Lieve dames, ik wil meningen/adviezen/ervaringen verzamelen. Via mijn werk ben ik begonnen aan een BBL opleiding. Tot nu toe bevalt het mij goed, en is heel goed te combineren met mijn gezinnetje. Als D slaapt dan kan ik rustig even aan mijn studie zitten. Maar... Ik heb er 15 maanden over gedaan eer ik zwanger was van D en ergens in mijn hoofd zeurt het. Ik moet niet te lang wachten met #2 want wie weet duurt het weer lang. Mijn werk maakt er geen probleem van als je studie vertraging oploopt door zwangerschap. Ik had namelijk vorig jaar al kunnen starten maar zou toen de eerste maanden van de opleiding missen, dus vandaar dat ik dit jaar gestart ben. Rationeel gezien, ik kan gewoon zwanger raken en zou voor hetzelfde geld wellicht meteen zwanger kunnen raken. De opleiding duurt maar 2,5 jaar. Ziekenhuis had toentertijd geen oorzaak gevonden waarom de eerst zwangerschap lang op zich heeft laten wachten, domme pech werd het genoemd. Wat zouden jullie doen? Gewoon gaan proberen, en zien waar het schip strand? Of wachten en vol voor de studie gaan en daarna gaan proberen? En wat hebben jullie gedaan, voor degene die in dezelfde situatie hebben gezeten? Bedankt voor jullie inzicht!
Ik ben zwanger geworden van mijn tweede kindje tijdens mijn opleiding en ik heb niet eens vertraging opgelopen Ik zou gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Je weet van tevoren natuurlijk niet hoe je zwangerschap zal lopen en hoe je kindje zal zijn. Hoe zwaar het zal zijn, zal ook daar mee te maken hebben. Ik had het geluk dat mijn zwangerschap probleemloos was en mijn kindje echt heel makkelijk. Ik heb heel even gedacht, moet ik het wel doen, maar was eigenlijk gewoon super zeker van dat dit was wat ik wilde of ik nu een opleiding volgde of niet.
Ik kan je geen advies geven betreft je studie, Maar wel onze ervaring betreffende kindjes krijge. Bij ons eerste kindje duurde het 26 maanden toen hij 10 maand oud was besloten wij om het maar te gaan proberen, want voor het zelfde geld zou het weer zo lang duren. Maar wonder boven wonder was ik direct zwanger, dit was uiteraard wel even slikken want dat hadden we totaal niet verwacht dir ging mis en eindigde in een miskraam met 8 weken daarna bleek ik weer zwanger maar ook dir eindigde in een miskraam met 15 weken. Uiteindelijk duurde het 13 maanden eer ik weer zwanger was en incl de rust pauze die verplicht was vanwege de partiële mola zwangerschap, hebben wij een leeftijdsverschil van 3 jaar tussen onze boys, bij de 2/3 zit 3,5 jaar tussen dir is bewust gekozen. ( in de zin dat wij daarvoor netjes condooms gebruikte) en die maand hadden we niks gebruikt en was ik meteen zwanger. Ik vind het leeftijdsverschil heerlijk. De periode dat de baby zich gaat ontwikkelen naar kruipen enzo, heb ik al Mn handen weer vrij omdat de ander dan op de peuter school of basis school zit. Als ik zie hoe onze jongens mt elkaar opschieten is dir geweldig. De oudste speelt veel met de jongste maar ook met de middelste. Ik zou het zelf niet meer anders willen. Wij hopen binnkort zwanger te mogen raken van ons 4 e kindje ook zal hier dan. Minimaal 2,5 jaar tussen zitten.
@Allerliefste1 fijn dat het allemaal goed gelopen is, dat geeft me goede moed! @Mamavand enerzijds fijn te lezen dat je niet weer 26 rondes hebt moeten wachten. Anderzijds heel erg vd miskramen, heel veel sterkte nog. Ik heb het zojuist met mijn man erover gehad. Ik kieper de pil na deze strip in de prullenmand en wij gaan dan rustig aan proberen zonder ovulatie test ed. Gewoon genieten van ons gezin en we zien wel of ik binnen de opleiding zwanger raak of niet. Bedankt voor jullie verhalen, deze hebben zeker bijgedragen aan de keuze. Als er nog meer mensen hun ervaring willen delen, heel graag!