Hoe vaak is jullie man weg?

Discussion in 'De lounge' started by Chocoladekoekje, Jun 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ben ik met je eens, vraag me dan ook af of die personen bijvoorbeeld geen vriendinnen hebben ofzo? Ik bedoel, ik vind het ook fijn dat ik mijn vriendinnen kan zien. En mijn man wil ook graag zijn vrienden zien. Maar je leest toch geregelt dat man en vrouw altijd samen zijn. Zijn weken dat ik dat lekker vind maar heb ook echt wel mijn eigen ding nodig

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mijn vriend (nog 2 weken en dan man) heeft een baan als manager in de beveiliging en is daarvoor onregelmatig weg. En heeft daarnaast een eigen bedrijf. Hij is iedere woensdag en om het weekend vrij.

Een week ziet er bijvoorbeeld zo uit:
    Maandag: 14.00 tot 22.oo uur hij werken, ik vrij
    dinsdag : 14.00 uur tot 22.00 uur werken, ik werken tot 16.30 uur
    woensdag: hij vrij, ik werken tot 16.30 uur
    donderdag: hij werken van 06.00 tot 14.00 uur, ik vrij
    vrijdag: hij werken van 06.00 tot 14.00 uur, daarna klanten rijden voor eigen bedrijf. en ik werken tot 16.30 uur.
    Ene weekend vrij, andere werken.

Daarnaast is hij nog veel bezig met contacten met klanten aan de telefoon waardoor hij dan ook niet echt (van mij) is.

Hij werkt ongeveer 60 uur per week, inc onregelmatige diensten
    Ik werk 24 uur.

We zien elkaar niet zoveel als we zouden willen, maar aan de andere kant, we zijn iets aan het opbouwen met als doel, dat hij straks zijn vaste baan kan opzeggen.

3. Female

Female Niet meer actief

Aan mij heb je ook niet zoveel, mijn man werkt nu ongeveer 80 uur per week... ;)
    Dus maw, ik zou me verwend voelen als ik hem zoals jij 2 a 3 avonden zou zien ;)
    Maar onze situatie is nu wel ietwat idioot natuurlijk :D dus niet echt een goede vergelijking.

4. Female

Female Niet meer actief

Hier iets minder dan 90 uur (al scheelt het niet veel ;)) maar verder ben ik het helemaal met je eens, hier gaat het precies hetzelfde.
    (ben het vooral eens met je mening over quality-time. 90 uur is veel ja, maar ieder uur is meegenomen en daar geniet je wel dubbel van. Als je basis goed en sterk is kan je het samen goed aan.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mijn man is bijna nooit weg, alleen voor zijn werk. Grotendeels werkt mijn aan huis. verder doen we veel samen, ook de boodschappen en alle verjaardagen samen. :) ben ik heel blij mee.

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ja als we dan OOK nog hobbies en sporten ofzo savonds moesten uitvoeren dan konden we net zo goed niet getrouwd zijn, ik noem mezelf vaak al parttime single.. we hebben ook rustigere tijden hoor en hij kan met de vorst hele weken thuiszitten kijk en dan gaan we wel eens weg in het weekend, alhoewel we dan gezamenlijke vrienden hebben en samen alsnog gaan :D

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

voor 6 jaar geleden zat ik in het hele ratteplan (ziekenhuis) , en wouden ze mij zelfs door sturen naar een psych, in die 6 jaar ben ik heel wat vrienden verloren omdat ze mij niet meer geloofden dat ik echt ziek was, na 6 jaar werd er eindelijk een diagnose gesteld, doordat ik opeens niet meer kon lopen,niet meer kon zelf kon douchen of aankleden, kon zelfs mijn vingers niet meer bewegen,
    mijn ziekte was op zijn hoogte punt, en daardoor te vinden in het bloed,maar tijdens die 6 jaar zijn veel "vrienden"afgehaakt,
    ze geloofden mij niet.... er is er 1 gebleven, en die is er nog steeds

oke eigenlijk zijn er 2 gebleven... ook manlief koos bij me te blijven, hij nam de zorg over mij op zich, buiten zijn werk om hielp hij me met alles, en dan ook echt alles... tot mijn ziekte weer rustiger werd,

tijdens dat jaar...is hij zijn vrienden verloren door mijn ziekte,
    ze vonden dat hij mij verkoos boven hen, ik stelde mij aan, etc etc,
    toen het weer wat beter ging met mij kon ik mee naar bijv verjaardagen van vrienden van hem,maar die wouden mij niet, en dat hebben ze ook gezegd, dus toen heeft manlief gezegd: of ons samen, of geen van beiden.... nou je raad het al... ze kozen dan maar geen van beiden, want hoe kon hij nu een echte vriend zijn.

nu hebben manlief en ik samen een leven opgebouwd, en we zijn gelukkig op deze manier, we hebben sinds zoonlief geboren is gezamelijk "vrienden"opgebouwd... ook koppels met kind(eren)

dus dat kan ook nog... gezamelijke vrienden,
    de vrouwen gaan bijv binnen lekker filmpje oid kijken en de mannen doen buiten heerlijk een biertje, en af en toe bij elkaar komen zitten,
    zo ben je alleen ... maar toch samen,

8. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Lijkt wel de werkweek van mijn man hahaha.
    Ook wisseldiensten in de beveiliging.
    Dan weer dag diensten, dan weer avond, dan weer weekend, extra diensten pff hahaha het komt soms zelfs voor dat we elkaar maar 2 avonden in de week zien.
    De tijden die we samen vrij zijn besteden we wel altijd gezellig samen, dan laat ik het huishouden ook even het huishouden want dat kan wel een andere keer dan, wil dan van mn man genieten.
    Dit weekend ben ik heel het weekend alleen, van vrijdagochtend 9 uur tot zondagavond 9 uur ongeveer.
    F kijken wat ik allemaal ga doen :) 1 dagje huishouden zodat het op orde is en andere 2 dagen sja eh geen idee nog hahaha.
    Ik vind het niet heel erg dat ik hem minder zie, soms wel maar dan werkt hij 11 dagen achter elkaar.. dan word ik het wel een beetje zat maar ik merk wel dat onze band sterker wordt omdat de tijden die we samen hebben echt aan elkaar besteden.
    Als je continue op elkaars lip zit krijg je spanningen, discussies en ruzies.. Hebben wij geen last van gelukkig :D

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Precies, er moet gewoon een goede balans tussen zitten denk ik.

Zie het al voor me, m'n vent tussen mijn vriendinnen aan de bar al die meidenpraat aanhoren:D...

10. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Ik ben thuisblijfmama en mijn man werkt ook in ploegen.
    Zijn hobby's zijn actief zijn oa.lopen en fitnesstraining en dat kan varieƫren van 1 x fitness /week van een 2 uren en lopen 2-3 x/week een uur met wassen inbegrepen.

Woor de rest gaat hij nooit op cafĆØ of met vrienden weg ,hij heeft enkel oppervlakkige kennissen.
    Hij zit ook graag op de pc te gamen of op zijn hobbyforum en voor de rest helpt hij eens mee met de afwas of met de kindjes.

Ik heb voor mezelf niet veel ,ga met de solden met een vriendin shoppen of we spreken eens een paar uurtjes bij elkaar af om de zoveel tijd maar echt een aparte hobby neen ,ben al blij dat ik s'avonds even niets moet doen en op de pc zit te forummen.

Groetjes!

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

draak86 we hebben een heel gezonde relatie ik wacht eigenlijk altijd op hem als hij om 23.00 thuis komt;)
    we praten even over onze dag en dan gaan we lekker slapen in het weekend dan tja is het vaak tot in de nacht dat we elkaar gezellig met zijn tweeen zien en de kinderen die zien hem weinig op het moment maar als er iets mee is dan is hij ook echt gelijk thuis 2x in de maand neemt hij zeker een dag vrij en gaan we leuke dingen doen met de kinderen..
    we hebben een hele sterke relatie en ik hou enorm veel van hem kan echter niet zonder hem..
    ik ben het gewend mijn vader bv werkte 2 weken op en 2 weken thuis maar dan was hij nog bijna altijd klussen dus het is maar net wat je van thuis uit mee krijgt denk ik
    en tuurlijk ik mis hem wel eens met bv als ik weer controle heb van de baby of een echo maar het is even niet anders
    hij geniet er van en daar moet ik dan ook respect voor hebben:)
    lovely83 het is soms ook wel moeilijk hoor en ik mis hem ook wel
    maar het is eenmaal zo hi hi dadelijk heeft hij vakantie en heeft hij alle tijd voor ons en het opknappen van onze kamers:)

12. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja het is net wat je gewend bent idd mijn man doet hetzelfde werk als mijn vader dus ook dezelfde uren.. ik ben het niet anders gewend, mijn moeder deed echt alles en had mijn vader niet echt "nodig" (alles kon ze zelf) natuurlijk had ze hem wel nodig op andere vlakken maar niet omdat ze iets niet kon ofzo.. Mijn moeder was/is heel erg zelfstandig en ben opgevoed dat de vrouw thuis alles regelt zodat haar man het niet meer hoeft te doen...

Ik denk dat ik weer gek zou worden van een man die elke dag om 17 uur ofzo thuis is, en dan "mijn dingen" regelt haha

NU is het keileuk als ie vroeger thuis is en daar genieten we van (ik kan er ook steeds beter tegen als ie meer thuis is denk aan december / januari echt hele dagen thuis) gelukkig gaat dat OOK goed..

Het is idd soms moeilijk met controles e.d. als je zwanger bent of er is iets met de kids... maar het is maar net welke afspraak je maakt met elkaar denk ik..

Als 1 van de 2 er niet (meer) happy mee is mag en kan je dat zeggen en dan maak je een nieuwe deal waar je alletwee mee kan leven, dat is waar een relatie uit bestaat..

13. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha mijn man vind dat soort praat juist heerlijk :) vaak doen we met echtparen afspreken, mannen onder elkaar en vrouwen onder elkaar even kletsen.. werkt prima..

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

zo herkenbaar!! Ik heb geen hele ernstige ziekte maar heb ME/CVS dus mensen snappen dat ook niet, zoiezo ben ik ook veel "vrienden" kwijtgeraakt omdat ik kids kreeg (en sorry die staan echt op nummer 1 hoor) laten we zeggen als mijn zoontje in het ziekenhuis ligt dat echt voor gaat en blijkbaar kon iemand zijn ego dat niet aan ofzo? Zoiezo heb je als gezin een heel ander soort leven als koppels zonder kids dus is lastig om te onderhouden maar ik zeg altijd; bij elke fase in je leven horen andere mensen of ze groeien met je mee (dan heb je mazzel) is niet erg vind ik.. als mensen zonder kids niet begrijpen dat kids voorgaan vind ik ze het al helemaal niet meer waard..

15. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ik kan me heel goed voorstellen dat jij wat meer regelmaat en tijd voor elkaar zou willen hebben. Denk dat je niet overdreven bezitterig bent!

Mijn man zit ook bij een muziekvereniging en repeteert elke woensdagavond. Dan is ie van 19:00 tot 23:30 weg. Soms nog een keer extra of ledenvergadering. En idd soms een optreden, meestal op zaterdag.
    Maar ik heb het geluk dat zijn vrienden allemaal bij de band zitten en dat hij ze dus daar wel ziet. Naast dit is hij verder dus gewoon thuis (of ergens anders) met mij :)

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Mijn vriend en ik werken allebei onregelmatige diensten,ik vroeg/laat en hij vroeg/laat/nacht. Wij zien elkaar dus ook vaak pas om 12 uur s'avonds ofzo. (We werken ook allebei weekenddiensten)
    Het komt ook weleens voor dat hij 4 nachten heeft en ik 4 late diensten dus dan ben ik al weg voor hij uit bed komt en hij is al weg voor ik thuiskom. Dan zien we elkaar alleen s'ochtends in bed eventjes.
    Er zijn maanden bij waarin we maar 3 keer tegelijk een vrije dag hebben,met de weekenden erbij dus want die werken we.
    Daarnaast is mijn vriend zo'n type die zijn moeder iedere dag moet zien en ook nog graag eens bij een vriend langsgaat.

Ik moet eerlijk zeggen. Als we allebei vroege diensten werken of 1 van ons is vrij ben ik soms blij als ik s'avonds een keertje alleen ben.:)

17. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn man is ondanks hij een eigen zaak heeft te runnen best veel thuis... de zaak is net oververhuisd naar een groter pand met showroom en dat heeft heel veel extra werk gekost.. vanaf maart is hij elke avond na het gewonde werk bezig geweest tot een uur of 22.00/23.00 savonds... dus zagen we elkaar niet zo heel veel.. de weekenden zijn wel van ons en onze meiden samen en dan is hij ook altijd thuis en doen we leuke dingen... heel sporadisch gaat hij eens met zn beste vrienden een kroegje pakken... denk eens in de maand ongeveer... zelf gaan we minimaal 1x per week met zn tweetjes een biosje pakken of een kroegje... we hebben dan een oppas thuis die op onze meiden past... ze slapen dan al wel dus het is meer chips eten en tv kijken aangezien ze nooit wakker worden savonds...

nu het weer wat rustiger is na de verhuizing van de zaak is hij gelukkig weer meer thuis savonds en doen we leuke dingen en kijken een dvdtje enzo... heeerlijk!

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

als mijn vriendinnen bij ons zijn komt hij er een uurtje bij zitten, en gaat hij weer met zijn werk bezig. als ik bij mijn vriendinnen ben dan is hij er niet altijd bij, soms wel.
    ik ben 5 goede vriendinnen, mijn man ook 5 goede vrienden, daarnaast veel contact met onze familie.
    als hij zijn vrienden ziet ben ik er meestal ook bij (de meesten hebben hele gezellige vriendinnen die er ook bij zijn, en kinderen), en zelden gaat ie nog op stap. voordat we een kindje hadden gingen we regelmatig nog, meestal samen met anderen. ;) denk dat we gewoon goed bij elkaar passen en we vervelen elkaar nooit.
    mijn eigen ding vind ik in mijn werk, en hij ook. En we zitten niet altijd met elkaar in 1 kamer;)

19. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wat erg om te lezen dat je op deze manier je vrienden bent kwijt geraakt. Alhoewel vrienden kun je het niet noemen. Fijn dat je zo'n lieve man hebt die je door dik en dun heeft gesteund. In jou situatie kan ik me voorstellen dat je veel samen bent. En ook gezamelijke nieuwe vriendschappen hebt opgebouwd.

Toch lees je vaak dat de man en vrouw echt alleen maar samen zijn zonder vrienden bijvoorbeeld. En dat vind ik me moeilijk voor te stellen

20. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik had precies dezelfde reactie. maar hun zijn er allebei open en eerlijk over we hebben er ook met zijn drieƩn over gepraat dus ze weten precies van elkaar wat ze denken en zeggen. voor hun werkt het. het zou niks voor mij zijn en ook niet voor jou zo te horen. maarja zoveel mensen zoveel wensen.

Share This Page