Ik heb een zoontje van 7 weken en een van twee jaar. Hoe vaak moet/mag een baby in bad? Ik merk door de drukte en onregelmatigheid van drinken en slapen dat we er niet vaak aan toe komen. Ik weet soms gewoon niet wanneer ik het moet plannen.
Wij doen onze zoon twee keer per week in bad of douche, tenzij hij heel vies is. Verder was ik hem elke avond. Ik doe hem dan rond 19.15 in bad. En als hij klaar is krijgt hij een fles. Daarna naar bed
De oudste (2 jaar) gaat hier 3/4x per week in bad voor het slapengaan. De baby (3,5 week) gaat mee onder de douche 2x per week met een van ons, ook ' avonds. Mijn man doet dan bijv. onze oudste in bad en ik ga tegelijk met de jongste onder de douche (of andersom), hoeft allemaal niet super lang te duren toch?
De oudste heeft eczeem en ging soms maar 1x per week in bad. Nu is het redelijk stabiel, als we geen zeep gebruiken op de exzeemplekken. Nu mag hij vaker onder de douche, maar altijd max 10 minuten en liefst zonder al te veel zeep. Hij gaat zo'n 2/3 keer per week onder de douche. Soms doen we om en om, maar vaak ook na het eten. Dan eerst de baby rond 19.00 en daarna onze oudste. Handig is dus dat we dat doen als man ook thuis is, dan doen we er allebei 1. Dus eerst baby en de ander rond het spelen beneden met de oudste af. Dan baby de fles en de oudste gaat douchen. Baby en peuter liggen dan allebei tegelijk op bed.
Ik denk weer eens veel te moeilijk hahaha Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Baby komt meestal met zijn voeding net als de oudste in bad/naar bed ga. Maar inderdaad, gewoon tegelijk/ na elkaar eens proberen
Op het begin schoot het er vaak bij in. Moest echt even een ritme erin vinden. Hij gaat soms elke dag. En soms zit er een dag tussen. Meestal doe ik hem eerst. Terwijl ik hem afdroog staat zijn zus onder de douche.
Toen ze nog erg klein was. Om de dag. Vaak met man mee onder de douche. Nu 2x in de week of ze moet erg vies zijn. En nog steeds met mijn man mee onder de douche
Hier gaan de oudste drie tegelijk in bad of onder de douche. De jongste doe ik dan in de tummy tub op de wc (dus tegelijk met de oudste) of pas als de anderen in bed liggen. De oudste drie gaan elke dag. De baby om de dag.
Hier gaat zoon elke avond in bad. Tot 6 maand ging hij elke avond mee onder de douche als wij gingen douchen, maar vanaf toen een bedritueel met badje. En nu nog steeds, hij vindt het zo leuk in bad.
Om de dag. De jongste gaat in bad en de oudste tegelijkertijd met papa in de douche. Eerst zette ik ze samen in bad, super handig maar de ouste wil niet meer in bad
Ik heb even meegelezen en ik vroeg me iets af. Sorry dat ik inhaak. Onze kleine gaat 1x per week onder de douche. Alleen moet ik dit altijd samen met mijn man doen. Ik zie niet hoe ik dit alleen kan doen... mijn man is vaak laat thuis dus dan schiet het douchen er ook mog wel eens bij in. In bad is geen optie, omdat ik rugproblemen heb en dit ook niet zelf kan doen. Douchen gaat dan ook wat sneller. Onder de douche zit ik op een krukje en de kleine zit oo schoot. Daarna geef ik hem aan mijn man en die droogt hem af in de babykamer. Wij hebben een douchecabine dus ik zou niet weten hoe ik dit alleen zou moeten doen. Iemand een idee?
Ik douche ook wel eens met mijn dochter, en doe dat altijd alleen. Douche uit en een handdoek om mijn dochter wikkelen. Dan snel mijn badjas aantrekken (met mijn dochter in 1 arm). En dan droog ik mijn dochter af. Als zij een luier aan heeft kan ik mezelf afdrogen terwijl zij even in haar bed speelt. Gaat prima.
Peuter 3 keer per week denk ik, of vaker. Hij zou elke dag wel willen als hij de kans krijgt. Baby schiet er ook wel bij in merk ik, maar die gaat sowieso 1 keer per week. Beide erg droge huid dus probeer niet te vaak. @grasspriet84 je hoeft toch niet altijd samen te gaan? Kind in bad zetten of onder de douche, met de sproeier eroverheen en dan vis je ze er weer uit. Vanaf dat hij kan zitten gaat de oudste zelf in bad. Klein laagje water en spetteren maar.
Onze uk had/heeft eczeem en echt maximaal 2 keer. Nu is hij 3 en heeft minder last van eczeem We deden hem eerst 2 keer douche en 1 keer ouder kind zwemmen maar dan breekt zijn eczeem weer uit dus nu 1 keer douche en 1 keer ouder kind zwemmen.
Oudste 5 x per week (dagen dat ze naar go gaat niet, andere dagen s ochtends) jongste vaak 2x per dag omdat ze ontzettend veel spuugt.