Hoe vaak handdoeken wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDeluxe5, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Na elke douchebeurt een schone handdoek maar wil dat veranderen naar 2 dagen met een handdoek doen. Scheelt veel was.

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik bedacht me laatst hoe achterlijk het is dat ik handdoeken waar we onze schone lichaam mee afdrogen op 95 graden was.

Nu was ik alle witte was op 95 graden, maar ik ga m'n handdoeken nu gewoon kort wassen op 30 of 40 graden.

Bij ons gaan er heel veel handdoeken doorheen. Voor mezelf 2 (haar en huid) en m'n dochter 2 (om gelijk uit bad mee af te drogen en de tweede droge op haar verschoningskussen te leggen.
    Ik heb trouwens een zilveren lak verschoningskussen, was niet zo slim dus.

3. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Dat ik niet de enige ben, met heel veel was :p

Ik snap dat sommige mensen hem vaker gebruiken en dat moet ook kunnen, maar ik weet niet of ik van mijn manier af stap, ik kan ze namelijk ook nergens ophangen, want met 6 gezinsleden hangt er altijd wel was te drogen.

Overigens wil ik iedereen bedanken, dat dit topic niet op een rel is uitgelopen! :D

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maar hij zweet toch niet meer als die uit de douche komt??

5. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Ik moet er niet aan denken om de handdoeken vaker te gebruiken, blegh ja ik ben schoon maar heel eerlijk nee dat staat mij tegen, daarnaast als ik mijn man zie volgens mij flost die zijn endeldarm ermee, en daar moet dan de volgende dag weer het gezicht mee gedroogd worden, blegh Even goede vrienden voor de mensen die het wel doen, Ik gebruik wel mijn handdoek voor mijn haren 2 keer maar ik was mijn haren maar eens per week thuis, de rest na het sporten en gebruik ik een badlaken voor.
    Ik heb 1,5 tot 2 handdoeken wassen per week, voor de kinderen heb ik grote omslagdoeken waar ik ze in wikkel na het douchen die gebruik ik meerdere malen omdat ik ze dan nog droog met een andere doek.

6. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Zelfs in hotels vragen ze of je je handdoek vaker wilt gebruiken ivm milieu en kosten.....
    Dus hier vaker dan 1x

7. Talvi

Talvi Niet meer actief

Nou gatver.. Hier ook na 1x gebruiken in de was.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij iedere douchebeurt gebruiken wij een schone handdoek. Mijn man is best zuinig aangelegd en zelfs hij hergebruikt ze niet. Na gebruik gaan ze op de verwarming en als ze droog zijn in de wasmand.

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nou dit komt vast omdat ik het van huis uit mee heb gekregen en mijn man ook, maar wijnmaker niet elke douchebeurt een schone 😳
    Meestal wel 2x en dan gaan ze in de was!
    Handdoek waar ik op de sportschool mee douche wel na 1x, maar dat komt omdat ik hem op de grond leg en er op ga staan als ik droog ben om aan te kleden en m'n voeten te drogen, en daar is de vloer toch niet zo schoon (en thuis doe ik dat niet)
    Vind ons echt niet vies trouwens, maar ieder zijn gewoontes toch?!

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Douche elke dag en gebruik de handdoek voor mijn lichaam 2 keer en daarna op de grond,voor mijn haar vaker,weet zo niet hoe vaak..
    Mijn vriend gooit direct na het afdrogen zijn handdoek op de grond;)..

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Maar je lichaam is toch schoon na het douchen,was is er dan gatver aan?

12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Nog van harte gefeliciteerd:)!!
    En,uuuhm,veel sterkte met je herstel!
    Groene badedas doet wonderen,bij mij destijds tenminste wel;)

13. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Haha, misschien voor degene die het vies vinden, beter je onderkant wassen of zo? Vind er niks vies aan, goed wassen en niet half half. Dan stinkt je handdoek never!

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het gaat er mij niet om dat m'n handdoek stinkt na mezelf afgedroogd te hebben, maar puur het idee dat ik eerst m'n kont zorgvuldig afdroog om diezelfde handdoek dan vervolgens te gebruiken voor m'n gezicht.

15. Talvi

Talvi Niet meer actief

Zeker ben ik schoon na het douchen.. Maar die huidschilfers(bluh alleen dat woord al) komen wel op de handdoek.. En de ene keer heb ik meer afscheiding dan de andere keer. Nee bah voor mij lekker elke keer een schone handdoek 😊

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als beelddenker ga ik nu spontaan kokhalzen!:D

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Maar 1 keer vind dat wel zo hygiënisch , schimmels krijgen zo anders juist de kans. Nee hier ook na 1 keer de was in en dan 90 graden

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Neem aan dat je je billen en doos goed afdroogd en tussen je tenen etc daar zitten ALTIJD bacteriën hoe goed je ook wast 😉

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Jep hier ook groene badedas wel de echtr en niet de goedkope! Absoluut geen soda ofzo dat droogt uit en doet je wond geen goede.

20. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Lichaam 1 x haar 2 x .

Deel Deze Pagina