Wat jij zegt kan ook...ene dag dit, andere dag dat...maar wij vinden het juist lekker zo. Hier kost het overigens niet echt meer geld hoor. Als wij normaal bv 3 stronken broccoli (ik noem maar wat) zouden hebben, en nu broccoli en wortelen eten, dan doen we dus niet én 3 stronken broccoli én nog een zak wortelen. Dan van beiden de helft bv. Zodat je wel aan dezelfde hoeveelheid groenten komt maar dan verdeeld over verschillende groenten.
Van bloemkool maak ik vaak een curry, dus dan gaat er nog van alles door. Alleen bloemkool vind ik zo saai? Ik snap dan weer niet waarom je alleen bloemkool zou eten wanneer je ook vandaag een halve bloemkool door een curry kan doen en morgen een halve bloemkool door iets anders.
Ik schrik er juist van hoe weinig groenten mensen eten, ik heb 250gr altijd als minimum gezien, per dag. Wij eten echt veeel meer dan dat. Dus 1 dag volleidg geen groente, daar heb ik gewoon geen beeld bij, wat eet je dan? Alleen maar brood en friet ofzo? Ja, en wat fruit.
Wij eten ook gewoon elke dag groente met het avondeten en dan vaak nog wat rauwkost tussendoor, lekker!
5x per week eten wij groente. De andere 2 dagen eten wij een boterham, patat, pizza of pannenkoeken. Wel eten wij (voornamelijk de oudste 2 kinderen en ik) iedere dag een bakje met snoep tomaatjes, komkommer of geraspte/normale wortel.
Wij eten elke dag groenten, lekker. Soms 1 groente, soms 2 of 3 door elkaar. (Gisteren b.v. verschillende groenten op de bbq. Dag daarvoor alleen broccoli, wel met kruiden (verse kruiden zijn ook gezond).
Ik eet niet alleen bloemkool, je eet dan toch aardappeltjes, bloemkool en een stukje vlees? En ja de volgende keer verwerk ik het ook wel eens in een ovenschotel en doe er dan wat mais, paprika of wat dan ook doorheen maar echt tijdens de AGV pot ga ik dus niet 3 verschillende groenten maken. Vinden wij nergens voor nodig en ook totaal niet saai. Groenten afwegen doen wij ook niet. En ja de ene dag zullen we wat meer eten dan de andere dag. Ik wil niet continue bezig zijn met eten en als ik dan zie dat sommige mensen exact weten wat ze qua hoeveelheid op hebben op een dag en mijzelf daarin zou verplaatsen dan zou ik denk ik hun geval gek worden.
Wij eten minstens 5 dagen in de week groenten. En soms zijn het inderdaad verschillende groenten in 1 gerecht, dan had ik bv nog een courgette over in de koelkast die op moet
Eigenlijk elke dag wel. Ik sta niet elke dag af te wegen ofzo maar wij eten een flinke hoeveelheid groenten en fruit, de ene dag zal dat ver boven de 300 gram uitkomen de andere dag er iets onder.
Elke dag eigenlijk. Sowieso lunch ik al met 250 gram groenten. (Rauwkost). En verder alleen als we eens pannekoeken of bami eten dan eten we geen groentes, maar dat komt maar zelden voor.
Ik ben er dol op. Wij eten hier vaak tussen de 250/400 Gr groente per dag. Zelfs door het pannekoekbeslag doe ik bevroren gehakte spinazie. Hier proef je absoluut niks van. Het krijgt alleen een leuk groen tintje. Bij een frietje eten we rauwkost en snij ik meestal flink wat ui voor door de saus 😂 Soms wok ik als snack wat komkommer of courgette en op bord giet ik er 1 el sojasaus overheen.
Hier ook elke dag wel iets van groente, maar niet per se bij het avondeten. Veel rouwkost, komkommer, tomaat gedurende de hele dag (begint al met komkommer bij het ontbijt, heerlijk!). Als ik kook eet dochter vast iets van tomaat of komkommer. En meestal bij de maaltijd wel iets van groente. En dan zoveel mogelijk vers, groente uit pot vind ik echt niet lekker. Hoeveel gram hou ik me echt niet mee bezig.
AGV is zooo ook Nederlands Wij eten ook vaak AGV, maar net zo vaak 1 groente als 2. Van thuis uit at ik ook veel combinaties, zoals Doperwten met worteltjes Worteltjes met peultjes Broccoli en bloemkool Spinazie en ui Zo gek vind ik het niet om meerdere soorten groenten in een gerecht te hebben. Verder heel veel wokgerechten met een mix van groente. Of salades met komkommer, tomaat, paprika, etcetera. In de macaroni of spaghetti zat ook altijd heel veel groente. En zo zijn er nog wel meer ovenschotels eenpansgerechten met meerdere soorten groenten erdoor. En dan heb ik het nog niet eens over de Turkse gerechten die mijn (overigens Nederlandse) moeder regelmatig op tafel zette. Maar goed dat valt niet onder AGV natuurlijk. Ik weeg bij het koken ook niet af hoeveel gram het is. Dat doe ik in de winkel, als het niet op de verpakking van de voorgesneden groente staat.
Wij eten wel eens bv. gehaktballetjes in zelfgemaakte tomatensaus. Dat zie ik niet als groenten omdat tomaat eigenlijk fruit is.