Hoe vaak is jullie man weg?

Discussion in 'De lounge' started by Chocoladekoekje, Jun 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Gisteren hebben mijn man en ik vrij harde woorden gehad over het feit dat hij naar vrienden wilde. Eerst vroeg hij of ik mee ging (ik toegestemd), zegt hij daarna dat ik dan wel een boek mee moet nemen, want hij gaat daar gamen :S

Nu was ik daar echt pissig over, aangezien hij dinsdagavond en woensdagavond ook al altijd weg is (muziekvereniging). Komt het regelmatig voor dat hij zaterdag een concert oid heeft of een extra repetitie. De vrijdagavond gaat op aan boodschappen doen (hij is altijd pas om 19u thuis, dan eten, dus na de boodschappen is de avond al om). Zaterdagavond hebben we 9 van de 10 keer een verjaardag oid en overdag zijn we ook altijd druk bij/voor/met andere mensen.
    Daar komt nog eens bij dat ik me steeds moet aanpassen als ik een keer weg wil (dus dat ik het op een avond plan als hij er ook niet is), anders zien we elkaar steeds pas 's avonds in bed..

Afgelopen week ook een hele drukke en hectische week gehad. Mijn overgrootoma is overleden, dus donderdag begrafenis, maandagavond condoleance en woensdagavond (dat ze nog leefde) afscheid genomen. Verder ging alles natuurlijk gewoon door, dus ik wilde hem nu wel eens gewoon een avondje zien, spreken en gewoon lekker samen zijn.

Het komt natuurlijk ook regelmatig voor dat we 's avonds samen weg gaan, gewoon ergens op de koffie ofzo. Dat vind ik dan nog niet heel erg (als het een klein beetje met mate is), omdat je dat toch bij elkaar bent en elkaar kan spreken. Maar ik heb er wel veel behoefte aan om regelmatig even een avond voor ons samen te hebben. Dat we samen kunnen praten en leuke dingen kunnen doen.

Vinden jullie dat ik gelijk heb, of ben ik misschien een beetje te bezitterig wat dat betreft? En hoe vaak zijn jullie mannen ongeveer weg?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn man is erg veel weg, dus aan mij heb je niet zoveel haha.. ben het ook wel gewend eigenlijk.

Hij is erg druk met zijn eigen werkzaamheden, zijn baan, sociale contacten, helpen bij vrienden etc..

Denk dat we 1 a 2 avonden in de week echt samen op de bank zitten, samen weggaan doen we sporadisch (dat mag van mij dan wel weer een stuk meer, boodschappen etc doen we nooit samen, uitjes als uit eten gaan met dochter of iets denk ik 3 keer per jaar).

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,031
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is door zijn werk alleen in de weekenden thuis.
    En de weekenden zijn ook echt van ons samen.
    Het komt maar sporadisch voor dat we niet iets samen doen in het weekend.

Als ik jou was zou ik met je vriend afspreken dat hij in iedergeval een bepaald aantal avonden in de week vrij houdt.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Lastig, mijn man heeft jaren 5 avonden in de week gesport. vond ik nooit een probleem maar nu we een kind hebben wel. Dus uiteindelijk heeft hij zo'n hele installatie gekocht voor thuis, (gelukkig hebben we daar de ruimte voor, zo'n ding in mn huiskamer of slaapkamer moet ik niet aan denken, dan maar 5 avonden weg :D ) en sport hij nu nog meer, maar dan thuis. Mn dochter hobbelt dan lekker bij hem rond, en kan ik ook is een avondje lekker niksen :)

Ik vind niet dat je te bezitterig bent, het lijkt me logisch dat je je man wel eens wilt zien!

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Het is niet herkenbaar maar snap je gevoel wel. Ik zou het ook niet leuk vinden, Je moet het ook samen leuk kunnen hebben.

Misschien afspreken dat 1 avond in de week jullie avondje is, lekker een film huren, wat hapjes maken..;)

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Mijn man werkt in ploegen dienst,dus of hij is sávonds laat thuis of hij ligt soms om half 9 al in bed. Dus veel avonden zijn we niet echt samen. Daarbij sport hij 3x in de week overdag. Zelf sport ik 2 avonden in de week. Vrijdag avond als hij vrij is gaat hij meestal naar vrienden. En als het mooi weer is wil hij graag motor rijden. Dus vaak een avond samen zijn hebben wij ook niet.

Daarin tegen heeft hij vaak door de weeks vrij inplaats de gewone weekenden. En ik ben ook 2 dagen in de week vrij. Vaak zijn we die dagen wel samen, ene keer in de ochtend andere keer in middag.

7. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Mijn man is eigenlijk nooit alleen weg. Wij doen alles samen. Het enige wat we eigenlijk apart hebben is onze baan. Alles samen doen vinden we heerlijk.
    Terwijl sommige er niet aan moeten denken. ;)
    Maar goed zal wel weer een extreme hierin zijn. Vind dus voor jou bijv 1 dag in de week echt een must. Misschien kun je gewoon een vaste avond afspreken?

8. Slaapgebrek

Slaapgebrek Actief lid

Jun 23, 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, ik zeur al tegen mijn man als hij een avondje thuis gaat werken op de laptop. Boodschappen doen we altijd samen. In het weekend gaan we altijd samen weg. 's Avonds zijn we altijd samen. Ik denk dat we hooguit 2 x per maand iets alleen doen. Hij wil nooit alleen weg en ik ook niet. Samen is wel gezelliger. Maar als ik jouw situatie zo lees dan zou ik dat dus heel erg vinden.

9. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

Apr 29, 2010
    713
    1
    16
    Mijn man en ik zijn ook altijd samen en doen ook alles samen. Heel zelden doen we een keer iets alleen maar dat is ook prima!

Kan me best voorstellen dat het rot is als iemand zoveel weg is, kijk iedereen heeft recht op een eigen ding maar je kan het ook overdrijven waardoor jij nu zoveel alleen bent. De een kan er denk ik dan ook beter tegen als een ander....

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja moet ook zeggen dat ik het ook wel heel fijn vind om 'alleen' te zijn. Soms baal ik natuurlijk ook weleens, maar geniet ook van mijn avondjes alleen waarin ik lekker kan forummen, rommelen etc.

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Film kijken kan hij wel ja, maar naar mijn idee te veel :p Als hij thuis komt, gaat tijdens het eten de tv al aan en als ik er niets van zeg, de hele avond niet meer uit.. Gaat mij dus echt om lekker iets samen te doen. Een spelletje, lekker wandelen (we wonen aan de Rijn, dus is echt prachtig), zodat we er echt aan toe komen om te kletsen.

Zo ben ik dus ook, maar hij echt niet :p Hij is (ook voor ons trouwen) altijd druk, doet ontzettend veel voor een ander buiten zijn werk om. Ik werk alleen de ochtenden, dus de middagen heb ik voor mezelf (en anderen) en snap natuurlijk dat het bij hem anders is. Daarnaast is het een ontzettend sociaal mens én een adhd'er, dus ik moet hem wat dat betreft regelmatig afremmen om hem ook nog eens te zien. Als hij zo druk met anderen is en mij als het ware vergeet, voel ik me afgewezen door hem (ook al weet ik dat hij dat niet doet).

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier precies hetzelfde als 2 voorgaande posters.... Wij doen bijna altijd alles samen...

13. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Wij hebben een eigen bedrijf, mijn man is ongeveer 4 avonden per week weg en alle zaterdagen ook aan het werk (dus 6 dagen/week + 4 avonden). Verder gaat hij niet weg om met vrienden iets te doen of voor zichzelf, de tijd dat hij vrij is, is hij thuis of we doen iets samen met het gezin.
    Niet dat hij het niet mag hoor, hij heeft er zelf geen behoefte aan en ik ook niet trouwens.
    Als hij zovaak voor zichzelf wegging zou ik er wel wat van zeggen, je hebt tenslotte samen een relatie en niet met je vrienden.

14. danip

danip Niet meer actief

Mijn man werkt 's avonds en weekends. Wij zien elkaar gemiddeld dus 1 of 2 avonden in de week, en dan 2 dagdelen in het weekend (ochtend of avond) Ik baal daar soms ook heel erg van. En dat komt vooral omdat de avonden die we elkaar zien vaak verjaardagen zijn, of met vrienden weg of of of... er is altijd wel wat. Dus ik begrijp je heel goed. Zo nu en dan wil je eens echt samen zijn, en als dat niet gebeurt dan is dat zo frustrerend! Snap het helemaal!

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik vind het ALTIJD goed dat mijn man zijn dingen heeft, dus ook als hij trainen heeft, iets met de mannen, en andere dingen.
    Maar daar tegenover staat dan wel dat als we samen wat doen het ook echt samen is (dus naar vrienden en dan niet gamen maar gezellig doen) ik zou daar nooit met een boek gaan zitten.
    En in de periodes dat mijn oma en opa overleden zijn heeft hij ook gewoon een keer een training afgezegd, en is bij mij gebleven.

Ik vind dit heel erg normaal, als ik naar vrienden in zijn groep kijk "mag" hij echt behoorlijk veel voor zichzelf doen, dus tsja ik moet zeggen dat ik jouw mening deel in dit geval.
    Op dit moment had jouw man best wel even gezellig visite kunnen doen, ipv dat kinderachtige gegame (ja ik heb er niets mee ;)) en gewoon even samen wat tijd hebben om te praten, knuffelen, steunen what ever.
    Maar bij sommige mannen zie je juist dat hoeveel vrijheid je ze geeft, hoe minder snel ze toe zullen geven als er eens bij wijze van uitzondering iets op een andere manier moet.

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ben blij dat ik niet de enige ben die dat graag wil!

Denk dat het ook wel meespeelt dat ik hier net een half jaar woon (nadat we getrouwd zijn) en nog niet veel mensen ken. Ik werk een paar ochtenden in de week, ga wel regelmatig een bakkie halen bij mijn schoonouders of schoonzussen en pas op hun kinderen. Vrienden zijn vaak aan het werk overdag, dus verder ben ik vrij alleen. Maar mocht ik wel veel bij vrienden zijn, zullen zij nooit een vervanging voor mijn man zijn!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Mijn man is gemiddeld 3 weken per maand weg voor z'n werk.
    Aan het weekend heb ik wel eissen gesteld. Hij heeft z'n leiding bij de F-pupillen opgezegd zodat de zaterdag voor ons samen is.
    En hij is zelf ook lager gaan voetballen zodat hij zondagsmiddags ook vrij is.

Verder heb ik er niet zo'n problemen mee als hij een x naar vrienden gaat.
    Ik wil er zelf ook wel eens een avondje uit dus daarover zitten we op 1 lijn.

18. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mijn man heeft wisseldiensten en dus vaak weg.
    Als hij vrij is moet ik werken omdat het gewoon door de weeks is.
    2 weekenden in de maand moet hij werken.
    Komend weekend is hij vrij en gaat hij vanaf vrijdag t/m zondag naar belgie met vrienden.
    In de avonden als hij niet sport zijn we samen, de weekenden zijn we altijd wel weg/ vaak samen weg.
    Zie de mijne dus ook niet zo gek vaak haha.

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    3 weken per maand? :$ Respect dat je dat kan volhouden zeg! Het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde is dan;)

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Mijn man is vrij veel weg maar goed hij is ook vrachtwagenchauffeur...
    En als hij s'avonds of in het weekend thuis is dan is hij vaak enorm druk met klussen etc. Ik moet echt zeuren om eens iets met zijn 3tjes te gaan doen ;)
    maar ach ik ben het inmiddels gewend....

Share This Page