mijn schoonmoeder wil pasgeboren kruidenthee geven.. help!

Discussie in 'Voeding' gestart door Anneke99, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    Hoi
    Ik heb nog niet echt veel ervaring met voeding voor babies enz.
    Ik ben van plan om mijn baby borstvoeding te geven. Gisteren vernam ik van mijn schoonmoeder dat ze soort thee kruiden gekocht had die volgens haar goed zijn tegen darmkrampjes voor pasgeborene... ze had ze speciaal voor de baby gekocht!
    Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Het is verder een heel lieve vrouw maar had nog nooit gehoord dat je een pasgeborene zo'n kruiden mocht geven. Is dit schadelijk, zo ja, hoe pak ik dit best aan?
    Zoals je ziet ben ik bijna halverwege maar maak me wel zorgen want wil het allemaal op mijn manier doen.
    Tips zijn welkom!

2. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

ik zou zeggen: nu al duidelijk zijn tegen je schoonmoeder. Jij bent de moeder van het kindje en jij bepaalt wat het krijgt en wat niet. Zij gaat dat kindje helemaal niets geven!

Dus zonder dat je er ruzie van maakt gewoon zeggen: ik ben van plan borstvoeding te geven en dat is de eerste maanden genoeg. Darmkrampjes horen erbij en die kun je ook met massage verlichten. Dat heb ik liever. (Ofzoiets).

Wat die kruidenthee betreft: sommige mensen geloven dat het helpt. Al heb ik nog nooit gehoord dat het aan de baby wordt gegeven. Wel dat de moeder het drinkt en het kindje het via de borstvoeding krijgt. (Misschien is dat een mooie omweg voor je?)

Succes he, jij bent de baas!

Zelf denk ik dat het er gewoon bijhoort dat een baby krampjes heeft. De spijsvertering moet nou eenmaal op gang komen en 9 van de 10 keer is het met een paar weekjes over. Borstvoeding is dan trouwens de minst krampveroorzakende voeding ;)

3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0