hoe vaak geven jullie ongezonde tussendoortjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Weet je ook hier iemand die al een hele tijd zg probeert te begrijpen en al eens een aanvaring gehad. Probeer juist haar standpunt wel te begrijpen. Maar het voelt vaak als kritiek. Wat zouden we er dan aan kennen doen om ieders standpunt te begrijpen zonder een bij smaak er aan ovet te houden?? Of als minderwardig? We zijn allemaal mensen met gevoel? Toch?

2. tulip

tulip Niet meer actief

het is een heftige discussie geworden waarvan ik vind dat het erg persoonlijk op zg gespeeld wordt en dat vind ik kinderachtig. Ik vind het bewonderenswaardig hoe zij met voeding omgaat. Ik leer ervan en pik eruit wat voor mij belangrijk is. Ook ben ik het niet met alles eens, hoef je nog niet zo tekeer te gaan tegen iemand.

Volgens mij voelen veel mensen zich bekritiseert door de keuzes die ze als mama maken en weten ze zelf ook wel dat zg in veel dingen een punt heeft, anders laat je je niet zo kennen. Zij praat vanuit een overtuiging, een manier van leven. Daarom is de toon volgens mij ook zo. Als ik moet reageren op een topic in het hoekje kinderopvang, dan kun je (afhankelijk van de vraag/opmerking) van mij ook zo'n antwoord krijgen.
    En ik denk dat de toon nog extra duidelijk is omdat sommigen hier ronduit naief reageren met opmerkingen als: ze gaan er niet dood aan. Ja dan zou ik ook even extra hard optreden.

Als iedereen het nu even lekker bij zichzelf houdt. En mama's die het nodig vinden om elke dag zoete dingen en slechte suikers te geven moeten dat vooral doen, maar dan niet zo beledigd doen als iemand je vertelt hoe slecht dat is.

3. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik sluit me helemaal bij Tulip aan.

Als ik iets van zogelukkig lees, neem ik me altijd voor dat ik zelf toch ook echt beter op mijn voeding moet gaan letten. (Na een uurtje ben ik dat vaak weer vergeten maar dat is een ander verhaal).
    Nogmaals, ik wou dat ik de kracht en doorzettingsvermogen had om te eten en leven als zogelukkig. Ik heb echt bewondering voor haar omdat ik gewoon deep down van binnen weet dat het gezonder is.

P.S. Ik wist niet dat een lid hier vroeger onder een andere naam schreef maar het verklaart heeel erg veel.

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben het niet in alle gevallen eens met Zogelukkig maar om haar zo aan te vallen??:( Ik snap het gewoon niet. Zogelukkig kiest voor een bepaalde levensstijl. Mag, dat doe ik ook namelijk. Alleen is dat niet dezelfde als Zogelukkig. Maar omdat ik niet haar levenstijl deel moet ik haar gaan aanvallen:( Welnee, ik haal eruit wat ik eruit wil halen en voor de rest zal het me een worst wezen wat Zogelukkig vindt om het even plat uit te drukken. Ik voel me niet aangevallen door haar woorden, ik sta achter mijn eigen levenstijl en heb dus ook geen redenen om me aangevallen te voelen.

Ik heb ook een duidelijk mening over bepaalde zaken en in dat soort topics zeg ik dan ook wat ik vind. Het is aan een ander wat hij met mijn verhaal doet.

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wel meer dan één lid;)

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

#346 kippiekip, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2012
    @zogelukkig: Lees ik nu serieus in dit topic dat jij en je man lekker een bolletje ijs nemen omdat jij een ijsverslaving hebt en je kleine mannetje krijgt niets :$

Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik echt zo kinderachtig, je probeert je kind iets te leren maar ondertussen geef je zelf het slechte voorbeeld en vind je het vreemd dat je kind gilt telkens als jullie daar langs rijden :$

Heb er verder even geen woorden voor, het enige wat ik kan zeggen is dat ik dit diep en diep triest vind. Wat een goede voedingsdeskundige ben jij zeg.

Als het niet zo is dan neem ik mijn woorden terug maar goed.

Vind het ook wel weer diep triest om iemand zijn oude naam te gaan gebruiken hier, is toch niet nodig ?

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Kippiekip, zo is het niet helemaal. Haar zoontje wou geen ijs. Ze hebben hem iets gepushd om toch een likje te nemen en inmiddels lust hij wel ijs. En hij gilt niet omdat hij geen ijs mag maar omdat hij wel een ijsje wil.;)

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dan neem ik mijn woorden terug als dat zo is.

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

#349 Triskele, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2012

Dat is ook zo hij huilt omdat ie juist graag wil elke keer als ze er langs komen. Dus idd je moet je woorden terugnemen..

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Onze dochter (2) eet hartstikke goed en is maar een klein, fijn ding. Ze krijgt gewoon meerdere malen per dag een 'ongezond' tussendoortje. Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee, mits ze verder gewoon goed eet. En zoals ik zei is ze maar een klein ding, dus haar gewicht kan het ook met gemak hebben. Wellicht dat meerdere ouders het hier niet mee eens zijn, maar ach ieder zn ding zullen we maar zeggen :).

11. fafje

fafje Niet meer actief

oh wat zijn jullie erg zeg

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #352 Mams136, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012

Mijn zoontje lust ook graag ijs...maar gaat echt niet lopen gillen omdattie wat wil???

Iedereen heeft recht op zn eigen opvoeding, een waar zij zich prettig voelt.
    Maar ik heb er niet om gevraagd om afgerekend te worden op hoe vaak mijn zoon een "ongezond" tussendoortje krijgt.
    Ik voedt hem (op) zoals ik dat het beste vind en sta daar voor de volle 100% achter. Ik kan er alleen niet tegen als mensen hun manier "de beste" vinden en dan zo betweterig gaan doen en je proberen te overtuigen van hun standpunt.
    Ik ga toch ook niet tegen iemand die alles biologisch eet, of vegetarisch of zelfs veganistisch dattie harstikke gek is, dat vlees ook belangrijk is en weet ik veel wat voor ongein nog meer.
    Die persoon kiest daar zelf voor, en dat respecteer ik. Vind ik knap.
    Ik zou het niet kunnen, ik zou het niet eens willen.
    Maar als dan zo'n type het in dr hoofd haald om dat bij mij (of een ander die een andere mening heeft) wel te gaan doen.... Daar kan ik niet tegen...Daar word ik kwaad over.

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    MEIDEN MEIDEN :) wat is het weer gezellig :)

ik ben van mening overal waar te voor staat is slecht dus TE gezond ook!

Timo krijg van mij gewoon lekkere dingetjes maar ook niet elke dag hij eet ook gerust lekker een banaantje Tussendoor maar op een verjaardag mag hij van mij echt wel wat taart en een spekkie ofzo....

14. Karoke

Karoke Niet meer actief

Volgens mij wilde Zogelukkig enkel aangeven dat haar zoontje sindsdien enthousiast reageert op ijs. Krijgen veel mensen er gewoon een beetje hysterische beelden bij zonder dat dat daadwerkelijk het geval is. ;)

In eerste instantie bedoelde volgens mij niemand het hier persoonlijk, maar ging iedereen het (uit gebrek aan zelfverzekerdheid?) persoonlijk opvatten en daarom maar erg assertief (zelfs agressief) uit de hoek komen. Ik vind het moddergooien hier ook al erg verregaand worden, erg jammer...

15. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    TEvreden hahaha got ya :p

Mats (volgende week 1 jaar) eet gewoon met de pot mee, zo creeer ik geen kind met als motto "wat de boer niet kent vreet ie niet".
    En daar word hij groot en sterk van hahaha.

Als jij je kind alleen maar gezond wil laten eten doe je dat toch.
    Als jij je kind alleen maar mc wil laten eten primaaaaaaaaaaaaaa
    Als jij je kind van alles wat meegeeft (ben ik helemaal voor) super.

Gaat erom waar jij je prettig bij voelt en vooral waar je kind zich prettig bij voelt.

Als ik naar mn dochter krijg (is een slechte avondeter) ben allang al blij als ze iets binnen krijgt.

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Dat is 1 woord dus telt niet :)

Te Tevreden :):)

17. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Grommmmm bijdehand.

18. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hahahahahahahahhaha oo wat loopt dit uit de hand zeg.

Laat een ieder toch gewoon doen zoals die zelf wenst.
    Ik neem aan dat een ieder het beste voor heeft met zijn/haar kinderen, extreme uitzonderingen daar gelaten.

Probeer een beetje respect te hebben voor mekaars visie en opvattingen over zaken. Inplaats van zo op mekaar af te geven.

Echt een hele bijzondere bedoening hier hoor met allemaal volwassen vrouwen waarvan 't meerendeel ook kinderen heeft.

19. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Uuuhm, heb jij het gedeelte begrijpend lezen overgeslagen op de lagere school?
    Wat ben jij erg zeg. Als ik de mods was zou ik dit topic op slot doen. dit gaat nergens meer over, behalve iemand proberen te kleineren uit eigen frustratie of verveling.
    Bah.

20. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Moet het nou zo kwetsend? Kon je het niet anders formuleren?
    Vind je het gek dat meiden hier boos op elkaar worden.

Deel Deze Pagina