Hoe vaak in de week eten jullie groenten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annedore, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Tomaat ook niet...

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    En banaan dan weer wel.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij eten iedere dag groenten, zelfs bij friet of pizza. We halen alleen niet de benodigde hoeveelheid van 200 gram per persoon.

Naar aanleiding van dit topic ga ik er wel verandering in aanbrengen door wat meer met soepen te gaan werken.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ieder geval zes keer in de week, soms ook alle dagen.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jammer dat er zo denigrerend gedaan wordt over moeders die elke dag groente eten. Groente is nu eenmaal belangrijk en als je het niet elke dag eet, prima, moet je zelf weten maar zo denigrerend doen is niet nodig. Wij proberen wel elke dag groente te eten, lukt niet altijd (zoals vandaag een dagje weg en op visite) maar thuis wel. En soms ook wel 3 keer per dag: bij het overblijven tomaat en komkommer, uit school komkommer, tomaat en paprika, soms wortel en bij het avondeten. Als ik aan het koken ben krijgen ze vaak honger en krijgen ze dus rauwkost, dat eet lekker weg en vult niet teveel en als het wel teveel vult is het niet erg omdat het groente is :)
    Oh en hier eten ze de groente geheel vrijwillig. Avondeten niet zo graag maar rauwkost dus wel.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Applaus voor je zelf. ;)

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hier dus wel elke dag groente maar de hoeveelheden haal ik niet altijd.
    Maar goed ik eet nagenoeg geen vlees en je moet je avondmaaltijden ergens mee vullen 😁 Ik wil wel wat meer variatie er in krijgen maar als is dit zo lees allemaal valt het bij mij reuze mee og is het heel slecht gesteld met de gemiddelde Nederlander 😂

Ik eet hier overigens zelden patat en pannenkoeken eens per maand ofzo. Maar dn met spinazie en een beetje kaas ertussen 😁

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #268 SushiLover123, 16 mei 2016
    Laatst bewerkt: 16 mei 2016
    Mja, ik heb daar andere verklaringen voor. Ten eerste is de populatie op dit forum een stuk diverser dan wat de meeste mensen in hun omgeving hebben. Soort zoekt soort. En dat bedoel ik niet denigrerend, maar 'health freaks' zoeken elkaar op en bespreken die dingen met elkaar. En laten we zeggen de 'arbeidersklasse' gaat vaak ook om met mensen uit hetzelfde sociale niveau. En waar je mee omgaat, word je mee besmet. Als mensen in je omgeving 1x per week friet eten, 1x per week pizza en 1x per week een broodmaaltijd 's avonds, dan neem je dat makkelijk over. Dat is dan de norm voor jou. En het probleem met die normen is, dat je dan maar moeilijk kunt aannemen, dat als je breder kijkt, de norm heel anders ligt.

Mogelijk is de norm dus wel degelijk elke dag groente. Dat jij dat niet herkent in je omgeving, zegt niet zoveel. Net zoals iemand die zegt, dat iedereen in haar omgeving een tattoo heeft.

Een andere reden kan zijn, dat mensen, die niet elke dag groente eten (en vooral zij, die weten dat dat wèl beter is), niet in dit topic reageren. En sommige mensen, die wél elke dag groente eten en dit ook als de norm zien, verbazen zich misschien wel over het topic (wederom omdat zij hun eigen norm hebben en zich niet goed voor kunnen stellen dat anderen dat niet doen) en zijn daarom gaan reageren.

Ja, ik eet écht elke dag groente. Dit is niet een tikkeltje overdreven. Ik lunch bijna elke dag met een goed gevulde salade of een boerenomelet. 's Avonds eet ik van alles. Maar géén pizza, friet, pannenkoeken of brood. Dus ja, wat overblijft is iets met groente :)

En nee, dit zeg ik niet om stoer te doen, of om te laten zien hoe ontzettend goed ik ben. Ik krijg daar echt geen goed gevoel van, als een hoopje onbekenden denken dat ik zo goed bezig ben of zo... ;)

9. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij eten gemiddeld 4 a 5 keer per week groente met aardappelen en vlees. Rest van de dagen iets van pasta, pizza, pannenkoeken, soep, lasagne.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zit er bij jullie geen groente in de pastasaus, lasagne, soep en op de pizza? Dat je niet aan de aanbevolen 200 gram komt, wil niet zeggen dat je helemaal geen groente eet...
    Goed, die paar tomaatjes en blaadjes op een pizza stellen ook niks voor, maar in een pastasaus, groentesoep of tomatensoep kan best veel groente zitten hoor!

11. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Wij eten 6 dagen in de week groenten (1 dag friet en daar eten we geen groente bij) Ook altijd verse groenten, dus niet uit een potje. Mijn moeder deed dit ook altijd dus ik ben niet anders gewend. Een maaltijd voelt voor mij ook niet 'af' als er geen groenten bij zitten. Ik had eerlijk gezegd ook wel het idee dat iedereen dat deed, maar dat is dus niet zo. Weer wat geleerd ;)

12. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad, als wij saus voor de lasagne maken dan zit daar vaak juist méér groenten in dan een avg maaltijd... Ik kook de saus namelijk met extra veel groenten en pureer dan de helft van de saus, soms ook alle saus (en nee niet voor de kinderen). Bv. groenten zoals aubergine en wortel. Op deze manier vinden we de lasagne/pastasaus (en wat overblijft gaat trouwens gewoon op de pizza) het lekkerste, en is ook nog eens gezond.
    En met soep idem, vooral gepureerde soepen. Tomatensoep maak ik ook altijd met groenten als ui en courgette erdoor.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik prop pastasaus ook vol met groente (courgette, aubergine, wortel, ui, paddestoelen, broccoli e.d.)
    Soepen maak ik juist voor de groenten, heerlijke verse tomaten, groente, pompoen, courgette, broccoli, asperge - soep. Tuurlijk is dat groente.

Groente in de oven is ook heel lekker. Gewoon een schaal met veel groente, aardappeltjes in schil en dan zelfgemaakte petto erdoor. Heerlijk.

Ratatouille vind ik ook erg lekker, met rijst en een Italiaanse gehaktbal.

En die pizza, heerlijk toxh! Verse tomatensaus, veel groente en de kinderen doen er wel eens een plakje salami op. Zelf laten beleggen en ze vinden het nog lekkerder.

Er is.zo veel lekkers te doen met groente, zeker in combinatie met kruiden.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Hmm ik krijg trek van deze post haha. Hier zijn soepen niet altijd met (veel) groenten. Ik maak graag soepen met peulvruchten, dat eet ik (al dan niet met groenten) als lunch. En omdat ik veel vegetarisch eet dan eet ik in de avond vaak wel weer meer groenten, geen vlees omdat ik toch al eerder op de dag peulvruchten heb gehad.
    Hoe maak jij pesto? (Misschien een idee om daar een apart topic voor te openen...)

15. manuela83

manuela83 Actief lid

12 mei 2016
    259
    24
    18
    Vrouw
    thuismama
    kerkdriel
    wij eten elke dag groente
    kinderen vinden niet alles altijd lekker
    in het weekend zijn ze bij mijn ex en daar eten ze meer friet
    vandaar wij hier elke dag groente eten:)

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Precies dit dus...

17. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik kan je wel vertellen waarom mij dat wel kan schelen. We hebben een zorgsysteem waarin we de kosten voor gezondheidszorg over iedereen verdelen. Die kosten stijgen, diabetes 2 komt bijvoorbeeld steeds vaker voor.
    Als mensen stomweg ongezond leven, (en dat doe je als niet elke dag groenten eet, en nee, ook ik schiet niet direct in de stress als we een dagje friet hebben en bij het avondeten geen groente hebben), dan loopt het risico op gezondheidsproblemen gewoon op. En dat kost de samenleving dus geld. Geld wat IK persoonlijk toch echt liever anders besteed...

18. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier 6 dagen per week groenten, 1 dag per week (snackavond) dus niet. Zelf eet ik veel groente tussendoor en de kinderen nemen dat automatisch over.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik had net ui op m'n filet american. Dat telt ook 😝

20. tuc

tuc Niet meer actief

Sowieso kun je ook groenten weigerende kinderen makkelijker groente toestoppen zonder dat ze het weten.

Vriendin van mij maakt al geruime tijd pasta met saus waar ze megaveel groenten in pureert, want zoon zegt geen groenten te lusten;) alleen pasta met saus. Dus zij pureert brocolli, wortel, courgette en weet ik het wat door de tomaten:)
    Zo doet ze dat ook met pizzasaus;)

Deel Deze Pagina