De logo's van gezond eten enzo zijn altijd in tegenstelling tot iets anders... maar of het werkelijk gezond is is maar helemaal de vraag. Het enige wat het zegt is dat je een ongezondere keus had kunnen maken. Dus perenijsjes zijn minder slecht voor je dan een magnum maar het blijft gewoon ijs (water en suiker en meestal kleurstoffen maar goed op dat laatste ben ik niet tegen )
Klinkt heerlijk! Maar er moet ook ei in toch? Mmm, dan mag mijn zoontje het niet. Ik bak wel zandkoekjes. Met oerzoet of moutstroop, want stevia vind ik vaag; er is nooit gedegen onderzoek gedaan naar die plant. Heb je wel de ongeraffineerde vorm, de ruwe stevia dus?
Stevia werd in de oudheid al gebruikt door de indianen van Zuidamerika. In Japan gebruiken ze het nu al jaren. Het is een natuurzuiver product, maar je moet idd wel zorgen dat je de zuivere vorm koopt. Natrena heeft bijv. Stevia op de markt gebracht en dan blijkt dat er maar 3% in zit de rest is maltitol. Hoe bedoel je dat je bedonderd wordt waar je bij staat. Via deze site kun je de goede producten kopen SteviJa Natuurlijk. Het lijkt misschien duur, maar 1 potje van 50 gram is net zoveel als 5 pakken suiker.
Snoep koop ik niet. Dat krijgen ze toch wel vaak tussen door op school ect ect. Wel standaard wat koekjes in huis en wat chips. Een zak per week verdeeld over drie mensen waaronder dus me peuter dochter. Hier met de jongste wel eerder aan ongezondere dingen begonnen. Sommige snappen mijn dilemma wel en andere weer niet so be it. Er zit hier dik 9 jaar verschil tussen de oudste en de jongste. Dus ja de jongste heeft hier ook al regelmatig een slokje cola te pakken gehad. Omdat ik echt geen zin heb en had om die strijd aan te gaan. De oudste mag een glas per dag. En kan dan de jongste niet toe laten kijken.De een zal het snappen de andere niet. Moeilijk over tussendoortjes ben ik bepaald verder niet. Maar dat kan ook makkelijk een appel of banaan zijn stukje worst kaas ect ect. Dus moet bekennen dat ik met de jongste wat sneller makkelijker ben geworden dan met de oudste maar dat het vooral met het leeftijdsverschil te maken heeft gehad.
Volgens mij is dat geraffineerde stevia? Met zuiver bedoel ik ruwe stevia. Raffinatie is raffinatie of het nu van de suikerbiet of de steviaplant is! In Japan gebruiken ze veelal de geraffineerde vorm. Het rijkt misschien wat ver om daar hier over te discussieren, maar stevia staat bekend als sloper van het tropisch regenwoud ...
Over de ijsjes gesproken.......je kan ook heerlijke ijsjes maken door eerst verschillend fruit in de blender te gooien en dat in vormpjes invriezen!! Lekker en ook nog heel gezond!!
maxim is 2, krijgt eigenlijk zeer zelden iets ongezonds. Zeker geen chocolade of zo. Wel kinderkoekjes, zelfgemaakte cake of taart. Maar vooralsnog gebeurd dit zelden
Cargill, een van de producenten staat hierom bekend, en dan eigenlijk ivm de teelt van soja. Er wordt (Is? Weet er het fijne ook niet helemaal van, heb de link ook niet helemaal doorgelezen.) trouwens wel de nodige (Europese) research naar gedaan. (European Stevia Center) Ikzelf heb er mee geprobeerd te bakken, maar was geen succes. Alleen denk ik niet dat het aan de stevia lag.
Stevia groeit in het tropisch regenwoud. Als dit product zijn opmars neemt, is ontbossing een feit. Hopelijk komt er ook stevia met een duurzaamheidskeurmerk net als soja en palmolie.
Hier ook een zoontje wat geen snoep lust, maar wel verslaafd is aan koekjes. sven krijgt elke dag een koekje, elke dag fruit en verder hetgewone eten. wel elke dag zoet op brood omdat sven hartig niet lekker vind, (ik zelf ook niet) ook krijgt hij elke dag een toetje, iets van vla in verschillende smaken, net wat we hebben. fruit is of een appel of banaan, meer heb ik nooit in huis, (oke nu druiven maar dat lust sven dus niet) wel heeft hij van de week voor het eerst een stukje kokosbrood gehad, maar dat kreeg hij naast zijn broodje. verder drinkt sven heel de dag aangelengede vruchtensap. de goedkoopste merken. sven drinkt wel heel erg veel, en ik zelf doe dat ook overgens. als sven om om drinken vraagt krijgt hij dat. als sven om koekjes vraagt krijgt hij dat niet, dat is alleen smiddags. smorgens is het ontbijtkoek of een cracker met een stukje fruit,(tis geen grote fruiteter) of hij krijgt een knijpzakje van de aldi 100 procent fruit maar dan zonder stukjes. dat vind ie heerlijk. maar dat krijgt hij max 2 keer per week. verder krijgt hij bij opa en oma wel wat meer tussendoor, ik laat dat zo, hierkrijgt sven ook 1 keer per week een bakje chips. vaker nietomdat we maar 1 zak per week hebben, dus dat eten we als sven wakker isof we bewaren een bakje voor sven. chocolade krijgt hij alleen bij de omas ik zelf heb dat niet in huis. maar sven vind dat wel heeerlijk. tja sven mag wel snoep van me maar tot nu toe likt ie alleen wat en bijt het er af, om het daarna uit te spugen.ook spekkies eet sven niet op. ook ijsjes wil sven niet, vaak geprobeerd maar nee vind sven niet lekker.
Elke dag wel een snoepje of chocolaatje en een koekje. 1X per dag een glaasje cola zonder caffeine. 1X in de week chips. Hij mag op zijn brood wat hij wilt;of het nu pindakaas,smeerkaas,leverpastei,stroop of chocopasta is dat boeit mij niet ALS hij maar eet. Ik ben dus vrij makkelijk zoals je kunt lezen
In principe één keer per dag een snoepje of chocolaatje of koekje (zakje smoeltjes of 'koekenmannetjes' eten ze samen op; een heel zakje per kind vind ik te veel). Alleen als we ergens op bezoek gaan mogen ze iets meer. Chips krijgen ze nooit (pas wel een keer van die Goodies knabbels, die zijn zonder zout). Zoet drinken: één of twee keer per dag. Dat kan sap zijn, of limonade, of ice tea, of chocomel, of yoghurtdrank. Op brood mogen ze alles, als er maar variatie in zit. Dus niet alleen maar jam (lievelingsbeleg van dochter) of vlokken (lievelingsbeleg van zoon). Fruit eten ze één of twee keer per dag. Dochter eet er veel meer van weg dan zoon, maar zij eet momenteel sowieso veel meer dan hij. Lekkere trek? Dan krijgen ze wat druiven, appel, mango, kiwi, peer of wat ik ook maar in huis heb.
cola voor een kind van net 2 vind ik echt not done. Sowieso 1 glas cola per dag voor een kind van 9 vind ik heel veel. Maar goed, ik drink (heel soms) wel eens cola. En dan mag mijn dochter toch echt geen slok. Vind ze niet leuk maar dat is pech, ze mag bijv toch ook geen slokje wijn. (als jouw oudste straks 16 is en je jongste 9 mag die dat dan wel?) En geen zin in gedoe vind ik persoonlijk een non argument.
Dat vind jij dat vind ik niet persoonlijk. En weet je hier geen eet problemen drink problemen geen harde ontlastingen problemen terwijl ik het bij de super gezonde moeder wel allemaal leest. o ja en mijn zoon word dit jaar al 12 is geen negen jaar oud nu. Er zit negen jaar verschil tussen
@Debby en Adi...En dan nog? Laat iemand het lekker zelf bepalen zeg. Vind jij het onzin.. dan doe JIJ het niet. Jullie zullen ongetwijfeld dingen doen waarvan hier weer mensen denk 'NEE! Echt niet" en toch is dat JOUW keuze..