Hoe vaak is jullie man weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoladekoekje, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man zie ik de laatste tijd eigenlijk ook alleen maar in bed.
    Hij is overdag op co-schappen en in de avond werkt ie meestal.
    Soms na het werk wil hij ook nog eens ontspannen wat ik overigens begrijp en gaat ie even wat drinken met vrienden, dit is vaak naar 23uur en dan slaap ik toch altijd al.

Tja vind het vervelend, maar ga er echt niet over zeuren of ruzie over maken.
    Soms heeft ie een weekend vrij en dan heeft ie alle tijd voor ons, daar genieten we extra van.

2. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Mijn vriend is ook heel vaak van huis ivm werk. Hij maakt zeker 45 uur pw op kantoor en is daarna ook nog zeker 3 avonden per week van huis ivm afspraken. Hij is dan vaak niet voor 23.00 thuis.

In het weekend heeft hij dan ook nog zo zijn hobby's waar hij zich lekker mee uit kan leven.

Ik ben niet anders gewend en zou hem ook geen 7dgn per week s'avonds thuis willen hebben :) Ik heb zelf ook een intensieve hobby waar ik veel tijd mee kwijt ben. (eigen paard)

Als de kleine er straks is zullen er absoluut dingen moeten veranderen, hier hebben we het ook al regelmatig over. Voor ons tween was ons leven op deze manier echter nooit een probleem.

3. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    mijn vriend is de hele week van huis en soms ook in het weekend hij is internationaal

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn vriend gaat nooit alleen weg, dat wil hij persé niet. hij zegt ik werk en ben al de hele dag van huis ben blij als ik weer thuis ben eindelijk. ik ga weleens heel even alleen weg. ik wordt soms gek van dat op elkaar geplakt zitten. maar ben nooit s'avonds weg daar hou ik niet van.

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Mijn man is agrariër dus altijd thuis aan het werk, wij zien elkaar dus heel veel en straks als ik stop met buitenshuis werken word dat alleen maar meer, ik denk dat ik dan blij ben als hij een avondje weg gaat:D

6. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

mijn man is savonds eigenlijk altijd gewoon thuis. Hij gaat soms met een vriend naar de bios of in het weekend vrienden helpen met dingen. Verder doen we zoveel mogelijk samen.

Ik zou het ook niet fijn vinden als hij elke dag op stap zou gaan, dus misschien is het inderdaad een idee om een tussenweg te zoeken. Een aantal avonden per week gewoon thuis zijn voor jou en de andere mag hij volplannen ( bij wijze van )

Ik vind eigenlijk tijd voor je gezin erg belangrijk ( met of zonder kinderen ) en als je overdag al aan het werk bent meot je hier savonds dus wat mee doen. Betekent overigens niet dat wij altijd met z`n 2tjes zijn. Dit kan ook met vrienden om je heen in mijn ogen.

Liefs

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Heb je dat echt van hem geeist dat hij zou stoppen met het leiding geven en dat hij lager is gaan voetballen of was dat meer zijn eigen initiatief.

snap best dat 3 weken pm veel is maar kan me voorstellen dat het voor je man het ook wel heel prettig moet zijn om iets van eigen ontspanning te hebben. en dat het gaat vreten als je van je vrouw moet stoppen met iets wat je eigenlijk wel heel leuk vind.
    uit je verhaal maak ik op hij de weekenden gewoon thuis is, 3 weken doordeweeks overdag en de nachten niet, maar daarna weer 1 hele week gewoon thuis, klopt dat?

Mijn man is zelfstandig ondernemer en is daardoor veel van huis. Gaat `s ochtends rond 6.30 van huis en komt gemiddeld rond 19.00 thuis. daarbij werkt hij de zaterdag ook. De zondag is hij thuis, maar moet dan vaak nog wat kleine dingetjes regelen voor zijn werk, boekhouding doen of in huis rommelen. Het is geen stilzitter;). De kleine momentjes dat hij niks te doen heeft besteedt hij het ons. Spelen met de meiden, samen bankhangen en kletsen of samen als gezin weg of met zijn tweetjes. Tussendoor gaat hij ook nog vaak even langs bij vrienden of bij zijn familie, maar als het een hele drukke week is geweest dan heeft hij daar geen zin in of doet het op zondag en neemt dan de meiden mee zodat ik lekker even voor mezelf heb.
    Heerlijk zo! Veel tijd voor mezelf en voor mijn vriendinnen en daarbij blijft onze relatie ook goed want we hebben helemaal geen tijd om ruzie te maken.:D We wij zijn er beide niet het type naar om continu op elkaar lip te zitten.

8. Writer

Writer Niet meer actief

mij man is er 6 dagen/avond per week niet , maar dat omdat hij moet werken , , als hij thuis is , dan wil hij ook graag thuis blijven , hij heeft niet super sociaal leven en als hij eens vrij is dan wil hij graag bankhangen ;)vind het ook niet altijd leuk ,zou graag af en toe ergens heen willen maar ja hij is zo moe

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.214
    113
    Home
    mijn man en ik werken allebei onregelmatig en weekend diensten dus soms kom ik thuis en gaat hij weg. verder nog naar vrienden en soms anderen helpen met klussen of we gaan samen, maar ook vinden we nog tijd om dingen samen te doen.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Poeh, dit is wel iets om serieus te bespreken hoor. Zoiets kan echt funest zijn voor je relatie (op langer termijn). Helemaal als er ook nog kindjes gaan komen. Veel mannen zeg wel 'dat zie ik dan wel, komt wel goed' maar meestal sluipt het er weer in dat hij zijn gang gaat en jij thuis zit met de kids.
    Het is heel normaal om elkaar wensen en verwachtingen te bespreken als een van de twee ergens last van heeft. Dat hoort ook zo in een gelijkwaardige relatie. Het is niet de bedoeling dat jij je wegcijfert en doodongelukkig wordt en ook niet dat hij met een chagrijnig hoofd thuis blijft om van jouw gezeur af te zijn. Dus in gesprek! En ga geen verwijten maken, hou het bij jezelf. (klinkt lekker zweverig he:p)

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn vriend is elke dinsdagavond weg (ook muziek ;)) En ik moet elke donderdag werken. Ik heb er in het begin wel moeite mee gehad, maar wij spreken vaak doordeweeks niet veel andere dingen af, waardoor we lekker vaak een filmpje huren oid :D En die dinsdag is nu van mij! Lekker ontspanavondje.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Die 3 weken is gemiddeld.
    Hij is de afgelopen 5 weken achter elkaar van zondagavond tot vrijdagmiddag van huis geweest.

Het lager gaan voetballen heeft hij zelf besloten, maar de pupillen leiding heb ik geeist.
    Het eiste de zaterdag tot 13:00 op en om 13:00 gaat de kleine man naar bed tot ong. 16:00....Weg zaterdag.
    De zondag was hij soms van half 8 tot 3 uur smiddags weg...

Hij wil perse de buitendienst in na jaren in de werkplaats van 8-5 dan vind ik dat ik mag verwachten dat hij andere dingen opgeeft om tijd met zn gezin door te brengen...Want anders hadden we net zo goed uit elkaar kunnen gaan...Voor 12 wakkere uurtjes samen doe ik het niet.En al helemaal niet met een kind dat z'n vader mist.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij gaan nooit apart weg van elkaar dus als vriendlief niet hoeft te werken sávonds zijn we gewoon samen.

14. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nou die van mij werkt 6 dagen in de week ik zit in de kraamzorg dus ik werk 8 dagen achter elkaar ik ben meestal maar 1 weekend in de maand vrij en dan proberen we samen leuke dingen te plannen maar nu moet ik dit weekend werken en wij zijn lid van een club en dat is deze vrijdag t/m zondag nou dan gaat ie lekker alleen daar slapen in een tent enzo ja hij hoeft niet voor mij thuis te blijven ik heb dit werk gekozen,nu is ie weg tot laat morgen gaat ie met een vriend ergens wat drinken en eten,donderdag thuis en vrijdag t/m zondag weg.

als hij dat niet heeft is hij vaak aan het werk aan autos op zn eigen werkplekkie.

ja ik ben t wel gewend ik vermaak mezelf ook best

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier is het weekend voor ons hoor. verjaardagen en visities doen we zelden. en als die er zijn dan samen. nu doe ik wel zelf de boodschappen ed daar ben ik hem neit bij nodig. duurt te lang of ik vergeet de heflt. dus hij gaat lekker thuis aan de klus. zondags is dus echt voor het gezin en we gaan dan ook haast nooit op visite omdat d vrienden en fam allemaal verweg wonen (oftewl wij zijn verweg verhuisd) en als je dan zondagsavodns pas thuiskomt en de volgende ochtend weer vroeg naar het werk das niet fijn.

dus nee je zeurt niet. je vent is gewoon echt veel weg als je het mij vraagt.

16. mamavan3meiden

mamavan3meiden Niet meer actief

Ik ben wel getrouwd, maar voel mij vaak een alleenstaande moeder van 3 kids......:(.
    Mijn man heeft een eigen bedrijf, werkt minimaal 6 dagen in de week (vaak de zondag ook nog kantoorwerk) en heeft ook minimaal 4 avonden, de laatste tijd meestal 5, afspraken staan bij klanten.
    Dus tijd voor een sociaal leven heeft hij/hebben we niet, want we zien elkaar al bijna nooit. Tel daar 3 opgroeiende kinderen bij op en het feit dat ik nog 20 uur erbij werk (wat ik overigens heerlijk vind...) is het plaatje compleet.

Ook wij hebben er de laatste tijd woorden om (tenminste als we de tijd vinden om ruzie te maken.... want ik lig meestal al in bed als hij thuiskomt en ik slaap nog als hij alweer weg gaat) want het loopt de spuigaten uit.
    Zijn bedrijf gaat helaas volgens zijn idee voor alles, want er moet tenslotte toch brood op de plank komen...8)

Ik verlang heel erg naar een aantal jaren geleden toen we allebei 4 dagen werkten, allebei 1 avond in de week iets voor onszelf gingen doen en de tijd die we dan nog vrij hadden aan elkaar/de meiden spendeerden. Die tijd zal wel niet meer terugkomen denk ik.....

Nu heeft ie ook nog het plan opgevat om weer te gaan wielrennen (heeft ie ooit gedaan op vrij hoog niveau). Heb hem al gevraagd wanneer hij dan wil gaan trainen: midden in de nacht???:(

Nou ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen met de meiden zodat die er niet zoveel last van hebben, maar zo langzamerhand ben ik het wel een beetje zat :(.

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn man werkt 28 uur per week... buiten dat is hij eigenlijk nooit weg... tenminste nu niet... er is zomerstop bij voetbal.. dat vergeet ik even haha,...

als er weer voetbal is ... dan is hij op de dinsdag 2,5 weg, op de donderdag 1,5 a 2 uurtjes en op de zondag 5 uurtjes.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik snap je gevoel wel maar ja, ik denk dan altijd, je bent niet elkaars bezit en als het niet uit iemand zelf komt moet je diegene dan dwingen?

MIjn man werkt in de horeca en gaat daarnaast ook nog regelmatig weg met vrienden. Het is wel een stuk minder geworden nu we een kind hebben. Als ik hem niet meer veel zou zien zou ik het er met hem over hebben maar niet boos worden.

Ik wil wel altijd dat mijn man overlegt want als ik een keer weg wil moet dat ook kunnen.

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wij doen alles gezellig samen.. zijn vrienden zijn mijn vrienden en anders om ook..

het komt wel eens voor dat hij een avondje weg is maar dat komt niet vaak voor.
    we hebben het altijd reuze gezellig met zijn 2en

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De 'mijne' gaat in ieder geval 2 keer per week sporten en daarna blijft hij altijd nog hangen in de kroeg. Verder is hij één avond in de week weg omdat hij aan het bijklussen is.

Deel Deze Pagina