Dat is hier meestal ook zo. Omdat ik de bodem ook van groente maak Bloemkool, courgette of spinazie. Maar als ik een keer een afhaalpizza heb (diepvries lust ik niet), dan tel ik die paar stukkies paprika niet als groente
Ik geef niet af op mijn mams hoor Het viel me alleen op en zij deed een beetje alsof ik een uitzondering ben, dus ik vroeg me af of dat zo is. Blij om te lezen dat de meeste gezinnen lekker bijna dagelijks aan de groente zitten
Dat jullie dat allemaal bijhouden. Ik maak gewoon wat er die dag in me opkomt. En als ik geen zin heb in boodschappen doen dan flans ik wat in elkaar met wat ik in huis heb. Ik ga niet helemaal bijhouden hoeveel gram groente we die dag hebben. Mijn zoon eet ook geen tomaat of komkommer, dat vind ik wel lastig want zou het wel fijn vinden als hij dat tussendoor eet maar ik kan hem moeilijk dwingen... Al met al eten wij redelijk gezond en zeker een paar keer per week groente, maar als het een keer niet is dan vind ik dat ook geen ramp want dan hebben we alsnog een fatsoenlijke maaltijd. Althans dat vind ik. En afentoe doen we makkelijk.
Hier minstens 6 keer per week. Een keer per week eten we ongezond en soms maak ik daar voor mijzelf groenten bij.
Vijf jaar geleden hield ik dat ook nog niet bij, maar ik merk dat ik het gewoon belangrijker ben gaan vinden in de loop van de jaren. Sinds ik moeder ben eigenlijk. En ik hou het ook niet dagelijks bij hoor. Maar af en toe doe ik even steekfproefsgewijs een week lang bijhouden wat we eigenlijk eten aan groenten en fruit. Soms ben ik dan tevreden en blijven we lekker zo doorgaan. Soms merk ik dan dat het weer een beetje de gemakkelijke richting opgaat en dan ben ik er weer wat scherper op. Overigens gaat mijn lijf gelijk in staking als ik een paar dagen niet gezond eet, dus het is ook gewoon voor mijn welzijn. Fruit kan ik gemakkelijker missen dan groenten, want ik reageer niet zo goed op fruitsuikers, maar groenten heb ik echt wel dagelijks nodig merk ik. Voor ieder lijf werkt een ander eetpatroon, we zijn allemaal anders
Elke dag, behalve als we een keer pannenkoeken of patat eten. Maar dat is misschien 1 of 2x per maand.
Elke dag, zo'n 400-500 gram. De kinderen rond de 250 gram. Best wel erg om te lezen dat sommige mensen maar 3-4 keer per week groenten eten. 😳😟
Toch knap dat zoveel mensen weten wat hun groenten wegen. Wegen jullie dat ook af dan? Ik maak zoveel groente als ik op t oog denk dat nodig is, geen idee wat het weegt. Ontopic: avondeten zonder groente is voor mij geen avondeten. Als niet in de basis, dan rauwkost of soep erbij. 7 dagen per week dus.
Elke dag. Als we pizza eten dan maken we het zelf met veel groente er op of er gaat een salade bij. Bij de friet eten we ook gewoon groente of een salade. Als we pannenkoeken eten dan eten we er extra fruit bij en eten we tussen de middag een zelfgemaakte soep (met extra veel groenten). Ben verbaasd dat er mensen zijn die twee keer per week geen groenten eten. Wat eet je dan en heeft dat dan invloed op je gezondheid? Geen veroordeling hoor, maar oprechte vraag.
Haha, dat vind ik ook altijd Geen idee wat ze krijgen, schep gewoon wat op voor ze. Overigens hier echt niet elke dag groente. Maar ik begrijp uit vele posts wel dat onder groente niet echt alleen de maaltijd wordt verstaan, maar ook gewoon een worteltje ofzo. Dan kom je er al wel sneller aan, maar hier 3x echt groente als ik agv. Daarnaast pasta's, rijst met sate ofiets, soep, en sowieso 1x patat
Meestal 6 keer per week. Op vrijdag eten we standaard pizza, de groenten die daarop zitten tel ik niet mee. De overige dagen eten we wel groenten. Op zondag is dat vaak wel in de vorm van een soep. Maak ik "grote maaltijden" (waar we met zijn tweeën minimaal twee dagen van kunnen eten, vaak een eenpansgerecht of een ovenschotel) dan gooi ik er regelmatig meer groenten bij dan volgens het recept moet.
Ik vind dat wel meevallen, ik zie dat wat genuanceerder. Groenten alleen is ook niet alles. Je kan een groot bord doodgekookte groenten eten zonder verder iets erbij en dat is voor mij minder voedzaam bijvoorbeeld dan een flinke fruitsalade met een kop linzensoep.
Ik houd het ook echt niet bij, maar als je het 1x afweegt dan weet je na verloop van tijd wel hoeveel er op 1 opscheplepel zit, lijkt me. Maar alsnog vind ik het onzinnig om alles te gaan bijhouden.