Band tussen zus en broer

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by fairy2011, Feb 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Na een prachtige dochter, hebben wij er eind november een zoon bij gekregen.

Zelf kom ik uit een gezin met alleen maar meiden en heb dus geen idee wat ik kan verwachten van een "zus en broer band". Vooropgesteld: ik begrijp dat dit afhankelijk is van het karakter van je kids etc. Maar ik ben heel erg benieuwd naar verhalen van anderen.

Spelen je kids veel samen, hebben ze een beetje gelijke interesses? Ik logeerde bv vaak bij m'n zussen op de kamer (en andersom) in het weekend. Doen broers en zussen dit bv ook, ik heb werkelijkwaar geen idee :D.

2. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,295
    17,184
    113
    zelf heb ik alles, oudere broer en zus, en jongere broer en zusjes. Wat ik me herinner is dat ik in de basisschooltijd met allemaal goed overweg kon, met de een wat meer dan met de ander en met vlagen natuurlijk ;) Wij "logeerden" bij elkaar, mochten soms in de hangmatten in de tuin slapen (deed ik vaak met broertje), kamperen in de schuur, picknicken op zolder etc ;)

Zelf heb ik een jongen en een meisje met 1,5jaar ertussen. Ze zijn nu bijna 4 en 2,5 en spelen heel veel met elkaar. En het logeren gaat ook al beginnen als ze de kans krijgen, gisteren zat ik in bad en madam smeert em naar de kamer van dr broer :D Of het echt anders is dan broer/broer of zus/zus weet ik niet, maar hier kunnen ze vaak slecht zonder elkaar (en met elkaar ;) )

3. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn 2 oudsten zijn 5 en 6. Toen ze jonger waren waren ze onafscheidelijk, altijd leuk samen spelen en lief zijn voor elkaar. De laatste tijd is het helaas wel zo dat ze veel kibbelen en elkaar irriteren. Vooral mijn dochter van 6 voelt zichzelf vaak 'beter'. Jij bent nog jong en kan dit niet, jou lukt dat niet enz.
    Ze kunnen ook superlief met elkaar spelen hoor maar een paar minuten later is het weer bonje.
    Ik heb zelf een jonger zusje en wij gingen heel anders met elkaar om, altijd lief samen spelen.

Ben benieuwd hoe de relatie tussen hun zal zijn later

4. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Ik ben een enig meisje met een aantal broer(tjes).
    Ik had t niet anders gewild!:D Ik ben echt gek op allemaal en ik ben natuurlijk altijd hun aaaaaallerleukste en liefste zus:D

Vroeger met mn oudere broer veel ruzie gehad maar nu we allemaal inmiddels volwassen zijn kunnen we erg goed met elkaar.
    Eten ook regelmatig samen met onze gezinnen enz.

Het gaat erom dat de karakters klikken, ik geloof niet dat t zozeer te maken heeft met zussen of broers maar je moet elkaar liggen.

Ik ken ook 2 zussen die elkaar niet kunnen luchten of zien.. dusja het zegt niets.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik heb zelf twee meiden maar ik heb ook een broer. En mijn broer is een van mn beste vrienden, we spreken elkaar bijna dagelijks.:)

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb twee broertjes en met de jongste had ik wel een goede band, al deden we weinig samen. Hij is een echte knul, stoer en sterk. Ik was een meisje-meisje. Zelf heb ik enorm een zus gemist en ben dan ook blij dat mijn broertjes allebei een leuke vriendin hebben. Mijn jongste broer heeft zelfs al verkering met haar vanuit de puberteit, denk dat hij een jaar of 15 was en ze is dan ook wel echt mijn zusje geworden. Samen filmpje kijken, tutten, winkele, uiteten...

Hier is onze zoon erg lief voor zijn zusjes, speelt ook wel met ze, ze hebben een leuke band. Maar echt dingen samen ondernemen.... Of dezelfde interesses, nee absoluut niet. Als ik zie hoe de meiden zijn met elkaar, komt het gevoel van wat ik miste naar boven. Zelfde interesses, ze schelen 3 jaar, hebben hun eigen vriendinnen maar zijn ook echt wel super aan elkaar gehecht. Ookals is de band met hun broer echt heel erg goed, hij is niet de vergelijken met een zussenband.

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik heb 2 broers en we waren altijd 6 handen op1 buik. We schelen ook heel erg weinig. Mijn oudste broer is geëmigreerd, daar niet zo heel veel contact mee door de afstand, maar de andere broer woont dichtbij en wij hebben nog heel goed contact. Als er problemen zijn, komt hij altijd wel eerst naar zijn zus.

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Leuk om alle ervaringen te lezen!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik heb een zoontje van 4 en een dochtertje van 6. Het wisselt, ze kibbelen vaak, hebben sommige dagen om alles en niets ruzie, maar ze spelen ook veel samen, logeren nog wel eens op elkaars kamer etc.

10. Abrikoos

Abrikoos Lid

Jan 29, 2014
    98
    0
    6
    Ik heb een zoontje van 5 en een dochter van 3 en dat is 2 handen op 1 buik, zo leuk. Jongste gaat nog niet naar school en dan mist ze grote broer echt. Ze spelen wel heel druk, maar hebben ook héél veel lol. Regelmatig samen de slappe lach ook :D

Ik hoop dat dit zo blijft! Mijn man heeft ook een jonger zusje en zij hadden vanaf een jaar of 9 tot einde puberteit altijd ruzie :( Nu kunnen ze overigens wel héél goed met elkaar opschieten. Vooral mijn man is echt de beste grote broer die je je kunt wensen (denk ik).

Ik heb 2 broers en wij konden altijd goed samen opschieten. Beste vrienden is overdreven, maar zij en hun vriendinnen behoren wel echt tot mijn vrienden.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb nu ook een dochter en een zoontje.

Zelf heb ik 1 zus en de band is nooit geweldig geweest. Pas sinds we allebei (een) kindje(s) hebben gekregen, is het beter. Dus tussen zussen hoeft het ook niet altijd koek en ei te zijn.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Met mijn broer had ik 'altijd' ruzie en nu zijn we ook verre van close. Met mijn zusje heb ik een betere band.
    Mijn vriend heeft een heel erg goede band met zijn zusje. Maar zij hadden vroeger ook echt nooit ruzie, beetje vreemd, vind ik :p

Statistisch gezien hebben zussen geloof ik het vaakst de sterkste band, dan broer en zus, en broers het minst sterk. Maar uiteraard verschilt dit erg per gezin.

Share This Page