Hoe vaak in de week eten jullie groenten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annedore, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

O ratatouille is heerlijk..alleen maken wij er een eenpansgerecht van met geruld gehakt.

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ja, dat doe ik ook. Dan eten ze het toch beter nog..

Ratatouille is gewoon heel lekker he!

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik doe een deel rucola, deel basilicum, olijfolie, pijnboompitten, sjalotje, knoflook, en parmezaan. Dan heb ik een grote pot en dat gebruik ik echt veel. In een ovenschaal met groente, op een tosti met tomaat, rucola en mozzarella, door de rijst om paprika's te vullen, op brood met avocado, tomaat en ei. Alles vind ik er lekker mee.

4. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    4 x in de week, en op vrijdag frietjes.
    Echte groentehaters hier haha. . Ze eten wel heel veel fruit, dus toch vitaminen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mwah, dat lukt alleen met makkelijke eters... Die van mij eet bijvoorbeeld geen saus, soep etc.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb het net ook gedaan. Ik heb lasagne in de over staan. Naast de gesneden champignons en ui heb ik door de tomaten saus 1 courgette 1 paprika een pond sperziebonen zak wortel 1,5 prei en broccoli gepureerd niet zo zeer omdat ze het niet eten maar ik moest er vanaf had teveel nog in huis en morgen ga ik naar de boer 😂

Een lasagne met heel veel groente Is dan wel voor 2 dagen maar hey toch 2 kilo groente wat er in zit naast de uien en champignons.

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier aten ze ook niet altijd meteen alles. Zeker mijn dochter is bang voor nieuwe dingen maar ze is echt op een leeftijd dat proeven moet. Je kunt geen nieuwe smaken leren waarderen als je niet proeft. Ik was vroeger makkelijker daarin maar dan proeft ze niks en het proeven heeft nu goed resultaat, ze eet veel beter.

Ik vind dat kinderen boven de 3/4 echt wel een hapje kunnen nemen. Zeker als.je het met wat humor brengt en het echt maar een hapje hoeft te zijn.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Kindjes die alleen pasta met saus eten vind ik nu niet bepaald onder de categorie makkelijke eters vallen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik vraag me dan oprecht af wat je die andere dagen eet? En of je dat dan beschouwd als volwaardige maaltijd?

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Die snap ik niet? Pasta met saus is toch normaal?

11. tuc

tuc Niet meer actief

en viel het in de smaak?

12. tuc

tuc Niet meer actief

Alleen pasta met rode saus??? Ieuwww nee, hier gaan er ook heel veel stukjes groenten in.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Hmm, bij mij zitten de groenten door de rode saus, daardoor is het saus geworden haha... Wij koken min of meer hetzelfde qua geen pakjes en gezond enz, maar bij rode saus denk ik aan saus met tomaat, gehakt en veel groenten.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik maak de rode saus van tomaten en soms iets anders erdoor. Maar ik bak ook stukjes courgette, 3 soorten paprika, wortel, ui en noem maar op maar dat blijft er in herkenbare stukken inzitten. Maar ik heb hier ook geen groente weigeraars.

Maar zoontje van vriendin eet dus niks wat ook maar op groente lijkt, dus die neemt dezelfde groenten als ik maar pureert het echt door de tomaten heen. Dan zie je dus alleen pasta met rode saus.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ja heel goed! Was alleen de mozzarella vergeten :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

O jammer want dat geeft ook een heerlijke smaak

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Bijna elke dag groenten. Bij een bbq of pizza misschien niet de adh maar in ovenschotels of bij agv gaat bij ons meestal wel rond de 8 ons groenten voor 2 volwassenen en een peuter dus dan eten we weer meer dan de adh

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze schrijft toch niet dat ze die andere dagen geen groente eet? Maar dat ze dus iets anders eet dan de standaard aardappelen groente en vlees.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier houden ze niet van saus, zo jammer. Mijn man ook niet. We eten het wel eens en dan moeten ze er wel van eten maar ze eten losse groenten een stuk beter. En rauwkost gelukkig ook.

20. tuc

tuc Niet meer actief

o maar dan geeft het ook niet. Mijn oudste houdt ook niet zo van saus, niet over de pasta, niet over de kip en rijst bv. Maar ze eet losse groenten en rauwkost zoveel dat het ook niet uitmaakt.
    Mijn tip was meer voor de peuters die elke groente weigeren en bv wel pasta met rode saus eten, die kun je lekker foppen.

Al moet ik zeggen dat ze inmiddels wel pastasaus eet. Ziet haar pasta maaltijd er toch iets smakelijker uit dan kale pasta met een berg groenten.

Deel Deze Pagina