Droomritme en bv

Discussion in 'Borstvoeding' started by Citroen80, Mar 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Ik heb het boek baby in een droomritme gelezen -Stephanie Lampe. Ivm een slaapritme te krijgen voor mijn zoontje van 8 weken. Nu staat daarin dat je moet voeden na het wakker worden. Maar hoe doe je dat met BV op verzoek?
    Ik bedoel: moet je je baby dan wakker maken voor een voeding van 23.00u? Ik zit nu op 4 uur tussen voedingen. Zodat je een goed slaapritme krijgt?
    Ik heb door de borstvoeding dus nog geen vast ritme van slapen/voeden.
    Nu moet ik over vier weken weer werken en gaat zl 1 dag in wk naar dagverblijf en 2 dagen oma, en is het dus wel handig een ritme te hebben.

Iemand ervaring?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een ritme wordt OF bepaalt door het kind of door de ouder. En voor dat laatste heb je geen boek nodig, jij bedenkt gewoon als ouder hoe je het ongeveer wil hebben en dan ga je kijken wat er bij je kindje past.

Als je de dag altijd op hetzelfde tijdstip begint, gaat het al snel op een ritme lijken want kinderen zijn heel voorspelbaar. Ik zou trouwens met 8 weken maximal 3,5 uur tussen de voedingen laten zodat hij tussen 7:00 - 23:00 het grootste gedeelte van zijn voedingsbehoefte bevredigd en straks tussen 7:00 - 19:00.
    Een baby van 8 weken kan ongeveer tot 1 uur NA de voeding wakker blijven.

3. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Daar zit het hem in. Zl is veel wakkerder. Wel langer dan 1 uur na wakker worden, hij slaapt dan niet in (in zijn bedje) is nog actief en beweeglijk. Moet er een ritme in krijgen.
    Is mijn baby gewoon wakker overdag en genoegen met minder slaapjes? Tegen de avond huilt hij lang voordat hij in slaap valt. Dat kan weer te maken hebbe met weinig slaap overdag? Hij doet slaapjes van 45 min.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Slaapjes van 45 minute zijn normaal (een slaapcyclus is 45 min). Je kindje moet nog leren om niet helemaal wakker te worden na die 45 minute maar weer in een nieuwe cyclus te komen. Mijn eerste twee kinderen konden dat heel goed, mijn zoontje nu kan het niet zo goed.

Ik zei trouwens 1 uur na de VOEDING.. er even vanuit gaande dat je een half uur over een voeding doet... 1,5 à 2 uur kunnen ze wakker blijven. Waar het om gaat is dat er veel mensen zijn die hun baby in bed leggen na de voeding (half slapend door de fles of borst). Dit kan leiden tot verkeerde slaapassociaties (fles/ borst nodig hebben om in slaap te komen)

Veel huilen kan inderdaad een teken zijn van overprikkeld zijn... (maar wie zal het zeggen.. het blijft moeilijk bij die kleintjes).

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een ritme is een systeem en hangt niet vast aan de klok.

Mijn zoontje werd wakker en wilde gevoed worden. Dan bleef hij wakker tot hij weer wou drinken en dat was niet heel lang hoor (ik voedde 2x drie kwartier in de tijd dat hij wakker was en ik denk dat dat totaal 3 uurtjes was en hij sliep ook altijd wel zo lang).
    Ik heb altijd op verzoek gevoed en had daarmee het meest tevreden kind.
    Nooit op de klok gekeken, nooit wakker gemaakt. Ja, rond 1 jaar heb ik geprobeerd op mijn verzoek te voeden rond 23.00 uur, maar dat was drama en heb ik na 2x opgegeven.

Ik werkte trouwens niet.

Share This Page