Vroeger aten wij echt niet heel spannend thuis. Mijn moeder maakte AGV, macaroni, spaghetti, nasi, bami, een keer gebakken aardappels, sla, Zelden vis. Soms patat, shoarma, pizza of chinees. Voor mijn gevoel aten we wel vaak groenten. Nu had ik het er gister over. Mijn moeder vind dat ik soms een beetje moeilijk doe. Zij eet dus maar 3 x in de week groenten gemiddeld Terwijl ze pretendeert dat ze gezond wil leven. Zij vindt al dat ze gezond eet als het niet uit de frituurpan komt Maar ik vind een boterham met gebakken ei niet vallen onder een gezonde avondmaaltijd. Kan best een keer. Hier vaak op zaterdag. Maar 4 x in de week een avondmaaltijd zonder groente Ik vind dat een beetje vreemd, wat vinden jullie? Wij eten 5 x in de week groenten en dan niet alleen bij de avondmaaltijd, maar tussen de middag ook wel wat in de vorm van tomaatjes, komkommer, sla etc.. 250 gr per dag vind ik ook wat magertjes eerlijk gezegd ik richt toch wel op 100 gr meer.
Wij eten altijd groenten. Zelfs als we patat eten hebben we er iets van groenten bij. En nee, dan bedoel ik niet de "groenten" uit de bamibal
Eh, elke dag? Als we een keer patat of een pizza bakken, eten we er bijvoorbeeld rauwkost of sla bij. En we gooien groente op de pizza. Pannenkoeken eten we zelden, maar dan zit er inderdaad geen groente bij de avondmaaltijd.
Hier idd ruim 300 gr per dag. Ik herken het wel hoor. Mijn moeder heeft te hoge cholesterol en ook nu te hoge bloeddruk maar gaat niet gezonder leven, ze eet elke dag wel groente ong 150 maar ook veel foute dingen...
Wij eten elke dag groente! De kinderen heel af en toe niet. Zo'n 1x per maand of zo. Dit wanneer ze frietjes of pannenkoeken eten. De kinderen komen niet aan 200 gram per dag denk ik, maar ik zeker wel. Vroeger dacht ik: Dat kan toch niet zoveel! Maar ik vergat de tussendoortjes mee te rekenen. De kids eten ook vaak komkommer of paprika tussendoor, dus dan is het wel haalbaar.
Iedere dag. Als we pizza of pannenkoeken eten eten we er vaak fruit of rauwkost bij. Denk aan extra paprika op de pizza, ananas of appel op je pannenkoek. Of sla of wortels bij de patat.
Elke dag, ongeacht wat we eten als diner. Anders maak ik een smoothie van groenten om het zo binnen te krijgen.
Ik bedoel met groenten overigens wel een serieuze portie Als ik alles mee moet rekenen eet ik ook alle dagen van de week groenten, maar ik vind een paar stukjes paprika en ui op mijn pizza niet als een portie groenten tellen Als ik spaghetti met verse tomatensaus maak, dan eet ik er vaak ook nog een salade bij. Zegt mijn moeder 'ja, dat krijg ik niet meer op bij mijn spaghetti' Nee, dan moet je ook iets minder spaghetti opscheppen Laatst zag ik op FB ook een moeder zeggen 'wij eten maar 3 x in de week groenten, anders vind ik het zielig voor mijn kinderen' Eeeehhhh, ik vind het zielig als je ze voedingsstoffen ontzegt.
Bijna dagelijks. Vaak ook wel iedere dag, verschilt een beetje. Wat me trouwens opvalt is dat veel Nederlanders peulvruchten als groenten zien en dan dus aardappels, bruine bonen en vlees ofzo eten. Als ik peulvruchten eet dan eet ik er gewoon groenten bij.
Ja, dat doe ik ook vaak op de dagen als ik weet dat we 's avonds iets snels en minder gezond eten. Of als we een dagje weg gaan, ontbijten we ermee
Ik eet peulvruchten vaak in combi ( stoofschotels) met andere groenten maar schaar ze eigenlijk wel onder groenten. Elke dag groenten hier, al is het door de blender. En ook veeeel fruit, maar ander snoep is er niet in huis dus de kindjes zien blauwe bessen, frambozen en bramen ook als snoepjes.