Voor de onbegrepenen ;-)

Discussion in 'MMM clubs' started by Pien15, Jun 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    En daar zit je dan, onverklaard onvruchtbaar te wezen...

Nou ja onvruchtbaar.... da's nog niet met zekerheid gezegd.
    Het enige wat is gebleken is dat je nog nooit zwanger bent geweest (in ons geval al minstens 2,5 jaar), maar waarom het niet gelukt is: de geleerden weten het niet. Ruim een jaar geleden de molen ingestapt. De nodige onderzoeken zijn voorbij met niets als conclusie en nu het advies: toch zelf nog maar even proberen (maandje of 6) en daarna starten met IUI.

Ik denk dat velen wel binnen 3 jaar aan behandelingen begonnen zijn. Maar, afhankelijk van je leeftijd, wordt tot 3 jaar ook geadviseerd om zelf nog te proberen omdat de cumulatieve zwangerschapskans op de natuurlijke manier even groot is als IUI. Dus wij kijken het nog een paar maandjes aan en zullen dan overstappen op IUI.

Zijn er meer meiden met de diagnose: onbegrepen onvruchtbaar en die nog ff zelf verder mogen proberen of die inmiddels al aan behandelingen toe zijn? Hoe ga jij om met het feit dat er geen verklaring is? En hoe sta je tegenover behandelingen? Heb je daar vertrouwen in? En hoe zou je dit ooit af kunnen sluiten als ook behandelingen niet aan slaan, terwijl er geen reden is?

Nou zomaar wat vragen waar ik zelf mee worstel, maar misschien ben ik wel niet de enige ;). Het ene moment ben ik vol vertrouwen, want er is niets mis en het andere moment zie ik het helemaal niet meer zitten omdat ik niet geloof dat er niets mis is...

Er zijn natuurlijk al heel wat clubjes en ik schrijf hier en daar ook mee, maar de meeste meiden in de MMM hebben toch wel een oorzaak waarom het niet lukt. Ben ook wel eens benieuwd naar of er hier meiden in hetzelfde schuitje zitten (of misschien hebben gezeten) en die zin hebben om hier hun ervaringen te delen.

Groetjes, Pien

2. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    Hoi Pien,

Wij zijn ook (inmiddels alweer een paar jaar) onbegrepen onvruchtbaar verklaard. Wij hebben destijds 6x iui gehad en daarna ivf, waarvan de 1e cryo bij ons een plakker was! :) Nu hebben we een zoon van 21/2 jaar, en we zijn nu alweer een ruim jaar bezig voor de 2e. Ik hoopte toen we eraan begonnen dat het nu mss wel op natuurlijke wijze zou lukken, je hoort het vaak immers, dat de 2e wel spontaan wilt lukken. helaas was dat bij ons niet het geval. we hebben vorig jaar april nog een cryo terugplaatsing gehad, nog uit een ivf poging van onze zoon, zonder resultaat. we wilden nog niet gelijk een nieuwe poging doen, en hebben het toen tot december zelf geprobeerd. in januari weer ivf gehad, waarvan zwanger geraakt, helaas een bbz en mk. inmiddels nog een poging gehad, zonder resultaat, en nu 2 maanden rust. ik had flinke overstimulatie en het viel vreselijk tegen deze keer. we hebben nog 4 cryo's, en na deze zullen we geen nieuwe poging meer gaan doen. we hebben er nog wel 1, maar we kiezen daar zelf voor. zal oo blij zijn als het klaar is, wel of niet zwanger, de onzekerheid en onwetendheid iedere keer, dat zijn we beu. en we hebben al een wondertje rondlopen! :) ik moet wel zeggen dat ik nog wel hoop heb, gezien we toch 2 keer zwanger zijn geraakt met ivf. en daarom denk ik ook dat er wel iets is bij ons, omdat het vrij snel lukte zwanger te raken met ivf, en spontaan helemaal niet. denk zelfs dat het aan mij ligt, iets met mijn slijmvlies ofzo.
    hoop voor jou dat het alsnog spontaan mag lukken, en je niet verder de mmm in hoeft te gaan. succes!

3. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    He Wies,
    Bedankt voor je reactie :). Je hebt al aardig wat meegemaakt zeg! Wel fijn dat uiteindelijk IVF wel gelukt is. Dat is nou precies mijn gevoel wat ik heb bij IUI: dat is niet zoveel meer dan dat we nu in principe al doen. Zaad is goed verklaard. Ik ben gezond verklaard. Dus dan gaat er echt diep van binnen iets fout denk ik dan... bij de bevruchting misschien al... dus dan schiet je met IUI ook niet veel op... Maar ja, je moet er hoe dan ook wel hoor heen he.
    HOpelijk lukt het voor jou ook nog een keer om het wonder mee te maken. Succes!

4. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Ff tussendoor.

Wies Je hebt nog 2 pogingen ivf tegoed.
    Als je een voldragen zwangerschap hebt gehad gaat de teller weer op 0;)

Ts wat gek dat ze jullie nog 6 maanden aan laten modderen. Heel veel succes hoop dat het snel raak is xxxxxx

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    hey,

Ja, na onze zoon hebben we nu al 2 pogingen gehad, dus dan heb ik er toch nog 1? Maar goed, 1 of 2, maakt voor ons toch niet uit, we stoppen toch na deze cryo's.
    Pien, ik snap het gevoel over iui hoor, dat had ik ook. na de 1e 3 pogingen had ik al geen hoop meer met iui, was blij dat we toen doorgestuurd werden voor ivf. maar wie weet is het voor jullie wel de uitkomst! :)

6. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Dan zou je er inderdaad nog 1 te goed hebben. Maar goed, jullie hebben al besloten na de cryo's te stoppen. Hopelijk levert een van die cryo's nog een mooi kindje voor jullie op!

Tsja we zullen zien, nog maar is dat we helemaal geen behandeling nodig hebben, maar als het zo is, dan zou het mooi zijn als het met IUI wel lukt. Afwachten maar weer ;)

Share This Page