hoe vaak in bad???

Discussie in 'Verzorging' gestart door Iggylover, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Mee eens :) alleen dan savonds:p

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer maar 1x per week, helaas kan het echt vaker.
    Mijn zoontje heeft een hele droge huid, en vaker in bad is de klok er op zetten dat hij exceem krijgt.

Wel kop en kont wassen en de handjes een paar keer per dag

3. Guppy1978

Guppy1978 Actief lid

26 dec 2007
    231
    0
    0
    Ons kleintje gaat mee onder de douche/in bad, ik ga dan in het bad zitten (zonder water) en leg haar op mn benen, zo kan ik haar lekker wassen en met de douchekop afspoelen, als ik staand douche kan ik haar niet inzepen of haar wassen want dan wordt het zo glad dat ik bang ben dat ik haar laat glippen!! Ze vindt het heerlijk in de douche, we drogen haar dan ook af in de badkamer waar het na het douchen lekker warm is, itt haar slaapkamertje (behalve dan met dit warme weer natuurlijk)

We hebben het tot nu toe om de dag gedaan, maar vooral ook omdat ze enorme vieze poepluiers had, waar de poep er bij haar ruggetje uit kwam ;) Het voelt en ruikt ook wel lekker fris als we dr enorme bos met haar gewassen hebben!

4. marlot

marlot Actief lid

13 jan 2007
    147
    0
    0
    Wij doen Amy eigenlijk sinds ze geboren is om de dag in bad.Alleen als ze een onwijse poepluier heeft dan doen we haar vaker in bad. Meestal doen we haar s'avonds in bad.En een enkele keer s'ochtends als dat beter uit komt.

5. sannedegroot

5 mei 2008
    69
    0
    0
    Huismama
    Assen
    Hier gaat ons dochtertje 2 keer in de week in bad. De rest van de avonden was ik haar met een washandje. Ik vindt het zonde van het water om haar elke dag in bad te doen.

6. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    hier vaak ook 2/3x per week.. ze heeft ook gauw last van eczeem helaas...

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier om de dag..

8. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Om de dag en met dit warme weer elke dag.
    En elke dag 's ochtends met een washandje haar gezicht, billen, handjes en voetjes.

Nu met dit warme weer elke dag, maar om de dag met Zwitsal.
    De andere dag gewoon water.

9. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    We proberen elke dag, dan gaat hij in de Tummy Tub. Vind hij heerlijk. Ligt hij als een soort boeddha op de rand. :D
    Maar komt het een dagje niet uit dan doe ik het of niet, of gewoon ff met water, een washandje en een beetje top-to-toe wash erop. ff insoppen en afspoelen en klaar!

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Mee eens, verspilling.

Dat overdreven douche gedrag heeft mijn huid in elk geval verpest kan nergens meer tegen(eczeem, droog en allergisch voor parfum). Ik lees ook dat mensen hun kindje elke dag in bad doen en daarna insmeren met olie, :$
    Ik hoop maar dat het goed gaat.

Hier gaat Isabella 3 keer per week en de rest wassen we haar. Elke ochtend en avond met washandje. Geen zeep.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier altijd onder de douche samen met mama
    eens in de vier dagen... maar hij wordt daarnaast ook elke ochtend schoongewassen met een zwitsalwashandje.
    ben niet zon voorstander van vaak in bad/ douchen ivm veel huidallergieen in de familie.

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier iedere dag.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    2 à 3 keer in de week omdat ze een droge huid heeft, de andere dagen fris ik haar lekker op met een washandje.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    degene die bedacht heeft dat babies niet zweten mag kennis komen maken met mijn zoons. allebei zweten ze al vanaf dag 1 als het maar een tikje te warm is en het zijn zeer warmbloedige kindjes (bijv. nooit met kruik geslapen, geboren in de winter)

ze gaan elke dag in bad om het zweet lekker weg te wassen en ook al ligt de jongste in de wagen, wipper of box: vies worden krijgt hij prima voor elkaar. ook voor zijn eczeem is een dagelijks badje lekker, omdat de badolie goed werkt.

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Layla gaat hier om de dag in bad, en ze word elke ochtend met een goedemorgen washandje van zwitsal gewassen.

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yelena kan nu al dik een maandje zitten en daarom is het badderen een stuk gemakkelijker geworden!

Ik heb namelijk een groot hoekbad en daar laat ik een laagje water van 10 cm in lopen en dan zet ik haar lekker daar in. Vindt ze heerlijk die bewegingsvrijheid en lekker spelen. En ondertussen mama die je haartjes wast :D Geen gedoe met dat ze het niet wil. Ik ga haar babybadje opruimen want ik vond het zelf ook erg onhandig. Als ze heel klein zijn is het natuurlijk een uitkomst maar nu niet meer.

17. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Hier ook meestal om de dag mee onder de douche. Ik doe het bewust niet dagelijks, omdat Jasmine erg veel last heeft van een droog huidje.

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter ging eerst 2 à 3x in de week in bad, omdat ze een droog huidje heeft. Na haar vervelling gaat het al een stuk beter en nu gaat ze om de dag. Maar niet altijd met zeep en vaak gaat ze alleen eventjes mee onder de douche. Dan slaapt ze beter ;).

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    om de dag in bad of tummy en elke dag dat hij niet doucht wordt hij gewassen.

dochter gaat elke dag maar is ook echt nodig

20. Duna

Duna Niet meer actief

Hier op de oneven dagen... De ene keer mee onder de douche met papa of mama en de andere keer in de Tummytub. Elke dag in bad is volgens onze KV ook niet echt verstandig in verband met uitdroging van het huidje...

Deel Deze Pagina