Ongeveer 6 keer per week. Meestal eten we een keer per week brood en dan hen ik er geen groenten bij.
denk zo'n 5 dagen per week. Als ik pizza of pasta of patat eet dan maak ik daar niet nog een extra bordje groente of salade bij, vind ik niet nodig. we eten 2 x per week makkelijk omdat we rond etenstijd dan altijd naar de voetbal training moeten. Meestal is het dan soep met stokbrood of afbak broodjes. Kids willen dan wel graag komkommer erbij maar dat is dan denk ik een halve komkommer pp. Hier trouwens altijd maar 1 soort groente bij het avond eten, vind meerdere groente echt overdreven.
Hier werkt het juist veel beter om een beetje van van alles te eten ipv 250gram bloemkool. Zowiezo eten we zelden agv maar ik vind bv sperzieboontjes, wortel, bloemkool veel lekkerder als een mega berg van 1 soort.
Waarom overdreven eigenlijk, daar ben ik dan wel benieuwd naar. Wij vinden dat heerlijk om verschillende soorten op te kunnen scheppen.
Ik maak ook altijd 1 soort groente, waarom?? Ja ik weet van huis uit niet anders, maar daar kan ook wel verandering in komen. Wij hebben nu nieuwe pannen en daar kun je verschillende groenten en aardappelen te gelijk in doen zonder smaak overdracht. Ik denk dat ik het gewoon een keer ga proberen om 2 soorten groenten op tafel te zetten en dan kijken hoe of wat ze er van vinden en hoeveel er op gaat. En ik zal het tussendoortje voor de middag eens veranderen in groenten (wortel/komkommer/tomaat enz.) en dan 's avonds fruit.
1 soort lijkt me vreselijk. Hier sowieso wel 3 soorten door de maaltijd (aardappel/groente/vlees eten we nooit) en dan nog wat tomaatjes, komkommer etc ter garnering...
Waarom geen smaakoverdtacht? Gewoon lekker van alles door elkaar, dingen grillen (courgette, paprika, aubergine, tomaat), stofen, goed gevulde pastasaus maken etc... Gewoon gekookte groente lijkt me zo saai...
ik probeer minimaal 2x per dag. Dus bij de lunch of tussendoor iets van rauwkost en dan s'avonds gewone groente... dat lukt meestal wel. heel soms als we frietjes eten ofzo (2x per maand) dan 1x per dag... als ik dat vooraf weet eet ik dan 's middags een grote salade. volgens de nieuwe schijf van 5 moet je 250 gram groente per dag... dat is te veel in 1x.... kids eten denk ik rond de 100 gram.
Wij eten 6 keer in de week groenten en 1 keer in de week friet. Moet zeggen dat ik overdag bijna nooit groente eet.
Ik houd het niet bij, maar denk zo'n 4/5x per week. Sowieso 1x per week patat en daar eten we geen groente bij. Meestal wel komkommer etc. als tussendoortje, maar soms ook niet.
Groentes horen gewoon bij de avondmaaltijd. Alleen als we snacks eten niet, maar dat is 1x per 2 weken ofzo. En dan liggen er groentesticks bij de snacks
Als ik pasta of bepaalde rijstgerechten eet vind ik het echt niet lekker om er alleen één soort groenten in te doen. Ik vraag me af of degenen die maar 1 soort groenten eten in de pasta bv ook echt maar 1 soort groenten verwerken? Bij avg doe ik het meestal wel, 1 soort groenten, tenzij ik er bv salade bij maak.
zojuist alweer 200 gram snijbonen op en 150 gram gesneden rauwkost haha. daar komen nog twee struiken witlof bij vanavond en een hand rucola. en wie weet ook nog een halve komkommer
Ik vind het gewoon niet nodig om iedere avond ( bijvoorbeeld ) 4 verschillende groenten te eten. Gewoon 1 groente per avond is meer dan genoeg. Als ik zo dit topic lees verbaas ik mij echt over hoeveel mensen zeggen verschillende groentes te eten bij iedere maaltijd. Ik ken werkelijk niemand in de directe omgeving die dat doet. Ik snap het ook eerlijk gezegd niet, waarom als je bloemkool gaat eten ook broccoli erbij doen? ( bij wijze van spreken ) je kan toch ook vandaag bloemkool en morgen broccoli? Daarnaast zal het week bedrag van de week boodschappen ook hoger worden als ik dat zou doen en dat kan gewoon niet. We zijn nu rond de 70 euro per week kwijt en daar eten we dan gewoon 5/6 dagen per week gewoon groenten van. Meer dan genoeg vinden wij. Maar ieder zijn ding
Gewoon elke avond. Ik doe alleen niet aan perse zoveel gram 'moeten' eten. De ene dag eet ik in mn uppie een hele zak asperges en de andere dag doe ik alleen een bakje champignons en een gele paprika door de pasta.