Hoe vaak is jouw kind wel eens gevallen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jmm, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn dochter valt nooit maar is dan ook erg voorzichtig. Wel een keer achterover van de bankleuning af, gat in het hoofd. Hoefde nog net niet gehecht!

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    euh... niet telbaar. Zelfs per dag niet.
    Ach, zolang het bij blauwe plekken blijft is het niet erg

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ontelbaar
    Mijn dochter zegt altijd geen pijn hoor en loopt weer verder

4. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Per uur? :D
    Hier twee energieke mannen die echt veel vallen, botsen etc
    Ze staan op, roepen niets aan de hand en gaan weer verder
    Mijn jongste heeft wel een tijdje gehad dat hij bij het struikelen steeds zijn teen open haalde op dezelfde plek (in de zomer, blote voetjes)
    Dat deed hem echt zeer en ben zelfs een keer met hem bij de hap geweest omdat het er toen wel heel naar uit zag
    Verder weinig nare verwondingen gelukkig
    Moet ook zeggen dat ik er zelf ook nauwelijks meer van opkijk als ze weer eens vallen en dus ook niet direkt reageer
    Als ze huilen dan is er ook echt iets aan de hand en troost ik ze natuurlijk, maar ik wacht dus eerst hun reactie af

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier ook ontelbaar.
    Ze klimmen en klauteren voortdurend. Zijn met elkaar aan het stoeien, soms echt vechten.
    Jongste zijn rechtervoet is nog steeds niet helemaal goed. Hij loopt heel erg naar binnen en bij het rennen sleept hij met zijn voet. Dus valt hij heel veel op een dag over zijn eigen voet.
    Oudste heeft bij een val zijn neus opengehaald. Moest gehecht worden in het zkh. Jongste heeft een afgebroken voortand door een val.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn middelste heel weinig, de oudste is heel vaak gevallen en ook regelmatig op de hap geweest (met hoofd tegen de tafel gevallen, arm uit de kom etc) De jongste stoot heel vaak zijn hoofd en wil overal vanaf springen wat niet altijd helemaal goed gaat haha.

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Vaak, mijn zoon struikelt nog over een kruimeltje ;)

8. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Tot een paar maanden geleden, heel veel. Ze kon ontzettend onvoorzichtig zijn. Helaas is het vorig jaar een keer zo fout gegaan, dat ze nu haar 2 voortandjes kwijt is. :( Inmiddels aan gewend, maar als ik terugdenk aan die dag..krijg er nog steeds een naar gevoel van!

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Onze oudste is nogal voorzichtig, dus die valt niet vaak. aar als ze valt, ook meteen "goed". Een keer viel ze zo hard tijdens het rennen dat ze vol op haar gezicht viel en over de kop sloeg. Haar voortandjes hebben maanden los gezeten en lang zeer gedaan. Maar dat is helemaal goed gekomen gelukkig.

De jongste is een ander verhaal. Die is zo maf met klimmen en dergelijke dat ze al duizend keer is gevallen. Maar vaak kleine valletjes, zonder nare gevolgen. Gelukkig.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Oudste valt hee weinig, 2x een geschaafd knie'tje denk ik en als dreumes klom ze al in de kattenkrabpaal en dat ging altijd goed etc. Ze is denk ik 1x flink van de bank gevallen en 2-3x uit bed. Zoon daarentegen die viel al met 4 maanden steeds van mn bed af, klimt overal op en valt dan, glijd uit en valt achterover, valt met zn hoofd op de hoek van de tafel, klimt in de boekenkast... Die is van afdeling rampen...

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier drie jongens en die vallen ontzettend vaak. Ze doen dan ook meestal zo wild.

Bij de oudste had het overigens een oorzaak, die had een probleem met zijn rug/nekwervels en bekken, waardoor zijn motoriek bijzonder slecht was. Sinds hij daarvoor onder behandeling is gaat het een stuk beter. Maar alle valpartijen door wild gespring en geren blijven wel. En de baby kan net lopen, maar die struikelt ook nog over elk stofje, dus die ligt ook voortdurend op zijn snufferd. Ze zitten hier in elk geval altijd onder de blauwe plekken, schaafwonden en schrammen....

12. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Een uur geleden :)
    Ik lach wel, maar ben niet blij...
    In de tuin aan het spelen en zeuren, zeuren, zeuren! Van de glijbaan af willen. Ik ben er eigenlijk niet echt enthousiast over maar oke dan, ik dat ding helemaal schoongemaakt,en toch zit er nog best wat van die groene troep op de treden enzo.
    'Pas je wel op? Het is nog best glad!'
    Het ging tien keer goed en toen toch van de treden afgegleden.
    Behoorlijk hoog en hard.
    Tja....gelukkig niets ernstigs, maar sla mezelf dan wel even voor mijn hoofd dat ik haar toch heb laten gaan.
    De tranen liepen nog over haar wangen en ze klom er weer op. 'Kijk mama, ik kan het wel!!'
    :)

13. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    mijn twee oudsten hebben een motorische achterstand en vallen eigenlijk dagelijks wel een keer ook al zijn ze 5 en 6 jaar oud. Dochter valt weinig, die heeft een heel goede balans.

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ehhh ze ligt soms vaker op de grond dan dat ze rechtop staat. Gelukkig kan ik het tot nog toe altijd oplossen met wonderkusjes :p

Deel Deze Pagina