hallo, ik was in de supermarkt op de babyafdeling. mijn dochter is nu (bijna)6 maanden dus is er ineens veel meer te koop. zo ook koekjes ( startkoekjes van bambix) ze vind het hartstikke lekker en kauwt er ook een beetje op( ik denk omdat ze tandjes krijgt) soms brokkelt het af in haar mond, van de week moest ze daarvan bijna spugen en nu hoest ze soms een beetje. dus ze went ook aan kruimeltjes in haar mond. ze krijgt er nu elke dag 1, en hoewel ze hem nog niet voor een kwart opeet, het zijn toch koekjes. hoe vaak geven jullie je kind een koekje per dag/per week ?
Nog geen één. Nog volop aan de melk. Ik zal er errug laat mee beginnen, snoepen kan ze namelijk nog haar hele leven!
Hoezo niet genoeg? Ik dacht dat melk (borst en kunst) het 1ste jaar het belangrijkste was en alles wat ze ernaast eten maar BIJvoeding is en dat het meer is om te oefenen met eten en om smaken te leren kennen?
de weigert steeds vaker de fles en drinkt hem niet meer leeg, fruit wil ze bijvoorbeeld dan wel hebben. het is juist goed om met bijvoeding te beginnen vanaf 6 maanden. de behoefte aan voedingstoffen veranderd doordat ze meer bewegen en het is goed voor de ontwikkeling van het maag en darm kanaal en mondmotoriek. daarmee bedoel ik niet dat ze nu koekjes nodig heeft haha. maar die geef ik haar wel en ik wil weten of dat 'slecht' is en of ze niet teveel krijgt
Zou er nog erg terughoudend mee zijn... waarom ze zo jong al aan die zoetigheid leren wennen? Zou het als je het perse wil doen houden bij 1x per week. Fruit en groente is spannend genoeg lijkt me
Bij flesvoeding is het zo dat alleen het eerste halfjaar dat het belangrijkste is na 6 maanden is bijvoeding even belangrijk als het niet belangrijker is. Ik heb ook een flessenweigeraar gehad dus hij kreeg ook gewoon koekjes met 6 maanden en dan 1 a hooguit 2 per dag. Soms ook rijstenwafels ofzo
nee rijstewafels zijn niet slecht toch? maar dat mag ze volgens mij nog niet hebben. die koekjes smelten ook een beetje in de mond.
Ik wissel af met tussendoortjes tussen liga, startkoekje, soepstengel en rijstewafeltjes. Elke dag krijgt ze 1 van die.
Hier pas vanaf 1 jaar af en toe een digestive kaakje, daarvoor rijstewafeltjes. Idd die vanaf 6 maanden, zonder zout. Zijn kleintjes, van Bambix. Mijn dochter vond ze vanaf het begin in ieder geval erg lekker! Later ook af en toe een plakje ontbijtkoek met boter, daar doe ik haar ook echt een plezier mee. Ik zou zelf niet elke dag een koekje geven i.v.m. de hoeveelheid suiker, misschien is het een idee om het om de dag te geven en de andere dag een rijstewafel ofzo?
ze krijgt nu dan een half koekje, daar sabbelt ze wat aan en bijt ze op. wat ze echt binnen krijgt is minimaal. toen ik vandaag weer bij de babyafdeling stond heb ik ze inderdaad gezien die rijstewafeltjes. als de koekjes op zijn ga ik dat eens proberen. ze vind het helemal geweldig om het zelf te doen.
Het gaat er hier toch niet om of je je kind onnodig aan zoetigheid went ? Het gaat ook om de ontwikkeling... ! En hier word er gevraagd hoeveek koekjes iemand anders geeft, en er word niet om verdere commentaar gevraagd... Ok, hier mijn antwoord Ik heb nog geen koekjes gegeven... Want Damani is nog geen 6 maanden, had wel een rijstewafeltje geprobeerd, maar er zat ineens een stukje in z'n keeltje, dus hij deed erg raar en ging onwijs overgeven ! Hier zijn ze de prullenbak in gegaan, ik vind ze maar eng ! Ben benieuwd hoe Damani de koekjes gaat vinden -x-
ze mogen vanaf 6 maand toch ook een broodkorst? Dat zou ik persoonlijk eerder geven, went ze ook meteen aan brood. Ik heb niet echt wat tegen koekjes. Er zit wel suiker in, maar je kunt zelf ook prima 1 liga koekje (oid) eten, beter dan "echte koek" Ik denk alleen niet dat mijn dochter het elke dag gaat krijgen. Mijn voorkeur gaat dan ook naar rijstwafels en crackers.
ik ehb ook de rijstewafels al in huis en pas ook soepstengels gekocht, die wil ik haar ook eens laten proberen. Sabbelen op een broodkorst, vinden ze dat lekker? Nou ja kunnen we ook eens proberen natuurlijk.
Hier kreeg ze gewoon een halve liga met een half jaartje. Goed voor de ontwikkeling want ze eet nu alles met haar handjes en met een vorkje. M'n nichtje van 1 kan nog niet eens een koekje eten omdat het nooit geoefend is door mama.
Hier kreeg Nathan af en toe ook een startkoekje, maar tegenwoordig niet meer. Hij eet het niet echt, en ik zou niet weten wanneer ik het moet geven. Hij krijgt al genoeg eten zo op een dag. En rijstwafels vind hij verschrikkelijk. Dat is 1 van de weinige dingen die hij niet lekker vind.