vanaf wanneer mogen kindjes, frikandel, vissticks etc

Discussie in 'Voeding' gestart door nancy1981, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Gisteren vroeg ik me ineens af vanaf wanneer mogen ze eigenlijk
    frietjes, frikandel, kipnuggets en vissticks eten?
    Ik ken namelijk een kindje van 7 maanden die dit allemaal krijgt.

Edit moderator: Nogmaals tekst aangepast ivm capslock en dus allemaal grote letters. Nogmaals verzoek hierop te letten. Elvira.

2. Writer

Writer Niet meer actief

ik denk zelf dat deze ongezonde troep moet kindtje niet laten wennen , allemaal vet en ongezond , kindtje van buurf met een jaar frietjes en hamburgertjes gekregen en die eet liefste elke dag zo :( , onder een jaar vind ik best erg jong voor zulke dingen ,

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb alicia laatst een frietje in der handje gegeven en dan wel zondr zout natuurlijk. ze vond het heerlijk en vind dat ook voor een keertje wel kunnen anders is ze zo aan het meekijken en dat vind ik zielig :). al die andere hapjes denk ik dat ze zo vanaf het jaar mogen en zelf zou dat weer niet zo snel geven maar dat zien we tegen die tijd wel weer :)

zolang je niet elke dag friet geeft aan je dreumes zie ik er weingi kwaad in

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik vind 7 maanden ERG jong, niet alleen omdat het ongezond is,een kipnugget, krijgen ze dat dan al wel weg?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    7 mande is zeker erg jong en zou ook zeker geen hapjes geven. ook na het hjaar zou ik zelf geen hapjes geven maar om haar zo af en toe te laten zabbelen op een frietje daar zie ik geen problemen in. ik vind een frietje ook heel wat anders dan een frikandel of kipnugget omdat hier nog andere dingen in zitten dan alleen aardappel zoals kruiden etc en dat is niet gezond en misschien ook veel te zout. nee een frietje zo nu en dan oke maar hapjes zou ik zeker achter wegen laten en al;s ze 1,5 zijn ofzo soms wat laten happen van jou frikandel ofzo maar geen heel menu geven natuulijk :)

6. Niet meer actief

met 11 maand heeft danisha haar eerste frietje gehad..

nu eet ze gewoon ook patat als wij patat eten.. gewoon zo en haal het zout er grotendeels af en verder stukjes frikandel of een kipnugget...

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, met een staafmixer schijn je wonderen te kunnen verrichten :evil:

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een keertje een frietje laten proeven kan niet zoveel kwaad. Aardappel is een milde groente.

Maar ander gefrituurd spul? Da's junkfood, dat zou ik lekker lang uitstellen. Wat ze niet kennen missen ze ook niet. Is voor de rest van de familie ook gezonder :)

9. Female

Female Niet meer actief

Als ze een beetje ouder zijn is het echt niet erg vind ik. Ik eet ook 1 x per week frieten enz. en de rest van de week kook ik iedere week met verse groenten enz. dus af en toe lijkt mij absoluut geen probleem.
    Sinds kort krijgt Kynan als ik/ we friet eten een paar frietjes in zijn handje, daarnaast gewoon groenten, of tomaatjes die hij rauw eet bijv.

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij eten ongeveer 1x per maand frituur en dat eet Giovanna mee. Als wij haar niet geven gaat ze alleen maar schreeuwen want ze wilt ook proeven wat wij eten. Maar gelukkig heeft ze toch nog liever der warme hap als de frietjes ;) Visticks krijgt ze hier eens in de 2 maanden kan nog wel minder zijn.. maar ik bak ze niet in het frituur maar gewoon in een pannetje met weinig olie. Dit vind ze heerlijk, ze heeft er laats gewoon 4 op.

Maar 7 maanden vind ik ook echt te jong! Giovanna kon het toen nog geneens eten volgens mij.. ook niet geprobeerd.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian eet gewoon patat met wat erbij met ons mee (hooguit 1 per week) sinds hij ruim een jaar is.
    Ik heb dan de kidsmix van de mora, dan krijgt hij een mini frikandel, een mini hamburger, een mini kroket en 1 kipnugget.

Ik heb er niet zo heel veel problemen mee dat hij dat nu met ons mee eet maar met 7 maanden al :rolleyes: , toen kreeg hij gewoon nog een eigenmaakt potje.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina