Baby 4 maanden in slaap vallen met speen, maar speen elke keer kwijt!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door T86, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T86

T86 Actief lid

4 mei 2014
    157
    20
    18
    De titel zegt het al.

Mijn dochter is 4,5 maand. Ze slaapt al vanaf 12 weken door. Met 6 weken ging de nacht voeding ervan en rond de 12 weken sliep ze met gerust 10/12 uur.

In die periode sliep ze bij ons op de kamer. Als ze snachts haar speen kwijt was dan gaf ik die. Totdat ik merkte dat het niet meer nodig was snachts en gewoon weer in slaap viel.

Ik hoef nu snachts nog zelden naa haar toe. Hooguit als ze heel vroeg wakker wordt dan wil ze een fles.

Maar het inslapen is vaak een probleem. Ik moet er meerdere keren naartoe om haar speen terug in haar mondje te doen. Laten mopperen/huilen werkt niet. Als ik er dan na 5 min weer naartoe ga moppert ze met de speen in haar mond en is ze hem zo weer kwijt.

Ze wrijft heel veel tijdens inslaap vallen met haar handje in haar gezichtje. Beneden (overdag) geef ik haar een tutje in de handen. Snachts durf ik dit niet goed.

Iemand nog tips?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tip? De fase uitzien tot ze het zelf kan.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar waarom durf je haar geen tut in de handen geven?

4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Welke speen is het? Mijn zoon had dat ook met de difrax speentjes maar we zijn toen overgestapt op Avent - hielp echt. Die bleven wel goed in zijn mondje zitten

5. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Koop een speen met een ring en trek daar een Spuugdoekjes doorheen, zo kunnen ze ze zelf makkelijk vinden of pakken

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Een speendoekje hebben wij eraan hangen.

En ik wil je niet ontmoedigen maar mijn dochter van bijna 2,5 jaar wordt zelfs nog vaak 1x/nacht wakker omdat ze haar tut niet vind :D

7. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Speendoekje is ideaal.

Ik heb er nog een liggen van koeka die niet meer gebruikt wordt. Is schoon en netjes. Kan m zo naar je opsturen als je wil.

8. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Bij beide kindjes hebben we deze fase gehad, gaat vanzelf weer over... hoewel de speen ook naast het ledikant kan vallen en dan moeten we er ook naartoe...:rolleyes:

9. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hier liggen er 3 spenen met doekjes eraan in bed. Kan ze er altijd 1 vinden 's nachts als ze wakker wordt. Doekjes van Difrax werken hier het best. Bekijk bijlage 534746

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wij zijn toen wel gewoon een knuffeldoek in zijn handen gaan geven en dat hielp wel wat. In het begin haalde we die knuffel wel weg voordat wij zelf gingen slapen, nu natuurlijk niet meer. Maar nog steeds is hij wel 1x per nacht zn speen kwijt ;)

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Herkenbaar, positieve van het verhaal naast 'het gaat over', je hoeft niet meer naar de fitness met het gratis BBB programma van trap op en trap af. Die van ons is bijna 6 maanden en kan dr speen zelf pakken (mits niet te ingewikkeld ligt, buiten bed schuift of buiten bereik (in bed)).

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Spuugdoekje eraan doen. Ik zou zelf niet aan een knuffel aan de speen beginnen, omdat het kan zijn dat je kindje helemaal gek wordt van alleen díe knuffel. Bij de jongste zijn we daarom meteen gestart met een spuugdoekje, daar hebben we er toch 20 van ofzo. Nu slaapt hij zonder speen, maar nog wel met een doekje in zijn hand. En als we die eens een keer vergeten of kwijt raken maakt het niks uit, nog tig op voorraad en nog heel veel in de winkel als het nodig is :)

13. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik gaf ze een hydrofiel spuugdoekje, als ze die wel over haar hoofdje kreeg dan kon ze nog wel goed blijven ademen. Dat gaf mij meer rust. Nu slapen ze met een paar knuffels in bed

Deel Deze Pagina