Welk eten mee naar basisschool?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sara1976, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Onze dochter gaat over een paar weekjes voor het eerst naar school.
    Ze is ons oudste kind, dus alles is nieuw. Nu vertelde de juf tijdens een info-avond dat we een beker drinken mee moeten geven en iets te eten voor rond 10.00 uur? Wat geef je dan mee? Thuis drinkt ze meestal chocolademelk of ranja. En 's ochtends vaak iets van fruit of een blokje kaas, of droge cracker. Zijn dit normale dingen om mee te geven? Denk zelf nog aan misschien een komkommer of liga ofzo? Maar geen idee of dit wordt verwacht?
    En wordt het geen gesmeer uit zo'n drinkbeker? Thuis krijgt ze meestal drinken in een beker met een rietje of een pakje drinken.

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Pakje drinken kan ook hoor! En wat eten betreft: fruit! Appel in stukjes, banaan kunnen ze vaak zelf pellen, mandarijntje in stukjes, druifjes etc.
    In principe kan een liga ook maar scholen geven de voorkeur aan fruit, logisch ook.

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik zou idd gaan voor iets van fruit!

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hier mogen pakjes drinken dus niet.

hier een beker met taxi en meestal een boterham,
    of een appel mee naar school.

5. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ik geef altijd een beker drinken (ranja)en fruit mee...Maar liga kan ook prima...

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier mogen pakjes drinken ook liever niet. En fruit heeft zeker de voorkeur boven koekjes etc.

7. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Gewoon even aan de juf vragen wat de kinderen zoal meenemen naar school.
    Bij ons nemen de kinderen van alles mee: pakjes, bekers, flesjes met een draaidop (bv yogho, melk, siroop, sap, chocomel enz), koeken zoals liga, rauwkost en natuurlijk fruit.
    Geef vooral niet te veel mee. Dan is je kind zo lang bezig, terwijl het maar een tussendoortje is natuurlijk. Dus geen fruit en een koek en drinken.
    Ik heb 9 jaar kleuters gehad en voorgesneden fruit uit een trommeltje en een beker/pakje drinken is het makkelijkst.
    Nog een tip: laat weten aan je kind wat er in de tas zit. Sommige kinderen maken hun bakje open en beginnen meteen te roepen: dat lust ik niet!
    Veel succes!

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik geef die van mij altijd 1 boterham en 1 stuk fruit mee en een pakje drinken.
    Omdat ze ook overblijven krijgen ze nog wel meer mee haha

9. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Als ze niet overblijven lijkt mij pakje drinken, liga en of fruit en misschien een boterham wel goed.Tenminste zover ik me kan herinneren kreeg ik dat ook altijd mee :p

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    zou met name voor het eten even goed navragen wat wel en niet mag, de jongste van mijn oppas mocht geen koek mee, alleen brood of fruit. en die m....renn..kers vinden ontbijtkoek koek. maar als ze een plak ontbijtkoek op een boterham deed mocht het wel :confused:

Deel Deze Pagina