He meiden, ik heb een schat van een dochtertje. Vriendelijk, ondernemend en alles gaat helemaal prima. Alleen, ze wil overdag niet slapen. Al maanden niet. Ze slaapt 's nachts prima overigens. Ik heb al die maanden al verschillende dingen geprobeerd. Allereerst heeft ze 2 momenten per dag dat ik haar in bed leg (nog steeds met de hoop dat ze het een keertje snapt en het moment komt dat ze gaat slapen). Dat is 's ochtends (uurtje of 10 half 11) en 's middags (ong. half 2, na haar fles). Heb haar laten huilen(af en toe een aai over de bol), ben er bij blijven zitten, muziekje voor het slapen gaan net als 's avonds, badje er voor aan, zingen, lezen... Maar niets helpt. Ze gaat gewoon niet slapen. Ik zie dat ze moe is, wrijft in haar oogjes, wordt narrig etc. Maar slapen, ho maar. Op een gegeven moment is ze weer helemaal het madammetje. Ze is verder niet vervelend, huilerig of hangerig. Hoe gaat het bij jullie en zijn er moeders die misschien tips hebben? Op zich is het natuurlijk niet onoverkomelijk, maar ik ben soms echt even aan het einde van mijn latijn. Ook al kan ik 's nachts gewoon lekker slapen.
Aaron slaapt nauwelijks overdag. Meestal 2x 20 minuten (afgelopen week wat meer), maar dan wil hij meestal niet in bed slapen. Ik maak dan een klein flesje melk als hij moe is en niet wil slapen, dan leg ik hem lekker bij me en tijdens het sabbelen/drinken valt hij in slaap.
Klein is idd een flesje van 90/3. Ik laat hem lekker dat kleine half uur bij me liggen. Als ik hem ga oppakken dan wordt hij weer wakker en slaapt hij niet verder. (Vind het ook wel knus nog). Ik ga binnenkort proberen of dat ook werkt als ik hem in de wipstoel of in bed dat kleine flesje geef.
Hier net zo'n meisje Alleen ze word 's nachts ook nog regelmatig wakker. Overdag slaapt ze eigenlijk alleen als ze met dr flesje bij mij in slaap valt... De ene keer langer dan de andere keer. Heel soms is ze zo moe dan merk ik eigenlijk wel dat ze vast slaapt, als ik dr dan op dr buik in de box leg en zorg dat de tv niet harder of zachter gaat hihi slaapt ze dan soms weleens n uurtje door. Liefs mij
goh het lijkt wel of ik een bericht van mezelf zit te lezen... mijn mannetje is ook zo. hij is al wel wat ouder... 16 maanden maar eerder ging hij 2 keer per dag, dat werd al 1 keer en nu lijkt hij niet te willen gaan slapen. precies wat je zegt, wrijven in de oogjes, narrig maar niet gaan slapen kan je helaas dus geen advies ofzo geven maar misschien hebben anderen tips
hier ook wel eens dagen dat hij niet wilt slapen. Maar als we dan samen naar bed gaan, doet hij zo 2 uur zijn ogen dicht, en als ik nog veel te doen heb ga ik er weer uit maar vaak blijf ik ook lekker liggen en doe ik ook nog even mijn ogen dicht. ( dit doen we alleen bij de middag dut). Smorgens slaapt hij de ene keer maar 3 kwartier en de andere keer tukt hij in een keer 2 uur. heel verschillend.
als ik zie dat mijn zoontje echt moe is maar zijn slaap niet kan pakken geef ik hem een flesje warm water mee in bed. hij kan prima de fles zelf vasthouden. als hij op is roept ie een keer, geef ik de speen en gaat hij wel slapen. heeft dan net dat laatste zetje nodig. zoontje slaapt hier overdag 2x1 uurtjes of 1 x iets meer dan een uur
Valt ze ook niet in slaa in de wagen tijdens het wandelen? Schijnt dat buitenlucht echt goed is voor die kleintjes. Hier slaapt meneer 's middags altijd tijdens het wandelen.
He meiden, bedankt voor jullie reacties. Van de flesjes ga ik nog eens proberen. Wie weet helpt het. @Catje, we wandelen elke dag. Heel goed idd, die buitenlucht. Soms valt ze in slaap. Dat is dan idd mooi meegenomen. Denken jullie dat zodra ze actiever wordt, kruipen etc. Misschien toch ooit wel een slaapje zal gaan doen?
mijn zoon heeft ook een antipathie voor zijn bedje ontwikkeld. hij wordt ronduit hysterisch overdag als het ding in beeld komt. uiteindelijk viel hij doodmoe in slaap in de kinderstoel maar overleggen lukte nooit. sinds 2 weken heb ik nu een campingbedje naast de box staan eerst heb ik hem er wat in laten spelen en van de week ben ik begonnen met hem erin te leggen als hij in de kinderstoel in slaap viel na het drinken van een flesje. hij wil geen flesjes meer op schoot end raait dan op zijn buik. dus doen we het in de stoel die achterover kan. hij sukkeld dan in slaap. het lukt me nu al 6 van de 7 dagen om hem over te leggen. eerst sliep hij 20 min gister was het al anderhalf uur. ik hoop dat deze tendens doorzet. 5 minuten geleden heb ik hem ook weer in het bedje gelegd ben benieuwd voor hoelang. ik heb de indruk dat hij rustig wordt van mijn gesproken boeken. zo kan ik gewoon doorgaan met luisteren en een beetje pjuteren of iets beneden opruimen want als hij wakker wordt ik is het dikke paniek. en dan wil ik graag in de buurt zijn.