Hoe vaak harde buik is normaal?

Discussion in 'Zwangerschap' started by LW85, Feb 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik krijg bijna bij alles wat ik doe last van harde buik.
    Opstaan van stoel/bank, fietsen, traplopen, seks, tijdens het koken, noem maar op. Mn buik wordt dan gewoon een harde dikke gespannen bol die langzaam aan weer zachter wordt.
    Mn buikspieren doen ook constant zeer, alles voelt beurs aan.
    Heb dinsdag een controle bij de verloskundige en vraag het dan even na maar de dames hier hebben vaak ook ervaring natuurlijk.

2. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Hier ook veel harde buiken. Ik hoef maar op te staan of ik heb er weer een. Kon geen kwaad zij m'n vk. Zolang ze niet pijnlijk of regelmatig komen.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

De een heeft er meer last van dan de ander.weet wel dat er geen regelmaat in mag zitten en het moet weg gaan bij ontspanning/zitten/liggen.en dacht niet meer dan 4 of 5 per uur.
    Hier ook veel harde buiken en mij word vooral rust aangeraden.zeer makkelijk met een dreumes;)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik heb t nu ook sinds 2 dagen. Met alles wat ik doe: vaatwasser legen, kids optillen, traplopen , bukken: harde buiken.

Aan t einde van de dag n zeurderig ongi gevoel wat na uurtje rust wel wegtrekt.

BI neemt ook erg toe geen idee of t n reactie is op t verweken van de banden?

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb het wat minder vaak, alleen tijdens douchen en soms bij sporten (zwangerfit).

6. jv23

jv23 Actief lid

May 16, 2012
    415
    0
    16
    belgie
    ik heb er vanaf 21 weken last van gehad, en toch een stuk of 8 a 10 per dag, bij mij was het niet zo erg want ben uiteindelijk maar 1 dag vroeger bevallen dan uitgerekend...

7. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

hier ook veel harde buiken en ookal heel wat weken.
    idd met opstaan en lopen of zelfs tijdens het zitten.

ik mag daardoor niet zoveel meer, tillen al heel lang niet meer.
    las in een reactie van 1 dat die een harde buik kreeg van het optillen van een kindje, dat zou ik niet meer doen mag ik ook al tijden niet meer.

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ja dat was ik. Maar zoontje is net anderhalf en moet ik toch best vaak nog tillen.

Ga toch maar eens advies vragen aan d'r gyn want heb t vrijwel hele dag door met lichamelijk activiteiten :(

Share This Page