje in zodat het een beetje kleurt en een beetje anders smaakt.

dus globaal gezien, eet hij niet zo erg veel rotzooi. Qua eten probeer ik E621 en andere e-nummers en zakjes/pakjes te vermijden.

In de zomer is het hier ook geweldig, de moestuin van mijn schoonouders ontploft dan ook van de aardbeien, bessen, frambozen, groenten,.... heerlijk!!

10. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Jij zet op papier wat ik dacht maar niet hier opschreef.
    Ze gaan er niet dood van. Heel raar geformuleerd argument eigenlijk. Dood niet nee, maar gezond is het zeeeer zeker ook niet. Het draagt niks, maar dan ook niks bij aan dat wat een lichaam nodig heeft om zich optimaal te ontwikkelen, het is zelfs schadelijk.
    Met de sterke bouwstenen van nu heb je later een stevig huis zeg ik dan maar! ;)

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Wat gebeurt er toch allemaal in mijn topic. Heftige ruzies, felle discussies en ik heb het allemaal niet gevolgd:) maar wel te begrijpen toch. Ik ga bijna bevallen en ben met hele andere dingen bezig nu haha. Ben wel benieuwd hoor hoe mijn onschuldig vraagje is uitgelopen in een conflict.

12. fafje

fafje Niet meer actief

Weetje ik vind het hier althans op zo altijd zo opvallen hoe snel moeders dingen opvatten als 'slechte moeder'

Dat ik niet bio eet, maar waarvan ik wEL degelijk begrijp hoeveel beter dat zou zijn, heb k me nooit onzeker laten voelen over m'n voedingskeuze
    Vind de term slechte moeder ook totaal niet relevant

Wees gewoon zeker van j zaak en sta erachter. Dat cola ongezond is duh, ja ook voor ons maar ben ik Even blij dat mijn moeder mij die troep nooit heeft aangeleerd en dat k het pas drink sinds m'n 24e

Laat k nou ook heel graag mijn steentje bij willen dragen om m'n kind later zelf (on)verstandige keuzes te maken.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh hier krijgen ze af en toe wel eens een ongezond tussendoortje.
    IK ben van mening dat het geen kwaad kan. Af en toe een lange vinger, wat chipjes, ach. Niet elke dag, ook niet elke week, maar op een verjaardag. Prima.

En wat een gezeik zeg in dit topic. Lekker belangrijk wat een ander zijn kind voert? Niemand zit hier toch chocoladekoekjes in kinderstrotjes te duwen? Get over it en ga blij zitten zijn over je eigen leventje en opvoeding.

Zogelukkig ..... *zucht* ;)

Biologisch, ik vind het over het algemeen lekkerder maar is het wel flink duurder en minder keuze. Daarom haal ik gewoon veel dingen bij zo'n boerenwinkel en ga ik 1 x per week naar Jochum de Boer ( die vent van Boer zoekt vrouw ) en haal ik daar wat weg. Die heeft lekker biologisch spul, en vrij veel keuze.

14. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Zo phoe ben erdoorheen. Wat een discussie! Mijn zoon krijgt ook gewoon ongezonde tussendoortjes hoor. Niet elke dag ofzo maar wel regelmatig. Zou niet weten waarom niet. Vaak slaan die kinderen die het allemaal niet mogen later helemaal door met snoepen. En ik kreeg het vroeger ook en tadaa ik leef nog steeds. En voor degene die hun kinderen geen snoep en slechte dingen willen geven, vooral niet doen dan. Is toch prima. Lekker doen zoals jij het wilt.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@beingmommy: sommige kinderen zijn heel gevoelig voor alle toevoegingen.. Andere niet. Voor volwassenen hetzelfde trouwens maar die "zien" het vaak al niet meer en zijn wat meer beheerst dus zullen sowieso minder snel het huis rondstuiteren of iets anders.

@vruchtje: dat is een heel pakje boter... Ik eet ze zelf niet eens!
    (en ja ik vind het heerlijk dus we halen hooguit weleens van die mini's.)
    En ja je moet het zelf weten.. Ik zie het hier vaak zat.. Liefst met redbull of AA in de andere hand zelfs. Dus je bent echt niet uitzonderlijk :)
    Maar.. (ik heb nog niet verder gelezen dan jouw stukje..) het is vast niet vriendelijk wat ze gaan zeggen :)

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Idd druiven zijn op het moment ook niet te eten! Zo zuur dat het glazuur van je tanden afspringt :(

17. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Ik vind de discussie omtrent dit onderwerp nu nergens meer op slaan, ben echt geschrokken van sommige reacties, maar deze reactie had dus echt niet gehoeven, zo gemeen. :( Hoe kun je nu weten hoe haar zoontje het straks wel of niet gaat doen als een volwassene, je kunt toch niet in de toekomst kijken.....

Met elkaar in discussie gaan over een onderwerp ok, maar met zo'n zegje een pijl op iemands kind richten, gaat toch echt te ver.

Jammer dit.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier wil ik toch even op in gaan...het is niet geheel zo bedoelt zoals het er zo staat. Ik bedoel dit niet richting het kind, maar richting de moeder. Hoe zij zal reageren op zo;n situatie.
    Er is toch wel een kans dat het kind later een partner zal tegenkomen die niet mee gaat in deze gedachtengang. Zal ze die ook zo behandelen?

Het kind beledigen zou ik niet doen...als dat zo overkomt, niet de bedoeling en excuses.

19. adi

adi Niet meer actief

Tjja, deze uitleg vind ik geen haar beter dan je vorige.

Dingen roepen als 'partner die normale dingen eet'
    Wat zijn 'normale' dingen? Wie definieert dat? Als je geen magnums eet ben je niet 'normaal'?

En buiten dat, zelden zo'n lage reactie gelezen. Alsof het tegenwoordig raar moet zijn dat kinderen opgroeien in gezinnen, waar vegetarisch wordt gegeten, geen varkensvlees of juist geen koe, geloofsafhankelijk eten enz.
    En dan is het schokkend als een moeder haar kind biologische voeding geeft en geen chemische snoep? Freaky?? Goh wat een naar toekomst moet dat zijn!

Ik heb een ex gehad wiens moeder geen vlees in haar beurt kon verdragen, ze noemde het 'een lijk'. Nou prima toch? Ze vond mij echt niet minder omdat ik het wel at. Het zou wat zijn.

Ik heb soms medelijden met mensen die echt denken dat je kind later 'los' zal gaan alleen omdat het een gezonde basis krijgt. Het klinkt bijna als zichzelf goedpraten...ik geef mijn peuters ook geen prik, red bull, alcohol of koffie om te voorkomen dat ze later geen 'verslaafden' zullen zijn. Ik geloof juist dat de meeste kinderen onbewust een heel eind leven naar voorbeeld van hun ouders.

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Beetje overtrokken reactie weer...
    Ik proef echt het verschil niet...ik zie ook het verschil tussen HDbeeld en gewoon beeld niet en betaal daar dus ook niet extra voor. ik proef het verschil tussen scharrelkip en hokjeskip ook niet....

De appels, peren,aardbeien .kiwi's en druiven die nu in mijn huis zijn smaken prima.
    Ik zeg niet dat iemand dan nooit wat doet met zn gezin ,ik kan biologisch eten niet veroorloven en naar mijn mening mis ik er niks aan. Want JA ik heb het wel geproefd en vind het verschil zo dusdanig klein dat ik me er niet druk om kan maken dat wij groente uit de diepvries; ,pot of blik eten en ons fruit ook gewoon van de supermarkt komt.

Deel Deze Pagina