hoe vaak geven jullie zetpilletje? ik ben er zo onzeker over...

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sas26, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    alleen als het echt nodig is ...

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik geef het als ik denk dat ze pijn heeft. Als je kind pijn heeft en je hebt het in huis, vind ik het zielig om het niet te geven.

Bij koorts geef ik bijna nooit, ik heb het een keertje gedaan toen ze naar het kdv moest en verder niet ziek was. Dat zakt vanzelf ook wel weer. Ook geef ik van bij inentingen van te voren een paracetamol.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier laatst wel een zetpil gegeven toen zoonlief ziek was. Waarom onnodig beroerd laten voelen. Die dingen zijn er niet voor neits. Natuurlijk geven wij deze alleen als we denken dat het echt niet anders kan, dus heel snel.

gr vruchtje

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer al heel veel gegeven.
    Moet ik wel zeggen, Quinn is echt heel vaak ziek, en voelt zich dan ook echt beroerd.
    Ik kijk wel hoe Quinn zich voelt, hij heeft ook wel eens gehad, dat hij 39 had en lekker aan het spelen was, ja dan geef ik niks.

Maar net als vorige week had hij 40.7 en hij was echt echt niet lekker, zat zich zelf in de weg, beroerd, ja dan krijgt hij wel om de 5 a 6 een zetpil. met die regelmaat om een koortsstuip te voorkomen.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier ook al behoorlijk wat doosjes er doorheen gejaagd. Ik deed het al bij koorts, maar omdat Fay koortstuipen heeft gehad moet ik het al sneller geven zodat de temp niet zo snel gaat oplopen.

Verder kijk ik naar haar gedrag, als ze echt pijn heeft en ze gaat gewoon niet slapen, dan doe ik het wel eens. Bij inentingen niet meer (hoeft niet meer ze heeft de laatste net achter de rug) en ook toen ze haar neusamandel hadden geknipt en buisjes hadden geplaatst heb ik minder gegeven dan voorgeschreven (het was echt niet nodig namelijk).

Ik ben dus niet moeilijk, maar ik geef het ook niet zomaar. En mevrouw is erg vaak verkouden, dan zou ik aan de gang blijven.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn er heel terughoudend mee. Sowieso bij alleen koorts geven we het niet, koorts heeft ook een functie. Alleen als ze zich echt erg beroerd erdoor voelde kreeg ze wat. Dat is 2 keer geweest.

Zelf gebruiken wij het ook niet zo snel. Als ik me niet lekker voel of hoofdpijn heb is mijn eerste reactie lekker naar bed. Ik denk er meestal niet eens aan om iets tegen de pijn te nemen.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik denk dat ze de afgelopen 2 jaar misschien 3 keer een zetpil gehad heeft, maar ze is eigenlijk ook bijna nooit ziek geweest nog. Het eerste jaar sowieso niet, daarna een paar keer een klein beetje.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als Sterre niet lekker is krijgt ze een zetpilletje. Ik neem zelf ook een paracetamol als ik me niet lekker voel. Ze is nu 10 maanden en ze heeft er nu 5 gehad denk ik.

Deel Deze Pagina