hallo Dames, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik weet niet precies hoe ik mn eisprong moet berekenen. Mijn cyclussen zijn 30,25,29,30,27,35 Nu was mijn vraag, hoe kan ik nu mijn vruchtbare periode berekenen zonder ovu-testjes en zonder tempen? ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Je kunt het gemiddelde nemen van je cyclussen. Dus alles bij elkaar optellen en delen door het aantal cyclussen. In jouw geval kom je nu op 29 uit. (je moet deze berekening wel iedere maand opnieuw doen.) Dat zou in dit geval kunnen betekenen dat jij op dag 14 of 15 je eisprong zou kunnen hebben. Je kunt er alleen niet helemaal vanuit gaan omdat je door andere factoren je ei eerder of juist later kan hebben. Ik had mijn ei deze maand een week later. Om er wel achter te komen wanneer je ei gaat springen zal je dus gebruik moeten maken van de ovulatietesten. Of je kunt om de dag klussen vanaf een bepaalde dag van je cyclus. En dat een lange tijd zodat je je ei niet mist. Maar dan moet je geen "problemen" hebben met het "verplicht" klussen zoals hier wel het geval is. Succes en ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt
Ik heb ook een wisselende cyclus. Zelf houd ik in de gaten wanneer ik last krijg van vruchtbaar slijm. Vanaf dat moment gebruik ik ovu testjes om mijn ei te spotten. Je kan ook kijken wanneer je vr. slijm weer voorbij is en veranderd in gewone afscheiding.
Nee, dat kan niet met berekenen. Je kunt wel kijken of je signalen van je lijf zelf kunt herkennen, (afscheiding bijvoorbeeld), maar aan een berekening heb je helemaal niks.
ik had toevallig woensdag avond echt ff flinke buikpijn.. dit heeft denk ik zon 20 minuten geduurd! het was zeg maar zon gevoel alsof je een hele dikke buik hebt die dan heel zwaar is en dan met krampen, heel apart! Wat denken jullie, zou dat een innesteling kunnen zijn geweest?