hoe vaak koekjes? (6 maanden)

Discussion in 'Voeding' started by acire, Jun 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,469
    113
    Jesper krijgt vaak een broodkorstje tussendoor.

Ook lust hij graag ontbijtkoek. (maar voor de hoeveelheid suiker maakt dat in vergelijk met een koekje niet zoveel uit hoor, zit ook veel suiker in ontbijtkoek.

Hij krijgt ook wel eens rijstwafeltjes of een koekje, zie er het kwaad niet van in. Dat ze af en toe een koekje krijgen zegt toch niet dat ze meteen alleen maar zoetigheid willen? Bovendien heb je daar als ouders gelukkig ook nog wat over te zeggen.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik heb met 6 maanden een pak gekocht, Ze is nu ruim 14 maanden en de helft van het pak staat er nog (moet eens checken of de THT niet verlopen is eigenlijk). Ze krijgt van mij wel rijstwafels en ontbijtkoek, verder niet iets extra's. Koekjes neem ik wel eens mee voor onderweg, maar thuis krijgt ze ze eigenlijk nooit.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Vandaag is de 2e dag dat Eva bijvoeding krijgt en ze vond een broodkorst al meteen helemaal geweldig, veel beter dan bloemkool ;). Vandaag heeft ze een heel stuk broodkorst echt opgegeten.

Koekje doen we voorlopig nog niet, ik heb wel rijstwafeltjes gekocht voor over een paar weken denk ik en ik ga ook eens kijken voor soepstengels zonder zout.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Ze kreeg hier geloof ik haar eerste liga toen ze een maand of 6 was. Die rijstwafeltjes zijn nooit een succes geweest, of die stukjes vliegen in haar keel of ze spuugt alles weer uit. Liga vindt ze erg lekker, maar dat kleeft zo. Verder heb ik sinds kort die Nijntjekoekjes die vanaf 8 maanden zijn en dat geeft niet zo'n kleefboel. Ze krijgt niet elke dag een koekje, soms een stukje brood of een soepstengel, denk dat ik op 3 a 4 koekjes per week kom.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,469
    113
    @snoopy: ik heb stad en land afgezocht naar soepstengels zonder zout, maar die heb ik nergens kunnen vinden. Heb het toen hier eens gevraagd en de meesten geven de gewone soepstengels.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Ik heb ze ook nooit kunnen vinden, wel eens naar gezocht hoor, dus gewone soepstengels. Bovendien zit er in brood ook meer zout dan je zou denken.

7. acire

acire Fanatiek lid

ja in brood zit inderdaad aardig wat zout, ik weet niet of jullie weleens zoutloos brood hebben gegeten? [​IMG]
    eerst dacht ik dat de rijstewafeltjes wel een goed idee zouden zijn, maar ik ben bang dat ze dat nog niet weg krijgt.
    een broodkorst ook geprobeerd maar dat word zo snel slap en valt uit elkaar.
    het koekje werkt nog het best oorlopig

8. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Even een vraagje he. Vinden jullie dat niet eng? En stikken jullie kindjes daar niet in?
    Sofie stikt overal zo in en kokhalst. Wordt rood, draait met haar ogen en moet vervolgens overgeven. Vind het doodeng, al die vaste voeding. Sinds zaterdag zit ze aan de broodkorst. Dat gaat opzich wel goed. Soepstengel zal ik ook eens proberen. Maar ben hier ook bang dat er een stuk vanaf breekt en achterin haar keel schiet.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,469
    113
    @babs: ik vond alleen de liga eng. Dit smelt helemaal niet zo snel en blijft erg plakken, voor de rest vond ik het niet zo eng.

10. acire

acire Fanatiek lid

hey babs dat koekje is niet eng, hij is best steving en wat in haar mond komt smelt.
    in het begin was het even wennen, maar het gaat nu hartstikke goed.
    daarna laat ik haar wat drinken zodat ze de restjes even weg kan spoelen

11. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Babs, ik zorg dat ze altijd goed rechtop zit als ze een koekje of soepstengel eet. Als er dan al eens een stukje naar achteren schiet krijgt ze het er zelf weer uit. En anders duw ik haar een beetje voorover in de stoel en valt het er vaak vanzelf wel uit.

Share This Page