Hoe vaak kijk jij bij je kindje als hij/zij slaapt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat heb ik eigenlijk nooit gedaan. Heb ook ongeveer 2 uur lang de babyfoon aangehad in totaal. Vanaf het begin kon Lena goed haar hoofd omhoog houden, dat scheelt wel denk ik. Ben in elk geval nooit bang geweest dat ze in haar matras zou stikken ofzo.

Nu kijk ik soms voor ik ga slapen even, maar dat is omdat ze er dan weer in de meest vreemde houdingen bijligt. En dat is grappig.

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik kijk best vaak even bij haar,... overdag kijk ik altijd wel een keer tijdens haar slaapjes, 's avonds voordat we naar bed gaan en 's nachts om 4:00 uur. Ben zo gewend geraakt aan dit tijdstip door de nachtvoedingen dat ik dan altijd wakker wordt, ook al slaapt ze nu door :D

3. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Bijna nooit.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als ik zelf op bed ga, kijk ik nog even hoe mijn zoontje er bij ligt, en als het kouder weer is sla ik nog even zijn dekentje goed om hem heen. overdag kijk ik niet bij hem als hij slaapt omdat hij overdag zeer licht slaapt altijd.

5. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    als ze lekker slaapt, geen een keer. ik hoor haar wel als ze weer wakker is. 's nachts slaapt ze bij mij op de kamer, dus mocht ik worden snachts dan kijk ik even of ze er lief bij ligt.

6. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Net zo vaak lopen als je zelf prettig vind hoor! Ik loop ook reelmatig even naar binnen om te kijken en voordat we naar bed gaan kijk ik ook.
    Ik vond dat omrollen ook altijd erg eng...ik draaide hem altijd weer terug op de rug.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Typisch, hier precies hetzelfde, haha!

8. Tese

Tese Niet meer actief

Ik kijk nooit, als ik hem op bed leg slaapt hij binnen 5 minuten.

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als jij je goed voelt bij 2x kijken als je kindje slaapt, moet je dat gewoon doen, anders zit je jezelf waarschijnlijk alleen maar op te vreten.
    Ik kijk tegenwoordig nooit meer, voorheen keek ik eigenlijk alleen als ze ineens veel langer sliep dan normaal, maar dat kwam niet vaak voor. Oh en standaard als we naar bed gaan kijken we even bij haar. Even nog een kusje brengen, en haar als het nodig is even goed leggen.

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik kijk alleen 's avonds laat voordat wij naar bed gaan hoe ze er bij ligt.
    Als ze het dekentje heeft afgeschopt, dek ik haar weer even toe.
    Ik heb wel altijd de babyfoon aan staan omdat ze vaak erg benauwd is, en ik het dan iets beter in de gaten kan houden.

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    overdag kijk ik eigenlijk nooit.
    's avonds voor wij naar bed gaan, gaan we wel altijd even kijken hoe lief hij slaapt:)
    En gistermorgen sliep hij nog toen ik naar mijn werk moest, dan ga ik ook even kijken.

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik kijk heel vaak. Toen hij net uit het ziekenhuis kwam (prematuur) heb ik wel elke 5 minuten gekeken. Gelukkig is dat wel minder geworden, maar ik ga nog wel elk half uur kijken. Nu wonen wij gelijkvloers en heb ik geen babyfoon waardoor ik zuchtjes hoor. Hij heeft glas in zijn deur dus daar kijk ik gewoon even doorheen.
    Ik kijk voor ik naar bed ga en als ik in bed klaar ben met lezen ga ik nog een keer kijken. Als ik 's nachts wakker word om te plassen ga ik ook weer kijken.
    Zo te lezen ben ik wel een uitzondering, maar ja, dat krijg je als je je kindje een aantal keren blauw in je armen hebt gehad.

Gewoon lekker kijken als jij je daar goed bij voelt. Niet schuldig voelen als je denkt dat je vaak kijkt, dat geeft helemaal niets!

13. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0

zo doe ik het ook ..!

maar toen ze nog stukken jonger was , keek ik wel vaker hoor !:)
    je wordt er wat makkelijker in ...;) namate ze ouder wordt..
    toen was ze nog een hompiedompie maar nu ben je wel es blij dat ze ff ligt te slapen overdag .. ja en dan wil ik haar niet wakker maken ..;)

mocht er wat zijn , dan gilt ze het wel uit hoor !!:$:D

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Overdag ligt hij eigenlijk nog steeds nooit in zn bedje :)
    Wel geprobeerd, maar dan slaapt hij ook maar een kwartiertje en schiet dus weinig op.
    Overdag slaapt hij op de bank, in de box, maxi-cosi of wagen.
    Toch maar 2-3 keer een 15-20 minuutjes.

's Nachts kijk ik nooit zomaar. Alleen vlak voor ik naar bed ga wel eens, maar ook dat steeds minder.
    Komt denk ik ook omdat Jayro alleen maar netjes op zn rug in het midden van zn bedje blijft liggen.
    Hij kan doekjes enzo eventueel al van zich af trekken. En zodra er iets is piept ie toch wel.
    Als een baby echt omdraait en rolt door het hele bedje lijkt dat me weer anders. Jayro is daar nogal lui in ;)

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik kijk alleen 's avonds voor ik zelf naar bed ga. Yelena is nogal een lichte slaper.

Deel Deze Pagina