Hoe vaak kijkt jouw kindje tv per dag en hoelang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik vroeg me even ter vergelijking af hoe vaak en lang jullie kind per dag tv kijkt. Ons zoontje is 1,5 jaar en vindt tv kijken wel heel erg leuk:). Hij mag nu s'ochtends 20 minuten en eind van de dag 20 minuten. Maar tussendoor wordt de stoel nog wel eens voor de tv geschoven met als hint dat hij wilt kijken....nou daar beginnen we dus niet aan omdat ik bang ben dat hij tv-verslaafd raakt.

gr vruchtje

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier wisselt het erg. Hij kijkt niet elke dag tv. Als hij tv kijkt dan maximum 15 minuten. Af en toe kijkt hij wel een filmpje op youtube van Piet Piraat, Kabouter Plop, Pingu.
    Hij vraagt er vaak wel om. Soms, als hij al uit bed komt 's ochtends vraagt hij meteen "Piet Piraat?".

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

sochtends staat de tv aan en kijke we naar kro kindertijd..naja hij kijkt alleen naar bumba en teletubbies..verder besteed hij er helemaal geen aandacht aan. hij is totaal geen tv liefhebber alleen de aan-uit knop is intressant.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    hier kijken we nooit tv. Dus ze ziet alleen wel eens wat als we ergens anders op visite zijn :).

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ons meisje interesseert het (nog) niet. Ik zet hem weleens aan, zoals bumba, sesa,straat, teletubbies maar ze kijkt hooguit 5 minuten en gaat dan spelen. Dan laat ik hem nog even aan staan maar ze gaat echt niet meer opnieuw kijken dus dan gaat ie weer uit.
    Denk dat een half uurtje tot uurtje per dag (opgesplitst) geen kwaad kan op die leeftijd hoor.

6. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Standaard 20 minuutjes voor het avondeten als mama aan het koken is. En af en toe een filmpje op Youtube.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje had een sterke voorkeur en met de tv konden we hem de andere kant op lokken alleen nu drinkt hij nog steeds heel onrustig als hij de andere kant op moet kijken. Dus om hem te laten ontspannen gaat meestal tijdens de fles de tv aan. Ach ik zie er zelf het kwaad niet zo van in. Maar daar zal ik vast een hoop reacties mee uitlokken ;)

Hier staat eigenlijk best vaak de tv aan maar probeer nu vaker de radio aan te zetten.

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Fay kijkt sochtends kro kindertijd, naja alleen plop en bumba eigenlijk. En tussen de middag ook weleens. En savonds al ik kook kijkt ze naar bumba op youtube

9. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    niets!! :)

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Bijna niet. Zet tegenwoordig wel eens bumbo of dora op, maar hij kijkt heel aandachtig, tot 5 a 10 min en dan is het over...
    Van mij hoeft het niet zoveel, maar zal er niets van zeggen als een kind een uurtje gespreid tv kijkt.. Kan soms best fijn zijn met koken of ter ontspanning van je kindje...

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Mijn dochter kijkt wanneer ze zin heeft en het mij uitkomt ;)
    Ik zie geen reden om het te beperken eigelijk (of iemand moet een goede reden noemen...) zolang het niet ten kosten gaat van normaal spelen/bewegen etc... (mijn dochter kijkt natuurlijk geen 3 uur per dag)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vermoed zo'n 2-3 uur per week. Af en toe Teletubbies, Zandkasteel, Bob de Bouwer of Thomas de trein. Het interesseert hem weinig en heeft geen zitvlees.

13. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    's Middags als hij een tussendoortje krijgt, mag hij op zijn eigen stoeltje zitten en iets kijken (Bumba, Teletubbies, Dibo e.d.) Als het tussendoortje op is, gaat hij ook gewoon uit zijn stoel en gaat weer spelen.
    De TV staat hier wel vaak aan, omdat ik iets wil zien of hij staat op radio of een muziekzender.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier kijkt hij geen tv

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier hoort het gewoon echt een beetje bij het ochtendritueel, maar denk dat we dat ook deels zelf hebben gedaan. Niet dat we dat erg vinden hoor integendeel. Kunnen wij ons even rustig wassen/douchen en aankleden. Verder speelt hij ook genoeg en buiten zijn we ook minimaal 1 á 1,5 uur per dag dus vandaar dat ik het niet erg vindt als hij af en toe wel tv kijkt. Ik vind het alleen lastig als hij bijvoorbeeld net geweest is en hij een uur erna er weer op zeurt en niet ophoudt met zeuren;). Maar dan is hij geweest en gegeven we niet zijn zin.

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hier staat regelmatig de tv aan. Mijn dochter is verknocht aan de dvd van K3 ;). Maar dat betekend niet dat ze constant kijkt, ze luistert er naar. Langer dan vijf minuten tv kijken doet ze nooit. Het enige vaste tvkijkmoment hier is 's ochtends bij mama in bed en 's avonds voor het naar bed gaan lekker baby tv kijken met warme melk.
    Hier dus geen vaste tijden voor tv kijken. Vind ik ook erg moeilijk. Als het regent staat de tv vaker en langer aan dan wanneer het mooi weer is.

17. Maia

Maia Niet meer actief

vaak alleen aan het eind van de middag een half uurtje maar nu staat hij ook al een half uurtje aan ;) dus dan komt vandaag het totaal denk ik op zo'n uur.

18. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    hier ook geen tv.

19. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zou willen dat ze af en toe de rust had om eens tv te kijken.... Hier is ze dus na zo'n 10 seconden alweer haar interesse kwijt en gaat ze weer iets anders doen.

20. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Ons zoontje is bijna anderhalf en kijkt alleen 's avonds tv.
    Hij kijkt dan sesamstraat en verder kijkt hij geen tv.
    We vinden dit ook wel genoeg voor zijn leeftijd.

Deel Deze Pagina