Misschien een domme vraag.. Maar kan kinderzeer kwaad bij een baby van 4,5 maand? Ik kwam in het zwembad een meisje tegen van 14 maanden met kinderzeer en die kroop naar onze klein man toe. Nu kan het best zijn dat er niets aan de hand is en volgens mij kan het geen kwaad bij die kleintjes, maar is dat ook echt zo. Mijn kids hebben het gelukkig nog nooit gehad.
Krentebaard is eeg besmettelijk, dus er zit een kans in dat je zoon geinfecteerd is. Zou even de symtomen googlen zodat je erop kan letten
Internet: Krentenbaard Zwemmen Het zelfde geldt voor zwemles. In chloorwater schijnt de besmetting uiterst mee te vallen, maar een kind zit toch aan de douchekraan en aan het bankje om af te drogen dit zijn allemaal plekken waar je iemand mee kunt besmetten. Het is dus verstandig om niet te zwemmen en ook niet met meerdere kinderen in bad te gaan. Zou je wel gaan zwemmen wees dan voorzichtig en laat bijvoorbeeld niet de handdoek op de grond liggen. Kinderen zijn beweeglijk en gaan soms bij een ander staan. Er zijn trouwens zwembaden die kinderen/volwassenen met krentenbaard weigeren.