Hoe vaak heeft jouw dreumes koorts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Mijn mannetje van 19 maanden heeft alweer 39,8 verhoging. Dit is al de 3e keer in 6 weken tijd. 6 weken geleden had hij 40,5 daarna nam het weer af. 3 weken geleden had hij 39,7 een paar dagen.

Is het normaal dat hij zo vaak koorts cq verhoging heeft?!

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

Hier is dat meestal als ze ergens een ontsteking hebben. Heeft hij ook andere symptomen? Groen snot is altijd bingo bij ons

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn oudste twee hebben hooguit 2-3 x per jaar koorts (verhoging vergeet ik want dat is altijd heel kort en weinig zeggend) en ook als dreumes was dat maximaal.

Jongste is nog niet ziek geweest.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn oudste had haar eerste jaar ongelooflijk vaak koorts 39,5+ maar die ging altijd gepaard met oorontsteking. Na het plaatsen van de buisjes niet vaak koorts meer gehad.

mijn jongste het eerste jaar niet vaak en nu om de haverklap 1 a 2 dagen en dan niks meer.

5. KimK

KimK Niet meer actief

Oorontsteking is het niet, heeft de huisarts laatst nagekeken.... Maar boven de 39 is het koorts hé? Of vanaf wanneer is dat?!

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Vanaf 38,5 dacht ik al. Oorontsteking kan ook pas later te zien zijn. Hier was ze een keer nagekeken en toen niks te zien en een dag later wel

7. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Lijkt me toch wel dat er iets is dan.
    En vanaf 38,5 is het koorts inderdaad.

Bijn dochter was het blaasontsteking 3x en later weer oorontsteking..

Na onderzoeken blaas en urinewegen en buisjes is dat nu verleden tijd gelukkig!

Een huisarts kan lang niet altijd zien of ze ooronsteking of vocht achter de trommelvliezen heeft, is mijn ervaring!

Misschien toch eens verder zoeken? Lijkt me niet goed als hij dat zo vaak heeft.

Succes en beterschap

8. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Nog ter info;

Bij de blaasontstekingen van mijn dochter zakte de koorts ook altijd weer na een dag of 2 dus al voor ze uberhaubt AB had gehad. Om vervolgens veel later weer koorts te krijgen..

Misschien eens een plasje laten onderzoeken?

Deel Deze Pagina