Voor als we in september op vakantie gaan ben ik eigenlijk op zoek naar slaapzakken waar gaten voor de autostoeltjesgordels in zitten. Ik weet dat je ze hebt van Lodger, maar die zijn natuurlijk idioot duur. Hebben ze ze ook nog van andere merken? Mijn man zegt -> zelf maken. Kan hij makkelijk zeggen natuurlijk, want hij hoeft het niet te doen en ik heb echt geen kaas gegeten van naaien enzo, dus ik vind dat toch een risico'tje, hahaha . Of is het echt zo makkelijk?
Wij hebben een keer zo'n slaapzak bij prenatal meegenomen. Gewoon hun eigen merk. Het was iets duurder dan een gewone merkloze, maar zeker geen lodger-toestanden. Zelf maken zou ik alleen doen als je een beetje met een naaimachine overweg kunt. Je zult de randen van de gaten wel gewoon netjes af moeten werken. (Locken of omzoomen) En bij de slaapzak die wij gekocht hebben, zit aan de binnenkant bij elke gat een flapje. Dat zit aan 1 kant vast en aan de andere kant kun je het met klitteband vastmaken. Da's tegen de tocht. Onze zoon krijgt het soms voor elkaar zijn voet door dat gat te steken, haha.
Bij de Prenatal dus! Super zeg, dank voor de reacties! @ Tupp: Locken , gatflapje ....dat wordt dus zeker weten 2 van die dingen kopen ipv zelf maken ! Prenatal here I come!
Hier heb ik er ook één van de Prenatal en het is echt ideaal! Ik ben nu op zoek naar een zomerversie, maar die zag ik niet bij Prenatal. Jollein heeft ze ook (verschillende webwinkel), maar ik heb er nog geen één gevonden van 110 cm. Mocht je dus een zomerslaapzak met autostoel gaten van 110 cm vinden, dan hoor ik het graag! Oh en de winterslaapzak kostte toen zon 25,-.
Haha, Amathist. Ik ken ook alleen maar de theorie hoor. No way dat ik daar zelf aan begin! Maar het is wel handig om ongeveer te weten wat mogelijk is ehoe dat dan moet, voordat je je moeder aan het werk zet.
Ik heb er ook eens een gehad van Prenatal. Dat was met een gat waar je dhet slotstuk van de riem doorheen moest steken. Maar dat vond ik best een gepriegel. Uiteindelijk heb ik er toen een gevonden waarbij je de benen uit elkaar kunt ritsen. Dat vond ik veel makkelijker. Prenatal - Slapen - Slaapzakken - Prenatal - Slaapzak Aapjes Prenatal - Slapen - Slaapzakken - Prenatal - Slaapzak if i don't sleep voorzien van beenrits.
ik heb er een van prenatal indd waar je de benen vanuit elkaar kunt ritsen en nog een van prenatal waar gewoon een gat inzit voor de riem... Ik heb deze vorige zomer gekocht dus geen idee of die nog in de collectie zitten maar het lijkt me toch geen product wat ineens uit de handel gata... xx
@ Tupp: Hahahaha, van wie denk je dat ik die anti-naai-genen heb. Juistem...van mijn moeder. Die hoef ik het dus ook niet te vragen ! @ Caro: Hm, ja, dat is ook nog een idee, maar kan je die ook gewoon in bed gebruiken?
@ am, ja, want je kunt kiezen of je hem als slaapzak eilt ritsen, of als benengedeelte. Er zitten zeg maar vier ritsen in. Twee achter en twee voor. Dus of je ritst de voorste twee aan elkaar en de achterste twee en dan heb je een zak. Of je ritst de linker voorrits aan de linker achter rits en rechts net zo. Dan heb je twee beenstukken. Snap je hem nog?
Zo'n zak die caromama bedoelt lijkt me wel heel handig. Je kunt dat toch nog gewoon veranderen als ze er al in liggen? Of moet je dat vooraf bedenken?
Die kun je ook nog aanpassen als ze erin zitten. De rits loop van de onderkant van de slaapzak tot in het kruis, zeg maar. Het is alleen wat lastig om dan de onderste rits goed dicht te krijgen, want het uiteinde zit dan net onder het kontje. (ik twijfel nu of hij van onder naar boven dicht gaat of andersom) Ik heb beide slaapzakken van Prenatal geprobeerd en die met de benen vind ik het handigst. Die met een gat erin, hebben een òf een hele korte rits aan de voorkant, òf de rits loopt schuin weg naar de zijkant van de slaapzak. En je zit in beide gevallen met een hele frot slaapzak op de buik, waardoor je de gordels van de autostoel niet goed strak kunt trekken.
@ Caro: Ja, ik snap . Misschien dus toch maar eens kijken voor zo'n omritsbare slaapzak dan. Dank voor de input!
wij hebben de combi-sleeper. deze heeft ook gaten voor de gordel. Het voordeel van de combi-sleeper is dat je hem kunt gebruiken voor als het warm is of als het koud is. Het zijn 2 zakken die je bij kou in mekaar kunt zetten. Combi Sleeper: Veilig en rustig slapen | Little Company
Hier de gewone met gaten van de prenatal. Man wat ben ik blij met dat ding. Toch al meerdere keren gebruikt in de auto en zelfs een keer als voetenzak in de buggy. Ideaal ding!