Hoe vaak geven jullie zomaar een cadeautje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door krullenkop, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Heel soms, als ik iets leuks tegen kom.
    Gisteren nog een autootje van Cars dat voor 2 euro in een actiebak lag bij de kijkshop. Soms een boekje van een euro of kleurpotloden. Maar ik denk dat het ongeveer 1 keer per maand is. En volgende week als we op vakantie gaan krijgt ie onderweg cadeautjes om hem bezig te houden :)

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook wel kleinigheidjes. ook van oma krijgen ze vaak wat. gister nog ff naar stad geweest met oma. zijn de kids ook weer goed verwend hoor madam nieuw setje kleren. en de de kleine man cars speelgoed en rugtas. zelf later bij c1000 nog schrijfsetjes van disney gehaald voor ze.

af en toe echt verwend dus. maar meer met uitjes heb ik het idee. nu hebben wij het ook niet breed maar gaan toch met korting regelmatig uit dus dierentuin, pertpark, zwembad ed. ons meisje vind het dus nogal vanzelfsprekend. en begon zelfs wat arrogant te doen erover als we "gewoon" boodschappen gingen doen wilde zen iet mee bijv. en dan nog zueren dat ze naar legoland wil omdat iemand uit haar klas erheen ging. pff we gaan overal met dr heen maar is dus niet zo speciaal meer. ze is de enige op school die naar disney is geweest bijv maar dat ziet ze dan weer niet dat dat ook best speciaal is.
    dat proberen wij er nu dus wat aan dr verstand te krijgen maar is erg lastig haha.. eigen schuld zeg maar

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    te vaak, haha!
    Vandaag bijv, even boodschappen bij Ah, een hele leuke knuffelbeer voor 6 euro, kreeg hij van me.
    Even langs de kringloop, ook weer wat.
    Ik denk dat er elke week wel wat kleins bij zit.

Grote dingen naar behoefte, ik heb meestal een voorraadje op de groei liggen. Pas geleden heb ik alles wat hij had vervangen voor groter en uitdagender speelgoed. En natuurlijk ook nog wat nieuwe dingen, maar als hij het nodig heeft krijgt hij het gewoon.

Klei of zo of verf of lijm, zie ik niet als cadeautje, dat is gewoon goed voor de ontwikkeling.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mamavanukkie: Mja dat soort dingen gaan hier vaak als tussendoor "kadootje". Maar ook nieuwe puzzels of een locoboekje.
    Wordt niet ingepakt maar het Voelt voor anne wel als kadootje.

Ik probeer het wel op nuttige kadoos te houden overigens. Dat vind ze net zo leuk en scheelt mij hoop "rommel".
    (en ze krijgt het van anderen evengoed ook al genoeg :) )

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Hier ook veel te vaak, allemaal van die kleine prulletjes vaak maar ik kan het niet laten, wat dat betreft ben ik waarschijnlijk opvoedkundig niet goed bezig:)

6. Hester

Hester Niet meer actief

Hier ook minimaal eens per week wel hoor.
    En hij is altijd met het kleinste dingetje superblij!
    Gisteren heb ik hem een Cars 2 autootje gegeven en die heeft hij dus niet meer losgelaten sinds hij hem kreeg: mee onder de douche, mee in bed, mee naar school. En zo gaat het met de meeste kleinigheidjes. Schattig toch, niks mis mee.
    Pas als ik merk dat het hem niets zou doen, zou ik ermee stoppen.

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hahaha wij dus hetzelfde verhaal maar dan de dora borstel van kruidvat

en bij de hema altijd nagellakjes is ze helemaal gek op
    agh zolang ik er geen broodje minder om eet
    verwen ik dr wel

en niet altijd dure dingen hoor!

en vaak waar ze wat aan heeft
    prinsessenbadschuim haarband stickertjes knutselspullen

8. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier best vaak af en toe een kleinigheidje vind het heerlijk om ze af en toe te verwennen!

9. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij het lezen van de titel van dit topic voelde ik het schaamrood al op m'n kaken verschijnen, maar gelukkig is dat niet nodig:D. Ik vind het heerlijk om mijn zoontje te zien genieten als hij wat mag uitzoeken als we ergens zijn, die blijdschap maakt mij ook zó blij! En ach, zolang het niet de spuigaten uitloopt, moet het kunnen lijkt me. Mijn dochtertje krijgt nog niet zo heel erg veel, maar dat is meer omdat ze het besef nog niet heeft, ik weet zeker dat dat straks net zo gaat als bij haar grote broer.

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik koop regelatig iets voor Finn, ook wel 2e hands, en dat is dan niet echt een kadootje. Duurdere dingen schrijf ik op voor feestdagen of zijn verjaardag

11. Saskia78

@mirell, Wendy: eh wij hebben een hello Kitty's borstel... :)
    Ze vond hem zo leuk en toevallig moest ze ook net een nieuwe dat ik me heb laten verleiden tot de duurdere borstel :)
    Achteraf gezien dubbelgoede koop. Behalve dat ze er nog steeds elke dag blij mee is borstelt hij ook nog eens fijn :)

En soms is verwennerij zo makkelijk want ze is ook gelukkig als ze zelf uit mag kiezen welke tandpasta of shampoo ik koop.
    Niet echt een kadootje maar ze is er Wel helemaal blij mee.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    redelijk vaak denk ik ;) Ik vind het gewoon leuk om haar blij te zien.
    Maar geen grote dingen ofzo...een kleurboekje, speldjes voor in haar haartjes.

Vandaag hebben we een ijsjes-maak set gekocht. Samen limonade ijsjes gemaakt. Wat een lol en pret voor 1,50!

En die Hello-Kitty borstel ken ik..hier heeft ze ook zo eentje gekregen :D

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    :D hier ook zo!

14. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    We kopen vrij regelmatig kleine prulletjes ( bij oa Action, Wibra ) voor de kids. Maar dat wordt dan niet echt als 'kadootje' gegeven.
    Vandaag heb ik toevallig een DVD van K3 besteld voor Marc, omdat hij daar ineens helemaal wild van is. Die ga ik wel even inpakken en als kadootje geven ....
    Ik vind het gewoon leuk om af en toe eens een kleinigheidje te geven. Vind er niks mis mee hoor.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik haal zo af en toe wel wat kleins tussendoor, zoals nieuwe podloden, kleurboekjes, leesboekjes, ballen en dat soort dingen... binnenkort een nieuwe fiets voor onze dochter van 2 jaar....

grote dure dingen mogen ze vragen op hun verjaardag. mijn oudste van 3,5 wil heel graag een ds met een doraspelletje... die mag ze op haar verjaardag vragen van mij. zo leert ze dat ze niet zomaar dure kado's kan krijgen wanneer zij dat wil...

maar als ik iets koop geef ik het niet als kado....

16. Saskia78

@mora: dat Dora spel is wel echt leuk :)
    Vind een ds niet echt een kado voor die leeftijd (en dat moet jij natuurlijk helemaal zelf weten, begrijp me niet verkeerd) maar onze dochter speelt ook wel op die van ons.
    Wij hebben 2 Dora spelletjes en die vindt ze echt helemaal geweldig!
    Ook een K3-spel maar daar is weinig aan eerlijk gezegd.
    En "I did it, mom" vind ik er onwijs suf uit zien maar dat zijn meerdere mogelijkheden van spelletjes en dat speelt ze ook zelfstandig.
    (alleen dus misschien 1x per maand ofzo.. Want als ze dat ding eenmaal vast heeft wil ze niks anders meer spelen.)
    Wel even opletten dat je geen 3DS koopt hè :)
    Dat schijnt heel slecht te zijn voor kinderoren en ze verkopen heel slecht omdat ook veel volwassenen er binnen half uur enorme hoofdpijn van krijgen.
    (daarom zijn ze nu overal zo goedkoop!)

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    Ja ik twijfel er zelf ook nog om hoor.... ik heb er zelf ook 1 en daar tekent ze weleens op... als ze er 1 krijgt dan zal ze bepaalde tijden krijgen dat ze erop mag en niet dat hij voor het grijpen ligt en ze te pas en ontepas erop zit.... en wie weet taalt ze er niet meer na als ze 4 word en wil ze heel wat anders hebben :p dat zal ik dan zeker stimuleren :p

maar heb je maar 1 dora spel dan? of meerdere? welke hebben jullie? is het een adventure game zoals bv mario bros? of anders?

Deel Deze Pagina