Hallo, Ik ben hier nieuw op het forum omdat erg aan het twijfelen ben of ik zwanger ben of niet. De laatste menstruatie was namelijk op 1 maart 2012 en tot op de dag van vandaag ben ik nog niet ongesteld (ongeveer 10 dagen overtijd want ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen). Nu heb ik de laatste dagen wel last van rommelingen in mijn buik en vlagen van misselijkheid. Ook heb ik een donkerdere urine dan normaal en last van lage rugpijn. Wie kan me meer vertellen? Ik heb nog geen test gedaan omdat ik al een aantal negatieve testen heb gehad en ik daardoor teleurstelling wil voorkomen.
Hoelang ben je al van de pil af, en wanneer heb je voor het laatst getest, misschien toch te vroeg getest misschien had je een late eisprong of een late innesteling.
Heel lastig te zeggen, je lichaam kan je flink voor de gek houden! Ik zou toch even een test doen, dan weet je het zeker...
Ik denk idd ook dat je het beste even een testje kan doen. Misschien dat dat meer zekerheid brengt. Sterkte
Ik slik nog gewoon de pil want ik ben niet actief bezig om zwanger te worden. Ik heb alleen deze afgelopen maand mijn pil een aantal keren vergeten en ik heb geklust in de periode van mijn ovulatie. Dat ik niet actief bezig ben ermee, wil echter niet zeggen dat de baby niet welkom is. De baby zou harstikke welkom zijn en ik verlang ook naar een gezin. Ik heb deze maand nog niet getest omdat ik in het verleden ook al eens last heb gehad van symptomen (wel was ik toen ongesteld maar minder) en toen heb ik dus een aantal negatieve testen gehad. Zoals ik net al zei ben ik niet actief bezig met zwanger worden, dus het is niet zo dat ik me symptomen inbeeld. Ook vind ik wel echt raar dat ik al 10 dagen overtijd ben maar wel geen last heb van overige symptomen.
Ik ben vandaag toch maar een test gaan halen omdat ik nu ruim 10 dagen over tijd ben en ik echt graag wil weten waardoor het komt. Ik merk overigens dat ik de laatste dagen (sinds zondag) last heb van veel afscheiding. Het lijkt net alsof je je neus hebt gesnoven, zoveel maar dan wel wit/doorzichtig van kleur.
Ik denk dat ik hem morgenvroeg doe omdat dan de urine het meest geconcentreerd is dus we zullen afwachten. Ik hoop echt dat er 2 streepjes komen te staan want het begint nu toch wel te kriebelen. Toch ben ik wel bang dat het niks blijkt te zijn maar dan vraag ik me toch af waardoor ik zolang overtijd ben. Ik ben er niet actief mee bezig en ook toen ik vorige week niet ongesteld werd, had ik niet meteen dat ik dacht dat ik misschien zwanger kan zijn. De laatste dagen houdt het me wel echt bezig als ik rustig erover aan het nadenken ben. Over het algemeen heb ik namelijk niet veel tijd om er echt over na te denken, maar ze zeggen ook wel eens dat de menstruatie wegblijft als je er teveel mee bezig bent maar dit kan toch niet 10 dagen het geval zijn?
zeker een testje doen dan weet je waar je aan toe bent... Verder vindt ik het vreemd dat je het een teleurstelling vindt een negatieve test maar ook weer niet bezig bent met zwanger worden en nu wil je toch wel weer... Misschien eens gaan praten met je man?
Ik ben inderdaad niet actief bezig met zwanger worden omdat ik nog naar school ga (ben 21) en nog thuis woon. Mijn vriend is 26 en hij is wel al echt klaar ervoor om papa te worden. Toch hopen we stiekem dat het eens raak is maar tot nu toe ben ik gewoon ongesteld geworden op de dagen dat ik het ook moest worden. Nu ben ik echter 10 dagen overtijd en het kriebelt nu omdat ik en mijn vriend wel op een punt in onze relatie zijn (we zijn al meer dan 5 jaar samen) dat we klaar zijn voor een baby.
Nee dat niet. Ik slik gewoon trouw mijn pil en het liefste wacht ik ook dat ik alles heb geregeld dus dat ik mijn eigen huisje heb en een vaste baan. Ik heb wel altijd gezegd dat als ik zwanger raak, het kindje van harte welkom is want ik ben absoluut tegen abortus. Nu ik overtijd ben, gaat vanalles door mijn hoofd en weet ik niet of ik me sommige symptomen inbeeld of dat ze echt zijn.
nou trouw.....dat schreef je net toch anders hihi... Maar ik zou toch echt goed je pil slikken en eerst alles op een rijtje krijgen ... dan is het ook veeeel leuker om aan kindjes te beginnen hoor. Ik was 24 toen ik zwanger raakte...had een koophuis en alles goed geregeld.... Dan is het veel fijner hoor....ik snap dat je volgens mij gewoon al graag wilt....nou dan zorg je dat je alles goed op een rijtje krijgt...baan....het zijn goede tijden om een huis te kopen.... Hoe lang moet je nog naar school?
Dat absoluut, maar ik ben nu overtijd en ik heb nu symptonen die bij een zwangerschap komen kijken. Maar goed, ik ga morgen testen en dan zal ik meer weten. Mocht het niet zo zijn, dan staat me toch nog een bezoekje aan de huisarts te wachten want 11 dagen overtijd is toch echt raar.
Vanmorgen een test gedaan en deze was negatief. Ik weet nu echt niet meer waardoor het dan wel komt want ik heb al die jaren (nu ruim 8 jaar ongesteld) vanaf het begin af aan de klok erop kunnen zetten en dan was ik het. Voorheen ben ik ook wel eens de pil vergeten (denk ook dat ik ga overstappen op een andere vorm van anticonceptie) en nooit iets aan de hand geweest, vast omdat ik misschien wat moeilijker zwanger kan worden. Nu ben ik echter inmiddels 12 dagen overtijd. Ik heb wel echt al sinds 2 weken last van lage rugpijn, de laatste week het gevoel dat ik ongesteld moet worden (rommelingen, kleine krampjes), misselijkheid (zonder overgeven gelukkig) en ik kom niet in slaap terwijl ik normaal meteen in slaap val als ik bed lig (en dan slaap ik ook de hele nacht door).
Ik zou gewoon even een bezoekje brengen aan je ha. Als die het ook vreemd vind word je vanzelf door verwezen naar de juiste arts
Ja langs de huisarts ga ik sowieso. Ik lees ook meerdere verhalen van vrouwen die niet ongesteld werden, enkele negatieve testen hadden en uiteindelijk bleek bij een bloedtest dat ze toch zwanger waren. Komt dit nou vaak voor?
@Blondje het ligt er maar net aan wanneer je je pil bent vergeten natuurlijk......in het begin of juist op het eind... In principe kan het wel eens dat je niet ongi wordt...het komt wel eens voor. Maar eens naar de HA gaan en je verhaal uitleggen en een bloedtest doen misschien is niet verkeerd. Heb het dan gelijk over een andere vorm van AC.... Ga nu niet zitten gissen enz...ga gewoon naar je ha