Zijn ze bij jullie ook zo ongeduldig als het om eten gaat? Als ik onze Emma wakker maak voor der flesje, verschoon ik haar eerst, zodat ze een beetje wakker wordt, maar als ze dan eenmaal wakker is wordt ze gelijk ongeduldig naar haar flesje (die soms nog wat te warm is dan). Ze begint te huilen, "hapt" met haar mondje naar alles wat voorbij komt, zoals mijn hand of haar slabje over der eigen knuistjes. Meestal geef ik dan nog even haar speentje,maar die spuugt ze al snel uit als blijkt dat daar niets uitkomt haha...Ze wordt heel beweeglijk met armpjes en beentjes, en zodra ze dan echt haar flesje krijgt wordt ze gelijk rustig en ontspannen...
Ik herken dat nog wel van mijn zoontje ja.. Misschien kun je het flesje vast maken voordat je haar luier gaat doen zodat je meteen na de luier de fles kan geven?
Hier was Daniël ook vreselijk ongeduldig. Ik probeerde altijd zo snel mogelijk zijn luier te verschonen of zijn kleertjes aan te trekken, maar ik was nooit snel genoeg. De eerste keer dat ik bij het CB was, raakte ik daar in gesprek met een moeder van een iets ouder kindje. Zij zei toen al: het wordt beter. En inderdaad. Ik weet eigenlijk niet precies wanneer het veranderd is, maar inmiddels zijn we 4 maanden verder en is hij reuze geduldig. Hij geeft wel duidelijk aan dat hij honger heeft, maar hoeft er niet meer om te huilen en wacht rustig tot hij aan de beurt is.