Sinds ik zelf moeder ben gemiddeld 1 a 2x per jaar. Ik weet niet of ik het niet zie of dat het niet gebeurt.
Lol, ik vraag me af wie die ene stem "zie ik constant overal om me heen gebeuren" is Is dat een paranoide flesvoedster of een lactatiekundige?
LOL Ik heb wekelijks ingevuld omdat ik in aan boord bijna altijd wel een voedende mama heb.Vandaag een schattig spaans meisje van net 2. Heerlijk bij mama drinken en daarna een koekje eten De meeste kindertjes die bv krijgen aan boord, zijn rustig en tevreden (nee niet allemaal..). Ze vallen vaak in slaap aan de borst. Iedereen tevreden!
Ik zie het regelmatig, komt denk ik omdat ik de houdingen ondertussen wel herken want anders zou het geen eens opvallen. Onder andere in de dierentuin, archeon, cb, zwembad, Center parcs, bankje bij speeltuin, bankje in het park, wachtkamers in het ziekenhuis of bij de huisarts, la place, CB etc. Ook voeden vrouwen regelmatig op verjaardagen, maar dat is bij ons in de familie en vriendenkring normaal, sterker als iemand zou vragen of er bezwaar is of ze mag voeden wordt ze voor gek verklaard.
Ja,vlieg voor KLM Ik had vorig jaar een trainingsdag, ging over klantvriendelijkheid en zo. Eind vd dag:heeft iemand nog tips? Er kwamen diverse leuke dingen, maar ik had er ook 1:zie je een mama met een baby aan de borst? Breng haar een glaasje water want de kans is groot dat ze dorst heeft (de bekende dorst-rush, waarschijnlijk wel bekend bij de meeste bv-mama's?). Ik doe dat altijd. Eerst keek het gros elkaar een beetje gek aan,maar een aantal collega's knikten meteen met herkenning. Na de tip-ronde werd die van mij gekozen als tip van de dag.En de trainer vond het zo'n goede die ging ze voortaan gebruiken. Yes! Leuk om zo'n positieve respons te krijgen..
Ik zat dit weekend met het mooie weer te voeden in de speeltuin. Ik zat in kleermakerszit op de grond, want de bankjes waren allemaal zo verschrikkelijk vol. Komt mijn man op een gegeven moment naar me toe (wel met een knipoog, wist dat hier laatst weer een flinke discussie was over openbaar voeden) "Uh schat, moet dat nou zo?" Ik: "Niet discreet genoeg?" Hij: "Nou, aan de voorkant wel maar je hebt een enorm bouwvakkers decolleté." Zit je daar je best te doen onopvallend te voeden, haha.
Goed van je! Ik heb ook in het vliegtuig gevoed hoor! Hij was zo druk, even iedereen 3 kwartier rust, haha!
En wat fijn dat je je collega's op een goed idee bracht! Ik herinner me toen Dirk klein was dat ik ook altijd zo blij was als ik onderweg iets extra's te drinken kreeg. Vooral bij Qantas waren ze 14 jaar geleden erg bv-minded. In het foldertje bij het babypack dat je kreeg (luiers, verschoonmat, speeltje) zat ook een folder waarin stond dat je kind in de lucht zich vaker kon melden, en dat aanleggen het beste hielp tegen oorpijn bij stijgen en dalen. De purser bij Garuda was ook onbetaalbaar. Hij kwam eens uitgebreid kijken toen ik Dirk (10 maanden toen) aanlegde), gaf thumbs up, gaf me een fles water en zei: 'goed zo, en minstens twee jaar he!' ... dat leek me toen nog ongelooflijk lang