Hoe vaak in bad/douche 1.5 jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk

Uhm jawel, juist wel. De huid droogt daardoor extra uit. En dat is juist een oorzaak van eczeem.

En ts is lees dat jij je dochter in moet smeren met hormoonzalf, dan ga ik ervan uit dat ze eczeem heeft. Zou echt niet dagelijks gaan douchen en badderen. Helemaal niet als het ook nog eens als een drama word ervaren.

Hier ook twee kindjes met een erg droge huid en de oudste krijgt gauw eczeem.
    Ze gaan hier ongeveer 2 a 3 keer per week in bad. Als ze vies zijn vaker, maar dat merken we ook gelijk aan de huid.

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    In de zomer douche ik haar natuurlijk vaker dan in de winter. Mijn dochter heeft een hele droge huid en mij werd sterk afgeraden elke dag te douchen (zomer wel gedaan want ze zweette veel en was vaak buiten)

Overdag was ik haar handjes en gezichtje elke keer als ze wat heeft gegeten, gedronken, iets vies heeft aangeraakt enzovoort.

& in de zomer doe ik haar ook lekker lang in bad, vind ze geweldig haha

3. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hier gaat zoonlief om de dag mee onder de douche. Maar wordt wel elke dag even gewassen, zeker na het buiten spelen en eten. Als het vaker nodig is, gaat hij vaker. Maar hier geniet hij er enorm van. Als 1 van ons gaat douchen en hij mag niet mee, wordt hij boos ;)

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ivm eczeem gaat dl 'maar' 1x per week in bad. Ze vindt het erg leuk, maar op advies van de dermatoloog houden we het voorlopig op die ene x. Iedere andere avond was ik haar gezichtje, handjes, voetjes en billen.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Sowieso 3x per week douchen met één van ons; verder extra als hij heel erg vies is en voor de rest wassen in de gootsteen. We hebben namelijk zelf geen bad en hij gaat telkens staan in het babybadje (op de standaard) en dat willen we niet.

6. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28

Hier hetzelfde verhaal.
    Een kindje met eczeem moet je zo min mogelijk in bad doen.
    Ik doe onze zoon 1 keer per week ook in bad. Daarna droogdeppen van de huid en insmeren met vette zalf.
    Uiteraard was ik mijn zoontje ook op de andere dagen.

7. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Jij gaat zelf ook MINIMAAL 1x per dag onder de douche? Wat is het maximum aantal keer?

Hier ben ik al blij als ik om de dag kan douchen, vaak is het maar 1x in de 3 dagen.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Waarom kun je niet vaker douchen dan?

TS: een bad is niet zo belangrijk elke dag, juist beter om niet te vaak te gaan. Belangrijk zijn de handjes en billen. Die was ik bij de kinderen hier wel elke dag, handjes natuurlijk iets vaker.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier gaan beide kindjes om de dag in douche of bad.
    De oudste gaat het liefst iedere dag. En de jongste gaat ook natuurlijk als ie is doorgelekt of wat dan ook in bad, ook al is ie een dag eerder al geweest.

10. Krullie88

Krullie88 Actief lid

19 feb 2012
    150
    0
    0
    Onze dochter gaat elke dag in bad, heel soms om de dag.
    Hoort bij het bedritueel en ze vindt het heerlijk om in bad te gaan!

11. tuc

tuc Niet meer actief

Elke dag is voor de jonge huidjes helemaal niet goed hoor. Om de dag is prima of als ze niet vol zand zitten om de 2 dagen ook goed.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ontzettend overdreven deze reactie...

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier 2 a 3 keer per week onder de douche of in bad. Echt niet elke dag. Hier ook gevoelige huid en eczeem. We wassen ook alleen met olijfoliezeep.

14. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier om de dag in bad.. En geen half uur hoor.. Een kwartiertje, maximaal 20 minuutjes :) Meer dan genoeg hoor om de dag in bad, als je het mij vraagt...

15. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Mijn dochter gaat iedere dag onder de douche maar ook omdat ze gek is van water. Ze heeft nog niet veel haartjes (heel blond en dun) en dit was ik dan ook maar 1 a 2 keer per week. Om de dag was ik haar zelf even goed en de andere dag mag ze zelf met sop klieren (vind ze geweldig). Ik denk dat als je om de dag gaat dat dit meer dan voldoende is hoor!

16. KimK

KimK Niet meer actief

Hier gaat de jongste om de dag ivm droge huid. De oudste in principe ook om de dag, maar als hij 's ochtends wakker is als een van ons gaat douchen wil hij ook mee dus vaak gaat hij elke dag. Daarnaast zet ik hem ook in de douche na een speelbeurt buiten (gras, zand etc.) dus soms ook 2x pd....

17. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Hier gaat hij ongeveer om de dag in bad. Sommige weken komt het zo uit dat hij wat vaker gaat en soms ook wat minder. Denk dat je kind het wel overleeft als hij niet dagelijks in bad gaat, bovendien krijgen ze er echt een droge huid van.
    Die van mij vindt haren wassen ook echt niks dus dat doen we 1 a 2 keer per week.

18. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Elke dag is helemaal niet zo goed hoor. Je kan wel elke dag gewoon met een washandje en schoon water (evt zeep) wassen en om de dag een grote beurt onder de douche of in bad.

Mijn zoontje heeft erge eczeem dus vaak douchen zit er helaas niet in. Heb heb nu redelijk onder controle, maar zodra we klaar zijn met douchen zie je al die eczeem plekjes direct opvlammen en is het ook erg rood :(

Als mensen vinden dat je een vies kind hebt als je die niet iedere dag doucht dan zijn ze niet wijs ;) Zoals ik al zei; er bestaan ook washandjes.

19. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Zoon gaat hier elke dag in bad, hoort echt bij het bedritueel. Hij zit in het babybad met een redelijke laag water. Echt wassen met wasgel doen we heel weinig, paar keer per maand. Hetzelfde met haartjes wassen. Hij speelt in bad met z'n speeltjes, daarna afdrogen en in bed. Hij heeft helemaal geen last van een droge huid.

20. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier om de 2 of om de 3 dagen. Haar huidje wordt echt droger van vaker in bad te gaan, dus dat doe ik niet.

En ze is echt niet vies hoor, ze ruikt altijd lekker! ;)

Deel Deze Pagina