Hier ook wel veel ziek geweest, maar meestal was het een flinke verkoudheid waar dan eerst 3 dagen koorts aan vooraf gingen en dit vorige winter ongeveer elke 4-6 weken. Met 10 maanden heeft hij een flinke buikgriep gehad en een week bijna niet gegeten/ gedronken. In september (15maanden) is hij echt goed ziek geweest van wat uiteindelijk de 6e ziekte bleek, 3 dagen koorts boven de 40 graden. Verder krijgt hij na z'n inentingen ook altijd 1-2 dagen koorts, dus dat kwam er ook nog regelmatig tussendoor. Het is nu gelukkig alweer een poosje rustig, hij is in het najaar in 5 weken tijd 3x ziek geweest, 1x van inentingen, daarna 6e ziekte en vlak daar achteraan nog weer koorts met een flinke verkoudheid. Sinds begin november blijft het gelukkig bij af en toe een snotneus.
Oudste is nooit naar het kdv geweest wel van af twee peuterspeelzaal. hij was wel regelmatig ziek maar zijn zusje. Ze ging met 15 maanden naar het kdv en van af dat moment ook vaker ziek. Nu is ze minder ziek gelukkig wel af en toe.
Wat een verschillen allemaal!! Hier was het nog een paar dagen hopeloos. Terwijl we nog met een ab kuur bezig waren voor oorontsteking... weer 40.5 koorts en uiteindelijk in het ziekenhuis bij de ka beland. Bleek hand voet mond ziekte en de 6de ziekte samen. Gelukkig ging ze met wat extra pijn bestrijding ( in de oren, in haar mond en extra zetpil per dag)weer drinken en mocht weer mee naar huis. Nu zit ze nog onder de bultjes en uitslag en schimmel infectie in der luier. Maar lijkt weer een stuk beter. Was me het weekendje wel!! Op advies van de ka nu maar een paar weken uit de buurt van andere kinderen houden en volwassenen die snotterig of ziek zijn zodat ze even de kans krijgt echt te herstellen voordat ze het volgende al weer op pikt. Dan zou ze dat ook weer wat beter aan kunnen. Hopelijk krijgen wij dan ook even een beetje rust, want ze is hier een week goed ziek (hoge koorts, niet meer spelen alleen huilen en bij papa of mama hangen) een weekje herstellende, een paar dagen echt goed in orde en weer goed ziek.. al vanaf oktober.
Mijn zoontje is pas 1 keer ziek geweest vorige maand met hoge koorts, bleek wel de 6e ziekte te zijn. Hij zit dan niet op een kdv
Oh constant. Volgens mijn dokter is dit de eerste twee jaar normaal. Meerdere oorontstekingen gehad, koortstuip, longontsteking, middenoorontsteking, buikgriep, 6e ziekte en elke verkoudheid pakt hij op. Supergezellig haha. dit is begonnen vanaf dat hij 4 maanden was en ik weer ging werken en hij naar het KDV etc ging.. Alhoewel hij daarvoor ook veel ziek was maar niet verkouden.
Onze uk is (afkloppen) nog weinig ziek geweest, paar keer verkouden en 1 keer verhoging en 1 keer koorts en de 5 de ziekte Wij gaan wel elke week naar dreumes zwemmen en bijeenkomst met een groep kindjes waar we een boek lezen en zingen. Hij gaat niet naar de opvang. De dochters van mijn vriendin gaan van kleins af aan naar de opvang en zijn veel ziek zelfs met opname aan toe.
Ons dochtertje is nu bijna 7 maanden en voor de eerste keer een beetje ziekjes. Ze heeft een flinke verkoudheid, hoest, niest, snottert en heeft wat verhoging. Hiervoor nog niet een keer ziek geweest.
Hier 2 kids gaan naar de crèche maar pikken lang niet alles mee merk ik, tot mijn eigen verbazing! Weleens verkouden of snotneus maar echt ziek niet vaak.
Tot nu toe nog geluk gehad met mijn dochter. Ze is nu 14 maanden maar is pas 3 keer echt ziek geweest. 1x een week buikgriep gehad en de andere keren grieperig, koorts, weinig eten etc. Dit duurde ook dan wel een dag of 4. Verder alleen vaak verkouden, vooral neusverkouden.
Sinds sept om de 4 weke koorts maar verder weinig aan de hand alleen slecht eten drinken en licht verkouden... Hoge koorts nu dag 6 elke dag huisarts kunne niks doen of vinden kinderarts ook niet kno ook geweest worden er gek van!
Hier 3 kdv kindjes. Ze zijn wel vaak verkouden, maar eigenlijk zelden ziek. Denk 1 keer per jaar een griepje en de oudste 1 keer waterpokken.