Hoe vaak in bad?

Discussion in 'Verzorging' started by sam2007, Nov 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    om de dag gaat ze in bad...en de dagen dat ze niet in bad gaat wordt ze lekker gewassen :).....Haartjes doe ik de dagen dat ze in bad gaat aangezien ze een helmpje heeft en behoorlijk veel haar, gaat t toch zweten he.

2. fafje

fafje Niet meer actief

tot 7 weken om de dag in bad...haartjes 1 a 2x per week..

en nu sinds 2 weken elke dag in bad...haartjes wannee rhet nodig is...hij heeft veeeeeeel haar dus soms wel 2 a 3 x per week...maar wel met heel weinig zeep hoor..

krijgt soms vettig haar van die zeepresten

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

tot een maand of 5-6 ging hij zo een 4 keer per week in bad. daarna elke dag. haren wassen doe ik 2 keer per week.

4. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    om de dag, en dan worden ook de haartjes gewassen, maar dat is vaak nog niet nodig, maar zn haartjes gaan er zo lief van krullen;)

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zo'n 3 x per week afhankelijk van hoe vies hij is..haren wassen hetzelfde aangezien die vaak mee eten.
    Nou moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat het nu ook wel eens 2 x is en een keer helemaal wassen.

Colin kan niet in bad net na of net voor eten, omdat hij dan erg misselijk word (reflux) en voor mij is het 9 van de 10 x te zwaar nu. dus moet iemand anders het doen als mijn man niet vrij is en dat lukt niet altijd.
    Hij gaat meestal bij de gastouder (buuf/vriendin) mee met haar kids in bad en dan doet papa het in het vrijdag/zaterdag en maandag , dan is hij vrij.. en dan als hij vies is extra..

6. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Hier gaan ze meestal om de dag in bad, soms zit er 2 dagen tussen als ik het niet red in de avond.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan gaat elke dag in de douche, behalve op woensdag en vrijdag (dan gaat 'ie naar 't kdv en hebben we daar geen tijd voor). Haartjes wassen meestal 2 x per week.

Isabelle gaat om de dag in bad. Haartjes wassen doen we echt maar 1 x in de 2 weken ofzo, de rest gewoon met water spoelen. Ze heeft wel redelijk wat haar, maar het is echt niet vies ofzo. Als ze nog zo heel klein zijn, vind ik shampoo ed. nog niet echt nodig.

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    om de dag gaat ie in bad. de kraamhulp had gezegt 2/3 keer in de week maar hij vind het zo fijn dus ben het wat vaker gaan doen. heel soms doe ik het 2 dagen achter elkaar.
    haartjes wassen meestal 2x in de week. hij heeft niet super veel haar, en volgens mij is het toch niet echt vies :p

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Doen hij heel klein was om de dag. Nu elke dag hij is 20 maanden

10. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Julia gaat 2 keer per week in bad. 1 keer per week wassen wij haar haar.

11. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone baddert op woensdag en in het weekend, en dan was ik de haartjes ook want dat ruikt zo lekker. Het badderen zelf vindt ze redelijk leuk maar het afdrogen niet zo dus met vaker badderen doen we haar geen plezier

12. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik deed en doe het nog steeds elke dag.... meestal in de middag voordat ze een dutje gaan doen... als mijn oudste de volgende dag naar school moet gaat ze savonds voordat ze gaat slapen nog even snel afdouchen zodat we smorgens niet hoeven...

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Badderen doen we ongeveer 2x per week, en dan wassen we ook haar haartjes. Tussendoor was ik Imee wel eens met een teiltje warm water + washand en ik smeer haar elke dag in met een lekkere creme. Zeker nu met dat koude winterweer heeft ze dat echt nodig...:)

14. adi

adi Niet meer actief

Hier gaan ze 2 tot 3 keer per week in bad.

Daarnaast wassen we elke avond de billen, gezicht, nek, oren en handjes met het washandje en/of in de wasbak.

15. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier om de dag ongeveer, in de winter iets minder vaak omdat ze niet zo vies worden van het buiten spelen. Handjes, gezicht, billen en voetjes doe ik wel elke ochtend en avond. Afgelopen zomer ging ze elke dag wel in bad, en als ze in de zandbak speelde wel 2x per dag, 's middags voor het slapen gaan en 's avonds weer maar dat was dan 2x snel inzepen en afspoelen. Niks zo afschuwelijk als zand in je bed lijkt me, vandaar. Haartjes wassen doe ik 1x per week omdat ik vaker niet nodig vindt. Ze zijn zelfs na 1 week nog niet vet of vies en ze krijst het uit als we ze wassen en uitspoelen.

16. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik badder bijna iedere dag met Jaimy. Wasgel (neutral) gebruik ik een keer of 3 per week, shampoo 2 x per week.

17. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Sil ging tegenwoordig elke dag met papa douchen, maar ik voel nu met de dag zijn velletje droger worden en er is nu ook niet meer tegenop te smeren ('iedere dag olie' van Weleda helpt normaal echt super, maar nu met die kou helaas niet meer).
    We hebben dus afgesproken dat we voorlopig maar om de dag douchen met hem, kijken hoe dat gaat... Wel balen, want hij slaapt altijd zo lekker als hij gedoucht heeft :)

18. stoetel

stoetel Fanatiek lid

Dec 18, 2007
    1,108
    0
    0
    Brabant
    Job gaat om de dag in bad. En dan de ene keer met badschuim en shampoo en de andere keer alleen water en dan daarna lekker met bedtime oil van natusan insmeren. Zo ruikt hij altijd lekker als hij in bad is geweest.:D

Liefs

19. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Om de 3 dagen doe ik mijn dochtertje in een badje met olie en was ik haar haartjes, of m'n vriend neemt haar mee onder de douche en dan zeep ik haar in. Ze heeft snel een droge huid, zeker met dit weer, dus dagelijkse badjes doe ik dan niet.

Wat ik wel elke dag doe, is alle huidplooitjes nakijken, met een warm washandje schoonmaken, droogdeppen met tissue, en indien nodig een likje Zwitsal erop.

20. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn gaat om de dag ongeveer douchen of in bad, en dan wassen we de haren ook altijd.

Share This Page