Hoe vaak klussen tijdens vruchtbare dagen...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katrien Duck, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak klus je tijdens je vruchtbare dagen?

1. Om de dag

2. Elke dag

3. meerdere keren per dag

4. Altijd verschillend

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Ik ben benieuwd hoe andere stellen met het klussen in de vruchtbare dagen omgaan.

Mijn mannetje heeft een klein beetje traag zaad, en daardoor houden we normaal om de dag aan. Deze maand hebben we iets langer (2,5 dag)gespaard in de hoop dat dat beter zou zijn... maar eigenlijk gaat dat tegen je gevoel in.

Nu hebben we de avond van mijn ei en de volgende ochtend geklust. Maar eigenlijk denk ik dat die tweede keer helemaal geen zin heeft omdat de zaadjes weer opnieuw moeten ontwikkelen.

Hoe gaan jullie hier mee om, en net zo belangrijk.... wat was het resultaat? ;)

2. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

wij hebben het vorige ronde om de dag gedaan en nu iedere dag vanaf de posi ovu test

3. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Het valt mij op dat artsen altijd om de dag zeggen, maar dat er in boeken over zwanger worden vaak staat dat elke dag de kans zou vergroten. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar wij weten dan niet meer wat we moeten geloven....

Maar sam, jouw resultaat zien we hoop ik snel! ;)

4. sam mv kylian

hihi ikn hoop idd dat het snel resultaat heeft gegeven, is weer een nieuw bewijs dat het wle kan iedere dag hihi.

is idd wle lastig alles spreekt zich zo tegen.
    zelfde als ene kussen onder je kont leggen en zo even blijven liggen.
    de 1 zegt dat het goed is en heb het aan mijn gyn gevraagd en die zij dat dat onzin was.
    zelfde als iedere dag of om de dag, zo lastig, je weet het gewoon niet meer,
    dus dan maar op gevoel toch en waar j je zelf goed bij voelt.

ik had deze ronde echt, ik wil geen kans missen en dus iedere dag gedaan :D:D:D

5. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Moet bekennen dat ik ook altijd met een kussen onder mijn kont ga liggen. :)

Maar ook daar heb ik nog niet echt resultaat van gezien...

Deze maand heb ik eigenlijk weinig vertrouwen. Heb maar 1 eitje, normaal zijn dat er altijd 2. Als het met 2 al niet lukt om zwanger te worden, waarom dan met 1 wel.

Maar ja... er hoeft maar 1 goed zaadje bij 1 goed eitje te komen... voor een wonder!

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    En wat dacht je van zwanger worden door op de dag zelf en de dag erna te vrijen? Geloof me... dat lukt dus ook...

Dacht altijd: ei gesprongen, geen kansen meer. Nou, mooi dat het juist een aantal uurtjes na de eisprong klaar is voor bevruchting. Hoeft dus niet met al klaar liggende zaadcellen te zijn, maar een nieuw legertje!

Dusss... voor de eisprong, op de dag van de eisprong en de dag erna zou ik zeggen - 't is nog gezond ook, al dat bewegen ;)

7. sam mv kylian

darcy, zo heb ik het deze keer ook gedaan, eerste keer dag voor, toen op en een dag erna :D
    zekerheid voor alles

daan, ik lig ook altijd nog steeds met een kussen onder mijn kont hoor, mijn gyn kan zoveel zeggen maar als ik plat blijf liggen loopt alles er weer uit (althans zo voelt het)

en misschien is nu 1 eitje wel beter omdat die dan beter van kwaliteit is, je weet nooit he ;)

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou zeggen vrijen wanneer je zin hebt dat is het belangrijkste, en tegen de vruchtbare dagen aan wat vaker als je zin hebt geeft helemaal niks :)

niemand kan jou vertellen wanneer zij zwanger is geworden omdat het van een "oude" lichting kan zijn, zelfs van een dikke week geleden of van een " nieuwe" lichting niemand die het weet....tenzij je maar 1x gevreën hebt ja dan is het natuurlijk weer iets anders, maar als jij vaak genoeg vrijt weet jij niet te vertellen van welke vrijpartij je nou zwanger bent geworden....

kortom afwachten tot die 1e sterke - snelle die het beste bij jouw eitje past... ;)

9. sam mv kylian

vrijen wanneer dat we zin hebben gaat hier helaas neit op omdat we de "opdracht" van de gyn meekrijgen.
    deze ronde toevallig zonder gyn, maar toch doe je het extra en ook al heb je geen zin, maak je zin ;)

10. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    ik heb een boekje van de gyn gehad en daar staat in:

Veel mannen vragen zich af hoelang ze voor de vruchtbare periode onthouding moeten hebben. Het is niet waar dat lange onthouding leidt tot beter zaad omdat men het dan een tijd ópgespaard'heeft. Het is zelfs zo dat de kwaliteit van het zaad minder wordt als er lang onthouding is geweesr. Derhalve adviseren we géén of 1-2 dagen onthouding. Ten hoogste 2 dagen wordt geadvisseerd voor mannen met een laag aantal zaadcellen bij het zaadonderzoek.

11. sam mv kylian

dat betekent dat je het iedere dag kunt doen toch?
    zoals ik eht lees?

12. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Leuk topic zo! :D

Wij vrijen in de vruchtbare dagen ook als we geen zin hebben Smoekie. Als je maar op de juiste knopjes drukt... dan krijg je vanzelf zin. (zegt mijn mannetje altijd) ;)

Het is inderdaad niet na te gaan van welke vrijpartij een zwangerschap is... maar wel is na te gaan wat de frequentie toen is geweest toch?

En als ik het verhaal van Denise lees... dan ben ik toch blij dat we de ochtend na mijn ei ook nog even geklust hebben.

We zullen wel zien wat deze maand ons brengt!

13. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    @sam: jep :) :D :) ;)

14. sam mv kylian

geeft weer goede hoop zo he :D:D

15. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Wil niet al te veel hoop hebben deze maand, valt het weer zo tegen. Sta nog steeds met beide benen op de grond.

Maar inderdaad, ik was er van overtuigd dat het beter was om te sparen. :oops:

Hoop niet dat ik veel kansen heb laten liggen. ;)

Zal mannetje vast waarschuwen voor volgende maand! :)

16. sam mv kylian

whaha, dat had ik dus de vorige maand ook al gezegd tegen hubbie.
    als er weer een ei komt wil ik hem goed benutten en echt iedere dag klussen.

vond ie toch erg joh ;)

hoewel ie ook blij was dat het niet meer "moest"

en ik dacht ook echt dat om de dag beter was, maar omdat ik perse wilde heb ik het nu anders gedaan, maar dat hoeft dus niet.
    weer wat geleerd

17. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Och, arm hubbie van je.... zijn zat mannen die met hem willen ruilen, die nooit mogen thuis. ;)

18. sam mv kylian

ja daarom, dus hij heeft niks te klagen ;)
    :)

19. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Klagen over te vaak doen ze toch niet snel... Hij begon laatst wel dat hij geen twintig meer is. Iets teveel afgemat? ;)

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tja moeilijk. Aangezien wij IUI aan het doen zijn en we van te voren wel wat onthouding moeten hebben. (zwak zaad)
    Durf niet te veel en niet te weinig eerlijk gezegt.

ik let er rond de IUI dus wel extra op.

Deel Deze Pagina