Hier de eerste vorige week gehad (net 6 weken), vandaag nog een keer (7 weken en 4 dagen) voor de controle van de cyste die ontdekt was. Denk dat als die cyste vorige week niet ontdekt was, ik pas met 12 weken weer een echo kreeg. Normaal krijg je idd maar 2 echo's vergoed. Die van 12 en 20 weken. Is normaal hier in NL...
Ik dacht dat normaal was 12 en 20 weken en tegenwoordig toch ook de 30 weken echo ? Om te kijken of het goed gaat met de groei. Ik loop bij de gyn vanwege schildklier problemen, heb uitgebreide echo's in een aparte kamer ook rond deze periodes maar bij elke controle (elke 3 /4 weken) spiekt de gyn zelf ook even. Ze kijkt even snel en laat wat dingen zien (genoeg beweging en genoeg vruchtwater), 1 fototje mee en dan is het weer klaar. Is meer spieken dan een uitgebreide echo, maar ben er wel blij mee. Zou het ook erg lang vinden om te wachten op de echo's als deze er niet tussendoor kwamen.
bij mijn vorige zwangerschap hebben we echt veel echo's gehad 6 weken (gyn ) 10 weken(gyn) 12 weken(vk) 20 weken (vk) 26 weken(pretecho) 28 weken(minder leven ) 30 weken(drijgende vroeg.geb.) 32 weken(hartactie ctg afwijkend) 33 weken(hartactie ctg afwijkend) 36 weken(groei + liggingsecho)
Ik heb tot nu toe 4 echo's gehad. De eerste met 9 weken, nog een met 12 weken (geen bijzondere reden, de VK hier doet dat sinds kort standaard) en een pretecho/geslachtsbepaling met 17 weken. En natuurlijk de SEO met 20. Ik krijg nog een extra echo met 32 weken vanwege de ligging van de placenta, een 3D echo met 26 weken en een liggingsecho rond de 36 weken. Ik vind dat al als best veel klinken als ik zo kijk
er worden 3 echo's gewoon vergoed en als je verder niet medisch bent krijg je er ook niet extra.termijn echo rond om de 12 weken de 20 weken echo en sinds vorig jaar zit de 30 wkeen echo er ook mij wil je er meer moet je een pret echo laten doen. ik was zelf medisch en heb heel veel echo's gehad maar ik had toch graag normaal geweest dat had zoveel echo's niet nodig geweest (heb er 17 gehad)
Ik heb 3 standaard echo's gehad. Een termijnbepaling met 9 weken, ee SEO met 20 weken en een groeiecho met 30 weken. Omdat ik geen combinatietest liet doen werd er met 12 weken ook geen extra medische echo gemaakt. Ik heb daarom met 12 weken op eigen kosten een extra echo laten maken omdat ik het gat tussen de 9weken en de 20 weken te groot vond.
ik heb er 1 gehad met 4 weken, 6 weken en 12 weken vanwege mijn miskraam en gister de 20 weken en nu krijg ik alleen nog de 33 weken echo
jaa ik heb met 11 weken..en dan wachten tot 20 weken pff zo lang gelukkig krijg ik wel 100% vergoed van de echos.. maarja weet niet van hoeveel..
Hier ook alleen standaard echo's met 12 en 20 weken. Verder hebben wij wel gekozen om een pretecho te laten maken met 16 en 26 weken!
Bij mijn eerste zwangerschap was ik zo onzeker na 2 miskramen dat mijn gyn elke 2 weken een echo maakte. Nu loop ik vanaf week 6 weer bij hem (geen medische indicatie dit keer) en moet elke 4 weken op controle. Bij iedere controle maakt hij even een echo. Ik heb hier niet om gevraagd, ben deze zwangerschap gelukkig niet zo onzeker als bij mijn eerste. Denk dat mijn gyn het zelf gewoon leuk vindt om even te kijken hoe het met de baby gaat. Moet er wel bij zeggen dat ik echt een hele leuke, te gekke gyn heb! Volgens mij zijn er maar weinig van zijn soort
jaa volgens mij zjin er inderdaad weinig van dat soort haha wel leuk toch ! ik wacht t wel af .. misschien maakt ze met 16 weken wel weer een echo.. we zullen zien volgende week zaterdag
Ik heb nu de volgende echo's gehad/op de planning staan: - met 9 weken, 1e controle - met 11 weken, termijnecho - met 16 weken, pretecho + geslachtsbepaling - met 20 weken, SEO - met 26 weken, consult gyn (baby zou te ver voor liggen op schema, was niet) - met 27 weken, pretecho 3D/4D - met 30 weken, groeiecho - met 33 weken, groei/liggingsecho Dus volgens mij niet veel, maar ook niet weinig?
wij hadden dat ook...Mijn zus in stadskanaal kreeg bij beide kinderen bij alle bezoekjes wel een echo. Mijn vriendin die naar dezelfde verloskundige gaat dan mijn zus krijgt ook elk bezoekje een echo om ff te kijken naar de baby... Dus ik 2 april helemaal blij dat ik was dat ook wij de baby zouden zien, alleen intake de 16e krijgen wij termijn echo en dan wachten tot de 20 week echo... die van mij doet alleen meer echo's als je medisch indicatie hebt dus overgewicht, of iets anders... aan de 1 kant heel blij dat k dus gezond ben maar ook wel teleurgesteld opzoek na pretecho's want willen eigenlijk graag voor 20 week weten wat het wordt... Wij gaan trouwens in assen...
8 weken 12 weken Termijn echo 20 weken 30 weken Groei echo 33 weken Groei echo 36 weken Liggings echo En dan met 16 weken en 27 weken pretecho's.
Standaard krijgt je een termijn echo tussen de 10/12 weken en dan indd nog de 20 weken die gemaakt kan worden tussen de 18/22 weken. Als er geen reden voor is, krijg je dus ook niet meer echo's. Zou als ik jou was daar dus alleen maar heel blij mee zijn . Heb er zelf al 3 gehad maar dat was echt niet voor de leuk..
Bij de verloskundige waar ik loop hebben ze standaard met: 8 weken (een vroege echo) 10-14 weken (termijnecho) 20 weken (medische echo) 32-36 weken (groei echo)
Dit is bij mijn VK ook zo. Bij mijn dochter heb ik ook alleen deze echo's gehad, bij mijn zoon heb ik vanaf de 20 weken iedere afspraak een echo gehad, daar de placenta al aan het verkalken was. Ook een paar keer extra naar het ziekenhuis geweest voor een echo.
Je gaat niet naar een VK toe om gezellig naar je kindje te kijken dmv een echo. Als je dit wilt moet je naar een echo praktijk gaan waar ze pretecho's maken. Kun je net zovaak naar je kindje kijken als je wilt in 3D, met leuke foto's en eventueel nog een DVD laten maken, zodat je er thuis ook nog naar kunt kijken. VK houd de moeder en kind medisch in de gaten. Dit is niet alleen maar door een echo te maken, maar ook bloeddruk opmeten, prikken, doppler, voelen aan je buik, eventueel opmeten, en je gewicht in de gaten houden. Mijn dochter is met 36+6 geboren daar de placenta helemaal verkalkt was. Bij mijn zoon zijn ze er met de 20 weken echo achter gekomen dat deze al aan het verkalken was, en ik waarschijnlijk de 34 weken zwanger niet zou halen. Je wilt niet weten hoe ik in de rats heb gezeten, en tegen de echo's opzag: Is alles nog wel goed met ons kind?
Ik ben nu bijna 19 weken en heb4 echo's gehad. 1 was omdat ik een bloeding had gehad en ze dus even wou kijken of alles goed met hem was. volgende week heb ik mn 20 weken echo en dat word dan mn 5e echo