Na een jaar nog niks...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Brenda23, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brenda23

Brenda23 Lid

Nov 18, 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn vriend en ik zijn nu precies een jaar bezig om zwanger te raken, maar dit is tot nu toe nog niet gelukt... :(

Ik zit nu een beetje te twijfelen om wel of niet naar de dokter te gaan en wat er precies dit eerste gesprek besproken wordt?
    Iemand hier ervaring mee ? En iemand advies wanneer je de stap neemt om naar de dokter te gaan?

Groetjes Brenda

2. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Hey Brenda,
    wij zijn 2 weekjes geleden naar de dokter geweest, toen waren we een jaar en 2 weken bezig! verteld dat we al een jaar bezig zijn het er ff over gehad toen vroeg ie aan mij hoe me menstruatie is en zo! het kwam er op neer dat ik bloed moest prikken op anti stoffen en m'n man moet as donderdag zaad inleveren...
    ik ben benieuwd wat eruit komt.

als je naar de HA wil stappen moet je dat gewoon doen, het lijkt echt doodeng maar dat komt vast en zeker helemaal goed!
    ik ging met zweethanden naar binnen en voelde me zo relaxed toen we naar buiten kwamen, was gewoon opgelucht.

3. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Same here!
    Ruim een jaar bezig en naar de huisarts gestapt. Inderdaad ook zaad laten controleren van de bosuilenman en ik heb een bloedtest gehad waarbij op chlamydia wordt gecontroleerd. Dat zijn volgens mij de onderzoekjes die de huisarts zelf kan laten uitvoeren, zonder dat hij/zij je al hoef door te verwijzen naar een gynaecoloog.

Verder wel boel vragen gekregen in de trand van: regelmatige cyclus? rook je? teelballen ingedaald? soort van checklist ofzo denk ik van dingen die spontaan zwanger worden in de weg kunnen staan.

En onze huisarts zei verder dat we vanaf nu elk moment terug mogen komen voor een doorverwijzing, maar dat we ons pas echt zorgen hoeven te maken als we na 2 jaar nog niet zwanger zijn. (we hebben een beetje een no nonsense, geen pillen als het niet per se hoeft achtige huisarts... hou ik wel van :)) Vond het al met al echt een enorme opluchting!

(en sorry voor het lange verhaal!)

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier ook, precies een jaar na verwijderen spiraal naar de huisarts.
    En ik moet je zeggen, was ik maar eerder gegaan. En niet dat ze je dan helpen, maar een zaadtestje mag vaak wel. Of zo'n zaadtest die je zelf thuis kan doen, had ik die maar eerder gedaan.....

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ga naar de HA als je er aan toe bent :)
    De MMM is niet prettig, weet het uit eigen ervaring want loop alweer bijna 2 jaar in het ziekenhuis, maar het kan je wel veel duidelijkheid en vertrouwen geven...
    Wil je meer weten mag je me altijd een pb sturen.
    Suc6!

6. Brenda23

Brenda23 Lid

Nov 18, 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow bedankt voor deze berichten!
    Niet leuk, maar fijn om te horen dat je dan toch niet de enige bent en een enorme geruststelling als ik lees hoe jullie het ervaren hebben bij de dokter!
    @Miss C: Ben benieuwd idd. Wat spannend voor jullie en wat goed dat jullie deze stap genomen hebben!
    @ Bosuiltje: Juist fijn je 'lange' verhaal ;)! En is er wat uit de testen gekomen? Laten jullie je doorverwijzen of kijken jullie het nog even aan (als je hierop wilt antwoorden natuurlijk!) Op internet wordt er vooral gezegd dat als het na een jaar niet lukt dat je dan al verminderd vruchtbaar bent.... Gelukkig hebben jullie een nuchtere dokter hihi!
    @ Zonnestraal: Voor jullie ook spannend allemaal!!
    @Flippo23: Bedankt voor de reactie .. ! Zal je zeker een PB sturen...

Ik ga duimen voor ons!!!!!!!!!!
    Groetjes Brenda

7. moeder254

moeder254 Niet meer actief

Wij zijn al 2 jaar bezig, en ik loop al vanaf maart 2010 in het ziekenhuis..helaas nog geen zwangerschap, terwijl er verder ook niks is gevonden!! Zeer frustrerend, dus ik weet hoe je je voelt!! Ik zou toch naar de HA gaan hoor, het hoeft helemaal niks te zijn, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent!! Succes!!

8. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Uit zowel mijn test als die van de bosuilenman bleek tot zover niets aan de hand. Dus das vast goed nieuws en geeft vertrouwen!

Nu hebben we besloten het nog een paar maanden aan te kijken. Het is fijn te weten dat we altijd voor een doorverwijzing terecht kunnen, en we zien eigenlijk allebei wel op tegen de hele officiele medische malle molen..

We hebben wel al besproken hoe we dat willen aanpakken (tot hoever gaan we? hoe zorgen we dat het baby-plan niet onze hele relatie gaat beheersen?) en daaruit bleek dat we het per stap bekijken en er in ieder geval altijd samen achter moeten staan.

En ik heb eigenlijk nog het gevoel dat ik mijn lichaam de kans wil geven te bewijzen dat het wél kan (klinkt een beetje zwaar misschien, maar ik vind de teleurstelling in mijn eigen lichaam vaak wel erg moeilijk om mee om te gaan... )

Ben jij/ zijn jullie al een beetje verder in de dokter-twijfel?

9. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

Wij waren ruim 9 maanden bezig toen we naar de huisarts zijn gestapt, en die heeft ons direct door verwezen naar een fertiliteit arts. We zitten nu in de medische molen. Er is zaad onderzoek gedaan bij mijn man, ik heb 2 keer bloed moeten prikken, we hebben een samenlevingstest gehad, en er is 2 keer een inwendige echo bij mij gemaakt om te kijken of het eitje groeide en of hij ook daadwerkelijk sprong.
    Nu ga ik een kijkoperatie krijgen om te zien of er van binnen toch iets mis is.
    Ik zou gewoon naar de huisarts gaan, en zeggen dat je al een jaar bezig bent.

10. Brenda23

Brenda23 Lid

Nov 18, 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Jullie hebben me echt overtuigd, ga vrijdag een afspraak bij de dokter maken! Bedankt voor de adviezen!
    Gek he dat er niks aan de hand kan zijn, maar dat het dan toch niet lukt! Het is toch een groot wonder dat je lichaam het allemaal goed laat gebeuren!
    Ben gewoon bang om te horen te krijgen dat het allemaal niet zal lukken, maar idd het zal vast een opluchting zijn om daarheen te gaan!!!

Ik hoop voor jullie dat het gauw mag lukken!! Het verlangen wordt steeds groter en sterker en de teleurstelling ook... Had in het begin niet verwacht dat het wel ´zwaar´ zou worden, maar schijnbaar hoort dit al bij het moederschap... Laten we het hopen, zo´n kleine wonder is het wachten waard iig!

Het helpt veel om het hier is van je af te schrijven!
    Veel liefs,
    Brenda

Share This Page