Ik heb al sinds het begin last van een schimmelinfectie op m'n tepels en ik smeer met Daktarin, ik ben al 1,5 tube verder maar de infectie is nog steeds niet weg, volgens mij niet eens minder! En toch let ik goed op, neem steeds schone zookcompressen en kook m'n kolfspullen elke dag netjes uit! Verder heb ik al twee keer een borstontsteking gehad (waarschijnlijk doordat die schimmelinfectie naar binnen is geslagen) , de eerste keer is die waarschijnlijk niet goed weggegaan, want opeens was hij 2 weken terug weer terug als een explosie, ik had toen ECHT veel pijn aan m'n borst, heb echt lopen janken ervan, helemaal toen ik moest kolven! Wat een drama! Nu heb ik dus een tweede (andere) antibiotica-kuur gehad, met een verlenging omdat ik het idee had dat het echt nog niet weg was (de dokter stond niet echt te trappelen om die verlenging te geven), maar ik heb nog steeds idee dat het niet weg is.. word er echt GEK van sorry .. moest het even kwijt... woensdag maar om raad vragen bij de laktatiedeskundige want die komt dan langs.
Vervelend zeg. En vast ook pijnlijk ! Als jij al zo lang smeert met daktarin zou ik met de lk overleggen of het niet verstandig is om iets anders te gebruiken, bijv. gentiaan violet. De bo kan idd komen omdat je spruw naar binnen slaat. Toevallig ook nog last van kloofjes ? En door die ab wordt die spruw hoogwaarschijnlijk ook weer erger. Goed dat je al een lk hebt in geschakeld die kan je vast beter helpen van je ha. Beterschap !
Ja, inderdaad erg vervelend van die schimmelinfectie. Ik neem aan dat je spruw bedoelt? Ik heb er zelf ook langer dan gemiddeld mee getobd. Van mijn LK begreep ik dat je juist door antibiotica spruw kunt krijgen. Ik heb telkens Daktarin orale gel in Famke's mondje gesmeerd en de creme voor mijn tepels gebruikt. Ik bleef maar last van mijn tepels houden, hoewel Famke's mondje al vrij snel schoon was. Op een gegeven moment ben ik op advies van de LK een probiotica kuur gaan gebruiken om mijn afweersysteem weer op te peppen. (een soort zeer sterke Yakult, want Yakult schijnt heel zwak te zijn). Dat zijn van die zakjes die je bij de natuurwinkel kan kopen. (in mijn geval was dat Orthiflor. ). Ik weet niet of het toeval is of niet, maar ik ben toen wel van de spruw afgekomen. De zakjes zijn wel schreeuwend duur..... Verder schijnt Fluconazol beter te helpen. (volgens mij verkrijgbaar via de dokter, maar dat weet ik niet zeker). Succes! Marla
Dit is het enige dat bij mij hielp. Maar dan wel de juiste dosering en minimaal 3 weken! Veel huisartsen schrijven niet goed voor. Uiteindelijk heeft een drieweekse kuur van 200 mgrm per dag geholpen (een kuur van 2 weken 150 mgram werkte bij mij dus niet). Ik heb 9 weken spruw gehad en alle andere behandelmethodes werkten niet. Ik was resistent voor de meeste schimmelzalven, gentiaan etc. Ondersteunend naast de kuur heb ik nog wel wat andere dingen gedaan: douchegels in de ban en lactacyd zeep gebruikt voor wassen bovenlichaam (het tablet en niet het schuim), druppels echinaeforce ingenomen, kindje behandeld met Daktarin (werkte niet) en Nystantine (werkte wel), na elke voeding miconazolnitraatcreme op de tepel en nieuwe borstpads, dagelijks een schone beha (op 60C gewassen of in de droger geweest) en tussen het smeren van mijn tepels en het mondje van mijn kind handen wassen met desinfecterende zeep (dettol). Overigens kan je door antibiotica ineens extra gevoelig worden voor schimmels, dus pas daarmee op. Sterkte!
Je WORDT extra gevoelig door antibiotica omdat naast slechte bacterien, ook goede bacterien gedood worden,waardoor schimmels vrij spel krijgen. Idd dan maar fluconazol 200 mg gebruiken, als iets anders niet helpt.