het is misschien ondertussen een bekende vraag maar voor mij is het op dit moment erg belangrijk. Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil een redelijke lange cyclus Ik ben nu ruim een half jaar gestop met de pil . In die tijd ben ik in december en maart totaal niet ongesteld geworden . Gisteren ben ik hiervoor bij de ha geweest en zij heeft me verwezen naar de gyn ivm met mijn cyclus . De ha gaf ook aan dat mijn cyclus niks te maken heeft met het ontpillen. Ik kan er nl geen touw aan vast knopen om te kijken wanneer ik een mogelijke eisprong heb en kan dus dan ook niet klussen rond de eisprong. Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die dit herkennen. In mei gaan we naar de gyn met andere woorden de mmm in . gr syb 43/46/37/?( nu inmiddels dag 48
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zit nu weer op cyclusdag 51 van ronde 6. Ik moest van mijn HA eerst gaan temperaturen voordat ze me door stuurt. Heb jij ook getempt?
nee ik heb niet getempd maar dat zou bij mij ook niet gaan zei de ha want ik werk erg onregelmatig . Zijn jullie nog niet in het ziekenhuis geweest ? wij gaan in mei naar de gyn . gr syb
Mij rade ze aan om eerst te tempen om te kijken of ik wel een eisprong heb, juist omdat ik zo onregelmatig ben.( tot nu toen nog geen ei te bekennen) Hier lees ik ook altijd dat dat het eerste is waar de gyn om vraagt, 3 temp grafieken. Ik moet eerst bellen voor een uitstrijkje en dan gaan we verder.
Hoi meiden, Kort mijn verhaal: gestopt in augustus eerst normaal daarna 2x lange cyclus door ha doorgestuurd naar Gyn deze vroeg niet om temp-kaartjes maar ik doe het wel bloedonderzoek en uitslag vrijdag eventueel starten met clomid om cyclus op gang te brengen
hoi, komt bekend voor hoor ruim half jaar pilloos zou ongi moeten hebben gehad in sept-okt-nov-dec-jan-feb-mrt, het is nu april en zit nog in ronde 4 en heb hier nog geen ei gehad, ben gister naar ha geweest en die neemt na overleg gyn weer contact met me op... leef met je mee, weet hoe rot het is.. liefs rensie
Ik heb hetzelfde probleem met een lange cyclus.. vorige keer ben ik naar de huisarts gegaan omdat het zooo lang duurde.. Ik ben midden in de strip opgehouden in noveber.. Misschien ook niet zo''n slimme zet.. Mijn huisarts zei dat alles eerst een beetje regelmaat moest krijgen na het stoppen met de pil.. En dat ze het 1e jaar niks doen omdat ze eerst de natuur zn gang willen laten gaan.. Deze cyclus dacht ik dat het ontpillen misschien nu wel voorbij zou zijn omdat ik ook niet meer zulke verschijnselen heb.. Maar nu alweer een paar daagjes overtijd als ik uitga van een normale cyclus en gister negatief getest.. Ben zo bang dat het niet gaat lukken met zo'n lange cyclus....
Toen ik naar de ha ging van de week had ik ook eerlijk gezegd niet verwacht dat ze me door zou sturen . Ik dacht die zegt vast dat ik een jaar moet afwachten maar de ha zei dat het wel vreemd is dat ik na een half jaar nog geen normale cyclus heb en dat het vreemd was dat ik zo nu en dan een maand oversla . Ben ontzettend benieuwd wat de gyn zegt in mei . Veel succes hoor meiden ! 9 mei naar de gyn !
ook ik heb eeen langere cyclus dan "normaal" 35-37-40... zit nu weer op dag 40 en nog nix te bekennen van ongi. urf nog niet te testen nu! Benin november 2006 gestopt met de pil Huisarts zei kom over een jaar maar terug. Ben zelf gaan tempen deze cylclus, maar wordt er niet veel wijzer van!
Denk dat ik na deze cyclus ook maar begin met tempen.. Maar probeer er ook niet te veel mee bezig te zijn want volgens mij werkt dat ook averechts.
Hoi meiden, zie mijn onderschrift, deze ronde dus nog even afwachten en hopen natuurlijk dat het raak wordt. En anders kijken wat de clomid doet. Tempen werkt bij mij juist rustig, ik weet gewoon waar ik aan toe ben en zit niet de hele tijd te gissen....ben ik zwanger?...heb ik al een ei gehad...?......
kan je beginnen met tempen of moet je eerst wachten op je menstruatie? ik ben pas 1 x ongi geweest na het stoppen in okt groetjes
Ik heb hetzelfde. Een redelijk lange cyclus: 32/34/28/38/37 en zit nu op dag 34 van mijn cyclus. Deze maand begonnen met tempen maar tot op de dag van vandaag nog geen verhoging te vinden. Wel nu enorme zere borsten dus volgens mij moet ik heel snel ongesteld worden (of zwanger....maar dat durf ik niet eens te hopen). Wij zitten nu in ronde 5 en hopen dat het snel gaat lukken..... Het is toch zo dat de verhoging aan moet blijven houden tot aan je menstruatie? Of zit ik ernaast?
Zou het trouwens ook kunnen dat je geen eisprong heb, maar wel een menstruatie met alle klachten die daarbij horen? (zere borsten, buikkramp, pukkels)
Ik heb ook een vrij onregelmatige cyclus. Ik ben halverwege vorige maand (doe het nu 3 weken) begonnen met tempen. Dat geeft mij ook veel rust moet ik zeggen. Bij mij kon ik duidelijk de eisprong zien. Twee dagen ervoor ging mn temp iets omlaag en daarna in hoog tempo omhoog. Na 8 dagen na eisprong ben ik toen ongesteld geworden. Dat is weer een erg korte luteale fase... Ik hoop dat de komende cyclus niet zo lang zal zijn..